نوبت‌دهی اینترنتی درمراکز تعویض پلاک
08/06/1399 - 22:03
شرایط جدید تعویض پلاک خودرو 99
در شرایط جدید تعویض پلاک عنوان شده است که شماره بلااستفاده تنها تا یکسال در مالکیت افراد خواهد بود. برای اطلاع از نحوه ی نوبت گیری اینترنتی ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

شرایط جدید تعویض پلاک خودرو 99

  • بر اساس مصوبه جدید، صاحب پلاک فک‌شده یا نماینده قانونی وی در صورت خرید خودرو بعد از فک پلاک، باید برای دریافت مجوز نصب پلاک جدید روی وسیله نقلیه خریداری‌ شده به واحد شماره‌گذاری یا مراکز مجاز مراجعه کند.
  • راهنمایی و رانندگی پلاک‌های فک‌شده را حداکثر تا یک سال نگهداری و در صورت عدم مراجعه صاحب قبلی خودرو، با حفظ کلیه سوابق پلاک و مالک قبلی خودرو در سامانه‌های شماره‌گذاری، پلاک‌های مذکور را به افراد متقاضی جدید اختصاص خواهد داد.

نوبت‌دهی اینترنتی درمراکز تعویض پلاک خودرو- شهریور 99

در حال حاضر ارائه خدمات نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک خودرو در دو مرکز تعویض پلاک تهران، شامل مراکز اتحاد و الغدیر با تمام ظرفیت و مرکز میثم و خاوران با بخشی از ظرفیت خود به صورت نوبت دهی اینترنتی خدمات رسانی می‌نمایند.

برابر تدابیر اتخاذ شده از روز سه شنبه تاریخ 1399/6/11 ارائه خدمات در دو مرکز دیگر تهران شامل مرکز چیتگر و باقرشهر با تمام ظرفیت به صورت نوبت‌دهی اینترنتی تعویض پلاک خودرو خدمات رسانی خواهند نمود.

نوبت گیری اینترنتی تعویض پلاک خودرو به چه صورت است؟

  •  مراجعان می‌توانند از طریق سایت راهور 120 به نشانی rahvar 120.ir ، نوبت اینترنتی تعویض پلاک خود را دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز خریدار برای تعویض پلاک خودرو

مدارک مورد نیاز خریدار برای تعویض پلاک خودرو

۱. اصل شناسنامه و کارت ملی

۲. کارت عابربانک برای پرداخت هزینه‌ها

۳. سند احراز محل سکونت (یعنی سندی که نشان دهد شما ساکن شهری که تعویض پلاک در آن انجام می‌شود هستید. مثل سند قطعی خانه، اجاره نامه دارای کد رهگیری و هولوگرام، جواز کسب معتبر، گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد و…)

۴. قبض آب، برق یا گاز محل سکونت که آدرس آن با آدرس سند بالا یکی باشد.

نکته: اسناد مربوط به محل سکونت باید به نام شما، همسرتان یا اگر با والدین زندگی می‌کنید، به نام آن‌ها باشد. در این صورت باید اسناد شناسایی کسی که خانه یا اجاره‌نامه به نام اوست و نسبتش با شما را مشخص می‌کند، همراه خود ببرید.

یکی از شرایط تعویض پلاک آماده‌سازی تمامی مدارک گفته شده چه برای فروشنده و چه برای خریدار است، پس دقت داشته باشید که تمامی مدارک لازم حتما به ‌همراه‌تان باشد.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