عطف؛ شبکه حمایت و رشد کسب و کارهای نوآور
11/12/1400 - 19:10
 موسسه اعتباری ملل حامی رشد و توسعه کسب و کارهای فعال در زمینه IT
روابط عمومی موسسه اعتباری ملل از آغاز طرحی برای حمایت از کسب و کارهای نوآور در حوزه فناوری اطلاعات خبر داد. در ادامه به جزئیات و شرایط استفاده از طرح توسعه کسب و کار اشاره شده است.

عطف؛ شبکه حمایت و رشد کسب و کارهای نوآور

  •  موسسه اعتباری ملل در راستای مسئولیت اجتماعی خود و کمک به توسعه اقتصادی کشور، حمایت خود را از کسب و کارهای درحال توسعه در قالب مجموعه‌ای به نام «شبکه عطف» آغاز نمود. 

شبکه حمایت و رشد کسب و کارهای نوآور

عامل مهمی که جوامع و کشورها را در مسیر توسعه قرار می‌دهد، توجه به کسب و کارهایی است که در چرخه عمر خود از مرحله تاسیس گذر کرده و واردمرحله رشد و توسعه شده اند. این کسب و کارها پس از گذر از شرایط پرمخاطره و پرریسک به هنگام شروع، حال به ثبات نسبی رسیده و حداقل هایی از رفاه مالی را چشیده اند. در این مرحله از رشد، تمرکز آنها بر روی ایجاد ارزش افزوده بالاتر و حتی پرورش رویای رخنه در بازارهای جدید و زمینه‌سازی برای ورود به بازارهای بین المللی است. برای محقق شدن چنین رویایی، نیاز به داشتن پشتوانه محکمی که بتواند حمایت مالی را عهده دار شود، بیش از پیش احساس می‌شود.البته در برخی موارد هم که حمایت‌های مالی از برخی ایده‌های نوآورانه جهت توسعه کسب وکار انجام شده است، لزوما منتج به موفقیت نشده؛ چرا که عدم حضور یک کارشناس خبره جهت راهنمایی و کمک به چیدمان اصولی استراتژی پیاده سازی طرح، در اکثر مواقع خالی بوده است.

در این میان، شبکه حمایت و رشد کسب و کارهای نوآور، تحت عنوان «عطف» متشکل از پژوهشگران دغدغه‌مند و متخصصان حوزه کارآفرینی پدید آمده است تا با ایجاد سازوکاری معین، به کسب و کارهای آتیه دار کمک کند که مراحل توسعه خود را با ریسک کمتری سپری کنند و به نتیجه برسانند.

مراحل ارزیابی کسب و کارها

  1.  تکمیل نمودن فرم درخواست
  2. ارزیابی توسط داوران
  3. معرفی برگزیدگان
  4. اعطای تسهیلات

شاخص‌های ارزیابی طرح توسعه کسب و کار

هیئت داوران با دقت و نکته‌سنجی بسیار، تمامی کسب‌وکارهایی که طرح خود را در قالب «فرم تشریح طرح توسعه کسب و کار» ارائه نمودند را زیر ذره‌بین قرار داده و بر اساس شاخص‌های زیر به ارزیابی می‌پردازند:

  1. جامع پذیری: با توجه به قوانین ومقررات کشور ومحدودیت‌های موجود،آن دسته از کسب‌وکارهایی که قابلیت انطباق باشرایط مختلف را دارند، شانس بیشتری برای دریافت تسهیلات خواهند داشت.
  2. ارزش آفرینی: کسب‌وکارهایی از نظر داوران ارزش آفرین تلقی خواهند شد که صاحبان آن‌ها به فکر راه‌اندازی اشتغالی مفید، اثربخش، ماندگارو سودده باشند.
  3. خلاقیت: کسب‌وکارهایی که به فکر ارائه راهکارهای جدید و منحصر به فرد برای کمرنگ ساختن مسائل اقتصادی موجود باشند، از نظر داوران شایسته دریافت وام خواهند بود.
  4. اثربخشی : کسب‌ و کارهایی از نظر داوران اثر بخش تلقی خواهند شد که صاحبان آن‌ ها به فکر راه‌ اندازی اشتغالی مفید ، ماندگار و سود ده باشند.

شروط اعتبار سنجی طرح کسب و کار چیست؟

  • صاحبان کسب و کارها قبل از تکمیل فرم ارائه طرح توسعه کسب و کار، لازم است با مطالعه شروط زیر، از ارائه مستندات درخواست شده اطمینان حاصل نمایند. این مستندات صرفا جهت اعتبارسنجی اشخاص حقوقی استفاده می‌شود.

https://www.shabakeh-mag.com/sites/default/files/images/body/Untitled747532-1.jpg

  • پس مطالعه شروط اعتبار سنجی طرح کسب و کار در صورت تایید و قبول شرایط، گزینه * قبول می‌کنم* را انتخاب و به مرحله بعد بروید و پس از تکمیل فرم تشریح طرح توسعه کسب و کار، گزینه *ارسال فرم* را انتخاب و آن را ارسال نمایید.

دانلود فایل ورد مربوط به فرم تشریح طرح توسعه کسب و کار 

** برای شرکت در رویداد لازم است به سوالات فرم پاسخ دهید.

** این فرم در اختیار داوران قرار می‌گیرد. پس از اجرای مراحل ارزیابی، با صاحبان کسب و کارهایی که طرح آن‌ها نامزد دریافت تسهیلات شناخته شده است تماس گرفته خواهد شد و پروسه اعتبار سنجی و اعطای وام متعاقبا انجام خواهد گرفت.

ایسوس

نظر شما چیست؟