حداقل دریافتی بازنشستگان کشوری و لشگری
21/07/1399 - 15:17
جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99
صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان در 19 مهر 99 انجام شد و افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99 اعمال می شود. در ادامه مطلب جزئیات بیشتر از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری 99 را مشاهده می‌نمایید.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری مهر 99

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام صدور احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان این صندوق گفت:

  • احکام جدید بازنشستگان صادر شده و در سایت صندوق بازنشستگی کشوری  cspf.ir قابل مشاهده و دریافت است.
  • حداقل دریافتی بازنشستگان کشوری با 30 ساله سابقه 3 میلیون و 500 هزارتومان و بازنشستگان لشگری نیز 4 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

دريافت حکم حقوقی

  • احکام ترميم سال 1399 و اصلاحی آن که تا تاريخ 1399/07/19 صادر شده باشد، از گزينه "دريافت حکم ترميم سال جاری" قابل مشاهده و چاپ است.
  • برای دريافت ساير احکام حقوقی از گزينه "ارسال حکم به پست الکترونيکی"استفاده نماييد. در اين حالت لازم است پست الکترونيکی را به صورت صحيح وارد نماييد، احکام درخواست شده به صورت سيستمی به آدرس پست الکترونيکی شما ارسال می گردد. درصورت عدم وجود نوع حکم درخواستی، آخرين حکم صادره ارسال خواهد شد.
  • شماره دفترکل شماره ايست که در هنگام بازنشستگی از سوی صندوق بازنشستگی کشوری به جای شماره پرسنلی اختصاص می يابد و در تمامی احکام صادره باعنوان شماره دفترکل درج گرديده است.

**جهت دریافت حکم حقوقی روی تصویر زیر کلیک نمایید.

دريافت حکم حقوقی

  • به گزارش ایسنا، اکبر افتخاری یکشنبه 99/7/20 با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در مهرماه جاری اجرا می‌شود، گفت: در اجرای ماده 30 قانون برنامه ششم توسعه و برای رفع تبعیض در دریافتی حقوق بازنشستگان با تصویب هیئت وزیران، متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری اجرایی و احکام آن صادر شده است.
  •  در اجرای مصوبه هیئت وزیران حقوق بازنشستگان کشوری با 90 درصد میانگین حقوق شاغلان هم گروه یا هم طبقه تطبیق داده شده و این تغییرات در احکام این عزیزان قابل مشاهده است.
  • میانگین حقوق بازنشستگان در این دوره 45 درصد افزایش یافته است.

 همسان سازی حقوق بازنشستگان مهر 99

  • اکبر افتخاری رئیس صندوق بازنشستگی کشوری : یک مرحله از همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در فروردین ماه انجام شد، طرح کامل همسان‌سازی که برابر با 90 درصد حقوق کارکنان شاغل است در مهر 99 انجام می‌شود، که مقدمات آن صورت گرفته و در همین هفته همه احکام صادر خواهد شد و از طریق وب سایت صندوق بازنشستگی احکام قابل رویت خواهد بود.
  • وی با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان با استفاده از منابع اجرای همسان سازی در مهر 99، پایان همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری خواهد بود، افزود: در حال حاضر ما به یک مدل برای همسان سازی حقوق بازنشستگان رسیدیم که این مدل پایدار است و هرچه در سال‌های آینده حقوق شاغلین افزایش پیدا کند به همان میزان حقوق بازنشستگان افزایش پیدا خواهد کرد و به سطح متناسبی می‌رسد.

حقوق بازنشستگان کشوری بالای 4 میلیون تومان- مهر 99

  • محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درخصوص حقوق بازنشستگان کشوری، اظهار کرد: به وجود طبقات شغلی متفاوت، یک تفاهم نامه‌ای بین سازمان امور استخدامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه امضا شده که به ما ابلاغ کردند تا بر اساس مدل مطرح شده همسان سازی را اجرا کنیم.
  • وی با بیان اینکه 90 درصد حقوق خالص دریافتی کارکنان بازنشسته را در همین چارچوب پرداخت می‌کنیم، گفت: تغییر گسترده‌ای درپرداخت حقوق بازنشستگان داشتیم که 84 درصد رشد پیدا کرده است و پرداخت 2 میلیون و 400 هزار تومان به بالای 4 میلیون تومان خواهد رسید و از مهر 99 اجرا می‌شود.

دریافتی بازنشستگان 99 چگونه محاسبه می‌شود؟

فرج کمیجانی با تاکید بر صدور احکام همسان‌سازی همه‌ی بازنشستگان گفت: همترازی برای همه بازنشستگان کشوری اجرایی شده است.

