20/12/1397 - 10:40
میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال 98
سرانجام در روز 4 شنبه مورخه 11 اردیبهشت 98 در جلسه هیات وزیران افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تصویب شد. حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در سال 98 به میزان حداقل حقوق کارگران سال 98 افزایش می‌یابد. این افزایش حقوق از فروردین ماه 98 محاسبه می‌شود.



بروزرسانی: 20 خرداد 98

مابه ‌تفاوت حقوق بازنشستگان تا آخر خرداد 98 پرداخت می‌شود

رحمت‌اله پورموسی به عنوان فعال کارگری خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تا آخر خرداد 98 داد و افزود این افزایش حقوق از اردیبهشت ماه اعمال و پرداخت شده و مابه تفاوت فروردین ماه هم تا آخر خرداد پرداخت می‌شود.

مطالعه متن کامل خبر


بروزرسانی: 20 خرداد 98

نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان کشوری در سال 98

جداول همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری از سوی سازمان برنامه و بودجه در روز شنبه 21 اردیبهشت ماه 98 ابلاغ و احکام بازنشستگان تحت پوشش از شامگاه همان روز صادر گردید و این موضوع اساس طرح شبهات و سوالاتی برای برخی از مشترکین این صندوق شده است که در این مطلب به پاسخ این سوالات و ذکر مثالی از چگونگی افزایش حقوق بازنشستگی در سال 98 می‌پردازیم.

آموزش محاسبه حقوق بازنشستگان کشوری


بروزرسانی: 26 اردیبهشت 98

پرداخت حقوق اردیبهشت بازنشستگان کشوری براساس احکام جدید به همراه معوقات فروردین

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حقوق اردیبهشت ماه تمامی بازنشستگان این صندوق براساس احکام جدید سال 98 به همراه معوقات فروردین ماه خبر داد. دکتر سید میعاد صالحی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در توئیتر خود نوشت: "جلسه دیشب درباره حقوق بازنشستگان تا 30 دقیقه بامداد طول کشید به لطف خدا و با تلاش مضاعف همکاران تا ساعاتی دیگر حقوق اردیبهشت ماه بر اساس احکام جدید 98 به همراه معوقات فروردین واریز می‌شود."


بروزرسانی: 22 اردیبهشت 98

ابلاغ جداول مرحله سوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جداول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را برای افزایش 24 تا 40 درصدی حقوق‌ها ابلاغ کرد.

متن کامل خبر و مشاهده جداول 


بروزرسانی: 11 اردیبهشت 98

افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تصویب شد

افزایش مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تامین اجتماعی درهیات دولت تصویب شد.

مطلب پیشنهادی

آخرین اخبار واریز سود سهام عدالت در سال 98
مبلغ واریز سود سهام عدالت در اردیبهشت 98

از تاریخ 98/1/1  مستمری کلیه دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان 1،516،881 تومان ( معادل 36/5درصد رشد نسبت به مستمری سال قبل ) و برای سایر سطوح به میزان 13 درصد مستمری آنان درپایان اسفند سال 97 به علاوه مبلغ ثابت 261،147 تومان افزایش پیدا می‌کند .
افزایش مستمری سایر افرادی که مستمری آن‌ها به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به ترتیب براساس افزایش‌های مذکور و به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان محاسبه و پرداخت خواهد شد. 


برای آشنایی بیشتر با دوره‌های مالی اینجا کلیک کنید
لینک کانال مجتمع فنی تهران :  @mirdamadmft
تلفن: 02122222816


تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره افزایش حقوق سال 98 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره افزایش حقوق سال 98 بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی


بروزرسانی: 28 فروردین 98

حداقل حقوق و حد اکثر حقوق بازنشستگان سال 98 چقدر است؟

حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در سال 1398، 18 درصد نسبت به سال 1397 افزایش می‌یابد به طوری که حداقل افزایش حقوق 98 نسبت به سال 1397 از مبلغ 4 میلیون و 400 هزار ریال کمتر نباشد.

همچنین حداقل حقوق بازنشستگان 98 به میزان 15 میلیون و 785 هزار ریال و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین شد.

افزایش حقوق کارکنان فروردین 98 را هم شامل می‌شود؟

برای فروردین‌ماه که اما و اگرهایی درباره زمان اعمال افزایش حقوق 98 وجود داشت، اما به تازگی نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه- اعلام کرده که برای تمامی کارکنان دولت اعم از شاغلان و بازنشستگان باید با توجه به مصوبه مجلس حکم جدید صادر شود و پرداخت‌های امسال طبق آن حکم باشد، اما با وجود این‌که تاکنون برخی دستگاه‌ها موفق نشدند همه احکام را صادر کنند، سازمان برنامه و بودجه در تخصیص منابع و پرداخت حقوق اعلام کرده که حتی اگر حکم صادر نشده، مبلغ ثابت افزایش حقوق 98 یعنی 400 تومان از همین ماه مورد محاسبه و پرداخت قرار گیرد.

