24/09/1400 - 13:35
راهنمای ثبت نام در سامانه دوگانه‌ سوز کردن خودرو- آذر 1400
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از برطرف شدن مشکل ارتباط سامانه تبدیل کارگاهی دوگانه‌سوز و برقراری امکان ثبت نام در سامانه از 24 آذر 1400 خبر داد. در ادامه به راهنمای ثبت‌نام در سامانه دوگانه‌سوز کردن خودرو اشاره شده است.

آغاز ثبت‌نام در سامانه دوگانه‌ سوز کردن خودروها- 24 آذر 1400

*رضا کاظم‌نژاد* مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

  • به دنبال تماس و برقراری ارتباط و برگزاری نشست با مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی به همراه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و سایر مدیران این شرکت، مشکل ارتباط سامانه gcr.niopdc.ir از امروز 24 آذر برطرف و ارتباط با سامانه فوق تا ساعاتی دیگر برقرار می‌شود.
  • به گفته کاظم‌نژاد باتوجه به اقدامات صورت گرفته از امروز همه ارتباطات و خدمات سامانه فوق برقرار می شود، بنابراین سامانه تبدیل کارگاهی دوگانه‌ سوز کردن خودروها آماده خدمت‌رسانی خواهد بود.

**  بعد از حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت در 4 آبان ماه، سامانه ثبت نام برای گازسوز کردن خودروهای عمومی نیز از دسترس خارج شد. 

** با وجود در مدار قرار گرفتن کامل سامانه هوشمند سوخت، اما مسوولان از این فرصت استفاده کرده و سامانه ثبت‌نام تبدیل خودروهای عمومی را نیز اصلاح کردند. 

راهنمای ثبت نام در ثبت‌نام در سامانه دوگانه‌سوز کردن خودروها 

  • جهت ثبت نام در سامانه دوگانه‌ سوز کردن خودرو ابتدا وارد سایت gcr.niopdc.ir شوید.
  • در صفحه‌ی جدید جهت احراز هویت بایستی شماره تلفن و شماره ملی، جواب جمع یا تفریق را وارد و گزینه ثبت را انتخاب نمایید.

  • در این مرحله از ثبت نام در ثبت‌نام در سامانه دوگانه‌ سوز کردن خودرو در صورتت طابق شماره ملی شما با شماره همراه، کد تأیید به شماره همراه شما ارسال خواهد شد.

  • پس از وارد کردن کد تایید وارد پیشخوان سامانه جامع خودروهای دوگانه سوز خواهید شد؛ در این صفحه می‌توانید اطلاعات هویتی خود را تکمیل و وسیله نقلیه خود را ثبت کنید.

 ثبت وسیله نقلیه برای درخواست گازسوز کردن خودرو

  • 1- در مرجله اول از منوی سمت راست پروفایل خود در سامانه گزینه *ثبت خودرو* را انتخاب و سپس کد ملی و پلاک خودرو خود را وارد نمایید.

** نکته: درصورتی که خودروی شما مورد تأیید نباشد، شما مجاز به دریافت نوبت نخواهید بود.

** نکته: شما تنها مجاز به وارد کردن خودروهایی هستید که با شماره ملی شما ثبت شده باشد و خودرو به نام شما باشد.

2- اگر خودروی شما مجاز به دریافت خدمت دوگانه سوز خودرو باشد، وضعیت آن را تأیید شده نمایش می‌دهد. در این حالت شما می‌توانید اقدام به دریافت نوبت به صورت آنلاین کنید. مدت زمان دریافت پیامک تأیید ممکن است تا 2 روز طول بکشد.

3- در مرحله بعد بایستی استان و شهر مورد نظر خود را وارد نمایید، سپس بازه زمانی و مرکز تبدیل را مشخص کنید. با زدن دکمه “دریافت نوبت” ثبت نام شما به پایان می‌رسد.

سوالات متداول در رابطه باگازسوز کردن خودرو

برای ثبت وسیله نقلیه در سامانه اطلاعات جامع خودروهای دوگانه سوز کشور چه مدارکی مورد نیاز است؟

  • با در دست داشتن اطلاعات خودرو همچون کارت خودرو، کارت سوخت می‌توانید از منوی کنار به صفحه ثبت وسیله بروید و مراحل را پس از وارد کردن اطلاعات طی کنید و در آخر و پس از ثبت وسیله منتظر دریافت پیامک تایید خودروی ثبت شده خود باشید.

دریافت نوبت گازسوز کردن خودرو چگونه است؟

  • برای دریافت نوبت، ابتدا باید وسیله خود را ثبت کنید و منتظر دریافت پیامک تایید باشید که ممکن است چند روز طول بکشد، پس از تایید شدن خودرو در صفحه پیشخوان (صفحه اول پس از ورود به پنل) می‌توانید با کلیک روی دکمه “دریافت نوبت” به صفحه دریافت نوبت گیری انتقال پیدا کنید، در آن به صورت خودکار لیست کارگاه‌های شهر ثبت شده برای خودرو می‌آید که می‌توانید استان و شهر خود را تغییر بدهید و از لیست کارگاه‌ها یکی را انتخاب کنید سپس در روزهای فعال و موجود برای کارگاه انتخاب شده خود، یکی انتخاب کنید و درآخر اطلاعات ثبت شده خود را چاپ کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