 فرج کمیجانی (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) در ارتباط با صدور فیش‌های همسان‌سازی گفت:

  • احکام همسان‌سازی بازنشستگان سال 1399همانند سایر بازنشستگان سنوات قبل، مطابق جدول اعلامی از طرف سازمان برنامه و بودجه صادر شده است و بازنشستگان می‌توانند از طریق سایت صندوق بازنشستگی، فیش‌ها را روئیت نمایند.
  • در اولین حکم بازنشستگی این گروه، طبقه شغلی درج گردیده و برای اینکه بازنشستگان گروه شغلی خود را بدست آورند، باید به طبقه شغلی مندرج در اولین حکم بازنشستگی عدد 4 را اضافه کنند و آن گروه شغلی، ملاک عمل است.
  • در احکام بازنشستگی بازنشستگان امسال، حقوق امتیازات گروه شغلی شما + پنج درصد تا بیست و پنج درصد مدیریت بر اساس پست مدیریتی + 2.5 درصدِ حقوق خود بازنشسته به ازای هر سال خدمت مازاد بر سی سال + حقوق مربوط به امتیاز خدمت اداری در مناطق جنگی، همه با هم  بصورت دقیق محاسبه شده است.
  • بازنشستگانی که 30 سال خدمت کرده‌اند حقوق بازنشستگی آنان نباید از آخرین حقوق دوره شاغلی خودشان که در ذیل حکم کارگزینی درج شده بیشتر باشد مگر آنکه مدیریت، سنوات خدمت مازاد بر سی سال، خدمت اداری در مناطق جنگی و جانبازی داشته باشند که به ازای این آیتم‌ها می توانند از حقوق زمان شاغلی خود بیشتر بگیرند.
  • این فعال صنفی در پایان افزود: به دلیل اینکه برای همه گروه‌های شغلی سقف در نظر گرفته شده و هنوز نامه حذف سقف از سازمان برنامه و بودجه وصول نشده، در عمل یکسری ایرادات پیش آمده که باید تا زمان وصول نامه حذف سقف از مراجع ذیصلاح، صبر پیشه کرد.  

تسهیلات رفاهی بازنشستگان کشوری 99

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری:

مجموعه طرح‌های تحت عنوان **طرح یاری** از اسفندماه سال گذشته برای بازنشستگان کشوری در نظر گرفته شده است.

در طرح یاری ماهانه یک بسته را ارائه کردیم و هدف از ارائه این طرح‌ها افزایش قدرت خرید و توان معیشتی بازنشستگان با تمرکز بر تخفیف و تقسیط بوده است.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه یکی از این طرح‌ها خرید ‌قسطی اقلام اساسی بوده است، ادامه داد: در کارت حقوق بازنشستگان یک کیف پول اعتباری فعال کردیم و در سال 3 بار مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان برای بازنشستگان شارژ می‌شود تا در دوره‌های 4 تا 5 ماهه از فروشگاه رفاه خرید کنند، که 2 دوره انجام شده و دوره سوم نیز آغاز خواهد شد.

تسهیلات طرح یاری در مرحله دوم به همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که حداقل یک میلیون و 200 هزار تومان خالص حقوق ماهانه داشته باشند، تعلق گرفت.

 بازپرداخت اقساط طرح یاری در چهار قسط ماهانه هر یک به مبلغ 301 هزار و 500 تومان از مهرماه تا دی ماه 99 می‌باشد.

 وام خرید لوازم خانگی بازنشستگان

 اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، با اجرای این تفاهمنامه بازنشستگان عضو این صندوق می‌توانند با مراجعه به سایت گروه صنعتی انتخاب از لوازم خانگی تولیدی این گروه، در بسته‌های 30 و 50 میلیون تومانی با سود 10 درصد و اقساط پنج ساله متناسب با میزان حقوق دریافتی خریداری کنند.

این تفاهمنامه که هفتمین بسته از مجموعه بسته‌های رفاهی و خدماتی صندوق بازنشستگی کشوری در سال 99 محسوب می‌شود؛ توسط اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و محمدحسین فهیمی، مدیرعامل هلدینگ لوازم خانگی گروه صنعتی انتخاب، به امضاء رسید.

تامین مالی طرح از سوی بانک صادرات انجام شده و گروه صنعتی انتخاب هم برنامه‌ریزی لازم برای زیرساخت‌های دریافت سفارش، تامین کالا و سفارش‌های بازنشستگان و نیز حمل و نصب رایگان محصولات را انجام داده است که امیدواریم این طرح با قدرت، اجرایی شود.

