31/02/1398 - 21:37
چگونه لیست بیمه را در سایت تامین اجتماعی بارگزاری و پرداخت کنیم
سازمان تامین اجتماعی مدتی است امکان انجام قسمتی از فعالیت‌های مربوط به شرکت‌ها، ادارات و افراد را به‌صورت الکترونیکی از طریق وب‌سایت خود فراهم کرده است که یکی از این فعالیت‌ها بارگزاری و پرداخت لیست بیمه ماهانه است که پیش‌تر به صورت حضوری و ارائه لیست انجام می‌شد. در ادامه مطلب تمامی مراحل بارگزاری و پرداخت لیست بیمه به صورت غیرحضوری و الکترونیکی توضیح داده شده است.

سازمان تامین اجتماعی برای سرعت بخشیدن به روند انجام امور اداری بدون نیاز به مراجعه حضوری به آن سازمان سامانه‌ای را در سایت تامین اجتماعی به آدرس https://www.tamin.ir در اختیار کاربران (کارگزاران بیمه) قرار داده تا مراحل بارگزاری و پرداخت لیست بیمه ماهانه ادارات و سازمان‌ها با سرعت و سهولت بیشتری انجام شود. 

مراحل بارگزاری و ثبت لیست بیمه در سامانه

مرحله اول: ورود به سایت سازمان تامین اجتماعی

ابتدا در مرورگر رایانه خود وارد سایت سازمان تامین اجتماعی شوید و در قسمت میز خدمت غیر حضوری بر روی گزینه لیست - صدور برگه پرداخت کلیک کنید تا وارد سامانه ثبت و بارگزاری لیست بیمه شوید.

مرحله دوم: ورود مشخصات کاربر در سایت تامین اجتماعی

شما برای ورود به سامانه و استفاده از آن نیاز به رمز عبور دارید که باید این رمز را به صورت حضوری یا تماس تلفنی از شعبه بیمه تامین اجتماعی مربوطه که سوابق کارگاه در آن ثبت است دریافت کنید. برای دریافت رمز ورود به سایت به کارت ملی صاحب کارگاه و کد کارگاه نیاز است. پس از دریافت رمز ورود شما می‌توانید به سایت تامین اجتماعی وارد شده و برای انجام مراحل بعدی بارگزای و پرداخت لیست بیمه در سامانه مجاز خواهید بود. 

مرحله سوم: بارگزاری لیست بیمه تامین اجتماعی و ورود مشخصات

پس از ورود به سامانه ثبت و بارگزاری لیست بیمه در قسمت بالای صفحه، گزینه عملیات لیست بیمه را انتخاب کرده و از زیرمجموعه‌های آن گزینه بارگزاری لیست بیمه را انتخاب می‌کنید.

مرحله چهارم: وارد کردن اطلاعات لیست بیمه تامین اجتماعی 

بعد از اینکه گزینه بارگزاری لیست بیمه را انتخاب کردید شما به مرحله بعدی با عنوان ارسال لیست حق بیمه ماهانه هدایت می‌شوید که باید فایل اطلاعات ماهانه کارگاه و فایل اطلاعات ماهانه بیمه شدگان را بارگزاری کنید.

معمولا فایل کم حجم‌تر اطلاعات کارگاه و فایل با حجم بیشتر اطلاعات بیمه‌شدگان است.

مرحله پنجم: مشاهده و تکمیل لیست بیمه تامین اجتماعی ثبت شده

با اتمام بارگزاری فایل‌های اطلاعات در مرحله قبل، شما اکنون به صفحه لیست بیمه کارگاه خود دسترسی دارید و می‌توانید تمامی مشخصاتی که وارد سیستم کرده‌اید را مشاهده کنید. در قسمت انتهای لیست نیز جزیئات مشخصات بیمه‌شدگان برای شما قابل دسترسی بوده و می‌توانید آن را مشاهده کنید و پس از اطمینان از کامل و صحیح بودن اطلاعات گزینه ارسال به شعبه را انتخاب کرده تا لیست شما به شعبه طرف قرارداد ارسال شود. 

چگونه مبلغ لیست بیمه را در سایت تامین اجتماعی پرداخت کنی

برای پرداخت لیست بیمه باید از قسمت عملیات لیست بیمه، گزینه مشاهده فهرست لیست‌ها را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب مشاهده فهرست لیست‌ها صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود با عنوان فهرست لیست‌ها، با انتخاب دکمه همه موارد کلیه لیست‌های ثبت شده در سامانه را مشاهده می‌کنید.

در این قسمت در ردیف لیست بیمه‌ی قابل پرداخت، شکل کارت بانکی نمایش داده می‌شود به این معنی که شما می‌توانید پرداخت لیست را انجام دهید. با انتخاب آن شما به صفحه برگه پرداخت می‌روید.

 پرداخت لیست بیمه تامین اجتماعی از درگاه بانک 

در این مرحله و در انتهای صفحه روی لوگوی بانک رفاه کلیک کنید تا به درگاه پرداخت وصل شوید و مراحل پرداخت لیست بیمه در سایت تامین اجتماعی پایان یابد. 

ایسوس

نظر شما چیست؟