25/11/1397 - 14:35
دریافت شماره شبا پست بانک ایران
شماره حساب بانکی ایران که به اختصار شبا نامیده می‌شود، شماره‌ای با 24 رقم و دو کاراکتر IR است که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می‌کند. برای دریافت شماره شبا پست بانک ایران ادامه مطلب را بخوانید.

شماره شبا پست بانک ایران 

  • شناسه حساب بانکی ایران که به اختصار "شبا" نامیده می شود، شماره ای است 24 رقمی که یک حساب بانکی را به صورت منحصر به فرد در تمام نظام بانکی ایران مشخص می کند.
  • "شبا" تمام اطلاعات یک شماره حساب معمولی را دارد . با دانستن "شبا" میتوانید وجه را به آن منتقل کرده یا از طریق آن پول دریافت کنید، بدون این که نگران سایر جزئیات حساب باشید.برای حواله هایی که از "شبا" در آنها استفاده می شود، نیاز به دانستن، ذکر و کنترل هیچگونه اطلاعاتی نظیر نام بانک، نام یا کد شعبه، شماره حساب، نوع حساب و درگیری با کدهای مختلف و گوناگون ندارید. تمامی این داده ها در "شبا" وجود دارند.
  • اگر اشتباه یا سهوی در ورود "شبا" پیش آید، سامانه های بانکی از اشتباه مشتری (در اعلام شبا) یا متصدی بانک (در ورود اطلاعات شبا) آگاه شده و آن را گزارش می کنند . به این معنی که اگر مشتری یا متصدی بانک یک یا چند رقم از "شبا" را به اشتباه وارد کند، سیستم با کنترل محتوای "شبا" به او ا علام می کند که اشتباهی رخ داده است و باید "شبا"ی وارد شده مجدداً کنترل شود.
  • این ساز و کار "شبا" امکان خطای مشتری و متصدی بانک در ورود اطلاعات حساب و ارسال وجه به حساب های دیگر را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد .
  • سامانه های حواله الکترونیکی کشور "ساتنا" و "پایا" براساس "شبا" فعالیت می­نمایند؛ بنابراین دانستن "شبا"ی حساب برای انجام حواله بین بانکها برای همه مشتریان بانکها ضرورت دارد.

دریافت شماره شبا پست بانک ایران 

دریافت شماره شبا پست بانک ایران

راهنمای دریافت شماره شبا پست بانک ایران 

 دریافت شماره شبا پست بانک

  • پس از ورود به سایت www.postbank.ir و کلیلک بر روی ایکون دریافت شناسه شبا پست بانک ، شماره حساب و کد امنیبتی جهت دریافت شماره شناسه شبا وارد کنید.

1. کلیلک بر روی ایکون دریافت شناسه شبا

2. ورود شماره حساب و کد امنیبتی

3. دریافت شماره شبا

لینک دریافت شماره شبا پست بانک

  • به منظور دریافت شماره شناسه حساب شبا پست بانک ایران (شبا) برای حساب ها ی پست بانک بایستی شماره حساب مورد نظر را وارد نموده و عبارت امنیتی مشاهده شده را در فیلد مربوطه درج نمائید.
  • برای دریافت شماره شبا پست بانک ایران روی تصویر زیر کلیک کنید.

راهنمای دریافت شماره شبا پست بانک ایران 

ایسوس

نظر شما چیست؟