مبلغ  وام خرید لوازم خانگی بازنشستگان

  • مبلغ وام خرید لوازم خانگی بازنشستگان 30 و 50 میلیون تومان
  •  سود 10 درصد
  •  اقساط 5 ساله متناسب با میزان حقوق دریافتی بازنشستگان

زمان ثبت نام و دریافت وام خرید لوازم خانگی بازنشستگان

  • تفاهمنامه وام خرید لوازم خانگی بازنشستگان از 20 مهرماه 99 اجرایی می‌شود.
  •  بازنشستگان عضو این صندوق می‌توانند با مراجعه به سایت گروه صنعتی انتخاب از لوازم خانگی تولیدی این گروه خریداری کنند.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری

 تأمین منابع این افزایش حقوق بازنشستگان از طرف دولت و برای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است.

** جدول حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری با احتساب رقم متناسب سازی از مهرماه اعلام می‌شود.

با مصوبه جدید آیین‌نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در هیئت دولت، اختصاص 18 میلیارد تومان به این بخش از مهرماه در نظر گرفته شده و به فیش‌های حقوقی بازنشستگان افزوده خواهد شد.

توجه: اگرچه تا عصر دیروز جدول رسمی میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری منتشر نشد، اما فعالان صنفی این دو گروه، جدول‌های مربوط به آن را در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها منتشر کردند؛ جدول‌هایی که به ادعای آن‌ها، نسخه نهایی و ملاک و معیار اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق هاست.

ما نیز تاکید می‌کنیم که این جدول‌ها توسط نهاد‌های رسمی تاییدنشده بااین‌حال با توجه به عدم تکذیب آن از سوی این سازمان‌ها و تاکید فعالان صنفی بر صحت آن، شاید بتوان هم‌اکنون آن را تنها معیار و سند موجود درباره جزئیات طرح به‌شمار آورد.

                                        جدول غیر رسمی میزان افزایش حقوق بازنشستگان لشکری- مهر 99

                               جدول غیر رسمی میزان افزایش حقوق بازنشستگان لشکری- مهر 99

                                             جدول غیر رسمی میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری- مهر 99

                                     جدول غیر رسمی میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری- مهر 99

نکته

  • بازنشستگان با 30 سال سابقه که حداقل 2 سال سابقه مدیریت داشته باشند، حدود 250 تا 350 هزار تومان افزایش حقوق بیشتری خواهند داشت. ملاک مدیریت، داشتن حداقل 2 سال مدیریت یا معاونت است.
  •  کارمندانی که در مناطق جنگ‌زده با حکم یا ابلاغ خدمت کرده باشند، به ازای هر سال از امتیاز مربوط برخوردار خواهند شد.
  • عائله‌مندی و حق اولاد، همانند گذشته علاوه بر مبالغ مندرج در جدول، به مشمولان پرداخت خواهد شد.
  •  به ازای هر سال خدمت مازاد بر 30 سال، 2/5 سال به حقوق اعلام شده بازنشستگان افزوده خواهد شد.
  • همچنین به ازای هر سال کمتر از 30 سال، 2/5 سال از حقوق تعیین‌شده بازنشستگان کسر می‌شود.

چه کسانی مشمول افزایش حقوق نمی‌شوند؟

طرح متناسب‌سازی حقوق شامل برخی بازنشستگان نمی‌شود؛ هرچند که احتمالا تعداد این افراد اندک خواهد بود. «اکبر شیرمحمدی» مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی در این‌باره به ایرنا گفته است:

  •  کسانی که درگروه‌های شغلی خود افزایش حقوق بازنشستگی آن‌ها عدد بالایی را نشان می‌دهد، مشمول این قانون نشدند.
  •  امسال حدود 10 درصد بازنشستگان با حقوق بالا نسبت به میانگین گروه خود، مشمول قانون همسان‌سازی حقوق نشدند و تنها 15 درصد افزایش حقوق سنواتی به آن‌ها تعلق گرفت؛ زیرا دریافتی حقوق آن‌ها از گروه همترازشان بالاتر بوده است؛ بنابراین، همسان‌سازی به آن‌ها تعلق نگرفت.

راهنمای درخواست اینترنتی بازنشستگی در سایت تامین اجتماعی - غیر حضوری و آنلاین

  • جهت اطلاع از آموزش درخواست اینترنتی بازنشستگی در سایت تامین اجتماعی - غیر حضوری و آنلاین روی تصویر زیر کلیک نمایید.

راهنمای درخواست اینترنتی بازنشستگی در سایت تامین اجتماعی - غیر حضوری و آنلاین

شرایط بازنشستگی همسران و فرزندان شهدا - سال 99

  • جهت اطلاع از شرایط بازنشستگی همسران و فرزندان شهدا - سال 99 روی تصویر زیر کلیک نمایید.

شرایط بازنشستگی همسران و فرزندان شهدا - سال 99

 

ایسوس

نظر شما چیست؟