به غیر از نهادهایی که قانون مشخص کرده
نهادها حق دسترسی به اطلاعات مشترکان موبایل را ندارند!
پس از موضوع انتشار اطلاعات مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابلاغ ممنوعیت انتشار اطلاعات مشترکان موبایل به اپراتورهای همراه کشور خبر داد. واعظی گفت تاکنون در عمل، تمام تلاش خود را برای حفظ محرمانگی اطلاعات مشترکان انجام دادیم و از این پس نیز این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.

واعظی ادامه داد: "موضوع انتشار اخیر اطلاعات مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه نیز مربوط به این دولت و در زمان این دولت نبوده و در سال‌های 92 و 91 اتفاق افتاده است. علت انتشار اطلاعات یکی از مشترکان تلفن همراه طبق آنچه که در مجلس بیان شده است، دسترسی یکی از نهادها بوده است و اطلاعات توسط کارمند متخلف آن نهاد به بیرون درز کرده است."

مطلب پیشنهادی

شبکه‌های اجتماعی و طرح پالایش هوشمند
اجرای موفق فاز اول فیلترینگ هوشمند

به گزارش فارس‌نیوز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: "بنابراین عملا حفظ اطلاعات مشترکان یکی از وظایف اصلی وزارت ارتباطات است و موضوع آن اپراتور نیز اساساً ربطی به وزارت اطلاعات نداشت. پس از این موضوع و تاکید دوباره شورای عالی فضای مجازی به تمامی اپراتورها ابلاغ کردیم که حق ندارد دسترسی بی‌دلیل به نهادهای غیر از آنچه که قانون مشخص کرده است، بدهند."

ایسوس

نظر شما چیست؟