بر این اساس، با توجه به اظهارات نوبخت، تمامی کارکنان و بازنشسته‌ها باید منتظر باشند حقوق واریزی آن‌ها برای فروردین‌ماه با محاسبه 400 هزار تومانی بوده و دستگاه‌ها در این باره تعلل نداشته باشند. این در حالی است که در کنار 400 هزار تومان، هرگونه افزایشی که متناسب با حکم صادره برای کارکنان باید برای آن‌ها اعمال شود، از ماه بعد جبران شده و پرداخت خواهد شد.


مطلب داغ:

جدول واریز حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی - فروردین 98 منتشر شد


بروزرسانی: 24 فروردین 98

 محمدحسن زدا  درباره افزایش حقوق مستمری بگیران، بازنشستگان و بازماندگان تامین اجتماعی گفت: دو گروه حداقلی بگیر و سایر سطوح در آمدی داریم. میزان افزایش مستمری برای حداقلی بگیران در شورای عالی 36.5 درصد مصوب شد و مبلغ حداقلی یک میلیون و 100 هزار تومان به یک میلیون و 500 هزار تومان در سال 98 می‌رسد.

وی افزود: قبول داریم که این مبلغ شاید معیشت را بهبود ندهد، ولی نسبت به سال‌های گذشته بهتر است. تورم هم رشد کرده است، ولی در شورای عالی کار عوامل مختلفی را مدنظر قرار می‌دهند.


جزئیات افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی 98

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به میزان افزایش گروه دوم یعنی سایر سطوح درآمدی اظهار کرد: سایر سطوح درآمدی اشخاصی هستند که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی دارند. در جلسه‌ای با حضور کانون بازنشستگان برگزار و پنج سناریو تهیه کردیم و در نهایت روی 13 درصد افزایش حقوق به علاوه 261 هزار تومان نقد به توافق رسیدیم که پیشنهاد جامعه بازنشستگان نیز بود.

زدا ادامه داد: روال کار این طور است که تا یکشنبه به هیئت مدیره سازمان ارائه و پس از تصویب به هیئت وزیران ارسال خواهد شد و پس از تصویب در آنجا، برای پرداخت آماده می‌شویم. تمرکز ما این است که افزایش حقوق 98 را اردیبهشت اعمال کنیم و در همین اردیبهشت، مابه‌التفاوت افزایش فروردین را نیز بپردازیم.

چند مثال برای میزان افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی 98

زدا با ذکر چند مثال برای افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی گفت: با احتساب افزایش 13 درصدی به علاوه 261 هزار تومان نقد، اگر شخصی دریافتی‌اش دو میلیون تومان در سال گذشته بوده، امسال به دومیلیون و 521 هزار تومان می‌رسد. اگر دریافتی شخصی سه میلیون تومان بوده به سه میلیون و 651 هزار تومان می‌رسد و اگر چهار میلیون تومان بوده به چهارمیلیون و 781 هزار تومان می‌رسد.


بروزرسانی: 21 فروردین 98

افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه 98 اجرایی می‌شود

محمدحسن زدا در جلسه هم‌اندیشی با شرکای اجتماعی و کانون بازنشستگان درباره افزایش حقوق مستمری‌بگیران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیشنهاد‌اتی برای افزایش سایر حقوق در سال 98 ارائه شده است و افزایش حقوق حداقلی‌بگیران مشخص است که 36.6 درصد افزایش پیدا کرده است که به عنوان مثال فردی که یک میلیون و 100 دریافتی داشته در سال 98 یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می‌کند.

وی گفت: بر اساس پیشنهاد شورای عالی کار افزایش 13 درصدی حقوق به ارزش 260 هزار تومان اعلام شده است که پیشنهاد کانون بازنشستگان نیز همین بود و کارشناسان و متخصصان سازمان نیز 5 سناریو درباره افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تعریف کرده است که به تورم نیز توجه کرده‌ایم و توجه ویژه‌ای هم به کسانی شده که بیشتر از ۳۰ سال پرداخت حق بیمه داشته‌اند و تورم ترکیبی ۲۶.۵ درصدی نیز برای همه سطوح اعمال می‌شود.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما معتقدیم این افزایش حقوق‌ها نمی‌تواند کمک شایسته‌ای به سفره مستمری‌بگیران کند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که بتوانیم توجه ویژه‌ای به بازنشستگان و مستمری‌بگیران  تامین اجتماعی داشته باشیم، ولی از سوی دیگر با محدودیت بودجه نیز مواجهیم.

