22/02/1398 - 22:10
دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان
طبق اطلاعیه بانک مرکزی، استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارتهای بانکی به جای رمز دوم ثابت از خرداد 98 الزامی بوده و رمز دوم دائمی حذف می شود. در این راستا نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان در ادامه می‌خوانید.

رمز دوم یکبار مصرف چیست؟

این روزها کلاهبرداری اینترنتی با روش‌های مختلف برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی در کشور بسیار گسترده شده و بسیاری از کسانی که اطلاعات کمی از روش‌های سارقان امروزی دارند دچار ضررهای هنگفتی شده‌اند. پلیس فتا اعلام کرده که در سال ۹۷، ۲۰ تا ۲۵ هزار پرونده برداشت غیرمجاز که بخش مهمی از آنها به‌خاطر ناآگاهی مردمی بوده تشکیل شده است. در این میان، براساس آنچه پلیس فتا اعلام کرده فیشینگ عامل شکل‌گیری یک‌سوم جرایم سایبری در کشور است. به همین‌خاطر استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف به جای رمز ثابت در دستور کار قرار گرفته است؛ به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود با جایگزین شده رمز دوم یک‌بار مصرف از سوی تمامی بانک‌ها می‌توان میزان قربانیان فیشینگ را به‌طور جدی کاهش داد. به‌خاطر همین مقرر شده است که از خرداد‌ماه98 رمز دوم ثابت حذف شود و رمز دوم یک‌بار مصرف فعال شود.

دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان می‌توانید از اپلیکیشن رمزینه که پیش از این برای ورود به بانکداری الکترونیک بانک سامان کاربرد داشته استفاده کنید. در حالی دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان در کنار رمز یکبار مصرف نت‌بانک سامان قرار گرفته و هر دو از اپلیکیشن رمزینه قابل دسترسی هستند. طبق اعلام بانک سامان و به منظور امنیت بیشتر رمز دوم یکبار مصرف، برای فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان برای اولین بار باید به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کنید و برای فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف درخواست بدهید. در غیر این صورت با هر بار وارد شدن به نت بانک، بانک سامان با پیغام زیر مواجه می‌شوید.

راهنمای استفاده از اپلیکیشن رمزینه برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان

  1. ابتدا از اینجا اپلیکیشن رمزینه را دانلود کنید.
  2. ابتدا اپلیکیشن رمزینه را روی گوشی موبایلتان نصب کنید،
  3. درخواست فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف خود را به بانک سامان ارائه کنید،
  4. بانک سامان به شما یک بارکد ارائه می‌کند که با اسکن کردن آن از طریق اپلیکیشن رمزینه، سامانه برایتان فعال می‌شود.
  5. بعد از فعال شدن اپلیکیشن، از منو آن روی گزینه فعالسازی رمز دوم کارت کلیک کنید. یک کد فعالسازی برای شما پیامک می‌شود، کافی است این کد را در اپلیکیشن رمیزنه وارد کنید تا رمز دوم ایستای شما برای تراکنش‌های اینترنتی غیرفعال شود و به رمز دوم یکبار مصرف تغییر پیدا کند.

پس از انجام مراحل بالا در هر زمان به رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان احتیاج پیدا کردید، می‌توانید در منوی اپلیکیشن رمزینه روی گزینه رمز دوم کارت کلیک کنید تا برایتان رمز دوم یکبار مصرف شش رقمی نمایش داده شود. توجه داشته باشید که این رمز دوم یکبار مصرف برای زمان محدودی و تنها ۶۰ ثانیه برای شما قابل استفاده است


برای آموزش نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف سایر بانک‌ها اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