در سومین کنگره بین‌المللی نقشه‌برداری مغز
جدیدترین روش‌های تصویربرداری مغز در ایران معرفی شدند
در دومین روز از سومین کنگره بین‌المللی نقشه برداری مغز ایران، پل متیوس، رئیس بخش مطالعات مغزی ایمپریال کالج لندن، جدیدترین مطالعات مغزی را برای روشن‌تر شدن مبنای تفاوت‌های فردی معرفی کرد. این مطالعات عظیم در قالب پروژه «انیگما» صورت گرفته که در آن، با استفاده از اطلاعات به دست آمده از تصویربرداری مغزی و ژنتیک به فهم ساختار، کارکردها و بیماری‌های مغزی می‌پردازد.

پروفسور متیوس ضمن معرفی یکی از بزرگترین پروژه‌های علمی جهان در سومین کنگره بین‌المللی نقشه‌برداری مغز معرفی شد. درخصوص پروژه انیگما گفت: «با استفاده از جدیدترین روش‌های تصویربرداری مغز، نتایجی به دست آمده که باور‌های علمی پیشین در این زمینه را تا حدی به‌چالش می‌کشد. این پروژه با شرکت سه انستیتو آغاز شده و اکنون بیش از ۵۰ هزار نفر از ۳۵ کشور دنیا در این پروژه مشارکت دارند. این پروژه اتحاد جامعه نقشه‌برداری مغزی برای تشکیل بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی تاریخ علم، مطالعه و تحلیل این داده‌هاست؛ در حقیقت هدف نهایی این پروژه رمزگشایی از کد ژنتیکی مغز است.»

مطلب پیشنهادی

تحقق تدریجی رویای دستکاری ذهن
اپتوژنیک کنترل‌کننده بافت‌های زنده

به گزارش مهر، پروفسور متیوس به اهمیت جهانی‌سازی علم و امکان انجام مطالعاتی قوی‌تر و موثرتر به وسیله این اتحاد جهانی میان دانشمندان، سازمان‌ها و کشور‌های گوناگون اشاره کرد. شایان ذکر است که این کنگره به همت پژوهش‌کده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی و مرکز ملی نقشه برداری مغز از 27 لغایت 29 شهریورماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

ایسوس

نظر شما چیست؟