زدا خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران ماهانه 1300 میلیارد تومان تامین منابع نیاز دارد که در سال 98 به 16 هزار میلیارد تومان می‌رسد ولی سازمان تامین اجتماعی هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق سال 98 منابع دیده است.
وی تأکید کرد: کل بودجه مصرفی سازمان تامین اجتماعی 79 هزار میلیارد تومان است که نباید هزینه ما از این مبلغ پیشی بگیرد و تعهدات مازاد بر این مبلغ برخلاف قانون است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فردی که ۳۰ سال پرداخت حق بیمه داشته است باید مورد توجه قرار بگیرد و با این کار نوعی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اتفاق می‌افتد.
زدا تأکید کرد: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که از اردیبهشت‌ماه افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اجرایی شود و می‌دانیم که مردم زیر فشار اقتصادی قرار دارند و ما نیز باید در این زمینه کمک کنیم.


اعلام نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سرپرست سازمان تامین اجتماعی: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برای سال جاری بر مبنای 13 درصد به علاوه 261 هزار تومان به هیئت دولت پیشنهاد شد.

برای مشاهده ویدیو اعلام نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از زبان سرپرست سازمان تامین اجتماعی به انتهای مطلب مراجعه کنید.


میزان افزایش حقوق کارمندان، مستمری‌بگیران و بازنشستگان دولت

با وجود چانه زنی‌های بسیاری که بین دولت و مجلس در رابطه با پرداخت حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها در سال جاری وجود داشت در نهایت دولت ملزم به افزایش حقوق 400 هزار تومانی به طور یکسان بین تمامی حقوق‌بگیران به اضافه افزایش 10 درصدی آن است.

 گرچه دولت در لایحه بودجه ۱۳۹۸ افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان، مستمری‌بگیران و بازنشستگان در سال 98 به طور یکسان مطرح کرده بود، اما در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی لایحه با مخالفت مواجه شد و بعد از پیشنهادات متفاوت مطرح شده، افزایش حقوق 400 هزارتومانی به اضافه 10 درصد به تصویب رسید.

اما در نهایت آنچه که به تصویب نهایی رسید و در تبصره (12) قانون بودجه 1398 گنجانده شد از این حکایت دارد که سال 98 افزایش حقوق گروه‌های حقوق بگیر از قبیل هیأت‌های علمی، قضات، کارکنان لشگری و کشوری، و بازنشستگان آن و شاغلان در کلیه دستگاه‌های اجرایی و همچنین وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و بازنشستگان آنها از افزایش 400 هزار تومانی حقوق برخوردار می‌شود و علاوه بر آن افزایش ضریب ریالی سالانه نسبت به سال گذشته تا 10 درصد افزایش می‌یابد.


بروزرسانی: 20 فروردین 98

 افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی معادل کارگران در سال 98

کارشناس ارشد حوزه اشتغال کشور گفت: میزان افزایش سالانه حقوق 98 مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی، در حوزه اختیارات هیات وزیران است، اما عموما، هیات وزیران نرخ افزایشی معادل افزایش حقوق کارگران را برای  مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر می گیرد.

مهندس آرمین خوشوقتی، با اعلام مطلب فوق افزود: افزایش حقوق بازنشستگان جزء اختیارات شورای عالی کار نیست لذا در مصوبه اسفندماه شورای عالی کار اشاره ای به میزان افزایش حقوق نشده است، ولی عموما هیات محترم وزیران، معادل افزایش حقوق کارگران در سال 98 را برای مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز در نظر می گیرد.


تاریخ انتشار خبر: 20 اسفند 97

میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی

محمدحسن زدا در پاسخ به پرسشی درباره زمان تصویب و اعلام افزایش حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 98 اظهار کرد: قطعا مستمری‌ها افزایش خواهد یافت ولی چون شورای عالی کار باید برای حداقل حقوق و دستمزد 98 تصمیم بگیرد، ما منتظر می مانیم و بعد از آن میزان افزایش مستمری‌ها را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: هرساله قبل از پایان سال این اتفاق افتاده و امسال هم با توجه به پشتکاری که وزیر رفاه دارد و در حال پیگیری است، تصور می کنم قطعا همین روزها به نتیجه برسد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی درباره پیشنهاد تامین اجتماعی برای افزایش نرخ مستمری‌ها با توجه به حداقل حقوق و دستمزد گفت: ما چون عضو شورای عالی کار نیستیم قطعا پیشنهادی نداشتیم.

افزایش 400 هزار تومانی شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود؟

زدا درباره افزایش 400 هزار تومانی حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 98 گفت: آن 400 هزار تومان مربوط به بازنشستگان کشوری است و میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فقط با مصوبه شورای عالی کار معین می‌شود.

وی درباره افزایش حقوق به نسبت نرخ تورم نیز عنوان کرد: میزان افزایش برای حداقل بگیرها یک رقم و برای سایر سطوح یک رقم است. بعد از اعلام حداقل حقوق و دستمزد 98 در شورای عالی کار، ما برای سایر سطوح درآمدی به هیئت وزیران پیشنهاد می‌دهیم.


شاید به مطالب زیر هم علاقه داشته باشید

ایسوس

نظر شما چیست؟