سازمان ملی استاندارد ایران برگزید:
کمیته فنی فناوری اطلاعات به عنوان کمیته فنی برتر متناظر انتخاب شد
کمیته فنی فناوری اطلاعات یکی از کمیته‌‌های فنی زیرمجموعه کمیته ملی استانداردهای ایزو است که ساختار آن متناظر با کمیته فنی مشترک فناوری اطلاعات (1JTC) سازمان بین‌المللی استاندارد (ایزو) و سازمان بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) است. فعالیت اصلی این کمیته، مشارکت در تدوین استانداردهای بین‌المللی حوزه فناوری اطلاعات است. رئیس سازمان ملی استاندارد ایران این کمیته را به عنوان یکی از کمیته فنی برتر متناظر در کشور معرفی کرد.

علی آذرکار، مسئول کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان نصر تهران با اشاره به فعالیت و مشارکت موثر کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات سازمان در کمیته فنی فناوری اطلاعات افزود: «پیروی ارتباطات تنگاتنگ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با سازمان ملی استاندارد، کمیسیون استاندارد پیشنهاد فعال‌سازی مجدد این کمیته را در دی‌ماه سال 91 تهیه و به سازمان ملی استاندارد ایران ارائه کرد. پس از طی مراحل مختلف و تایید دبیرخانه کمیته ملی استانداردهای ایزو، هیات رییسه جدید و دبیر کمیته از طریق انتخابات در اواخر مهر ماه 1392 شکل گرفت.»

[[nid:]]

آذرکار در این خصوص ادامه داد: «دراین انتخابات محمدرضا میراسکندری به نمایندگی از سازمان فناوری اطلاعات به عنوان رئیس، مرتضی مهدوی به نمایندگی از سندیکای افتا به عنوان نایب‌ رئیس و آزاده داننده به نمایندگی از سازمان نصر تهران به عنوان دبیر برگزیده و تمامی فعالیت‌های اجرایی کمیته توسط دبیر پیگیری می‌شوند. همچنین فعالان استاندارد می‌توانند از طریق مشارکت در این کمیته در فرآیند تدوین استانداردهای بین‌المللی مشارکت داشته باشند.»

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