یک شرکت ایرانی پروانه ایجاد شبکه بی‌سیم ثابت TD-LTE گرفت
در حال حاضر شبکه اینترنت بی‌سیم کشور در حال ارائه خدمات 4G است و اخیراً یکی از اپراتورها نیز اعلام کرده که آماده واگذاری خدمات 4.5G به مشترکان است. اما شمار زیادی از مصرف‌کنندگان اینترنت را کاربران کابلی تشکیل می‌دهند و خدمات خود را را از طریق زوج کابل مسی خطوط تلفن ثابت دریافت می‌کنند. چند ماه پیش خبر ارائه نسل چهارم اینترنت ثابت در داخل موسوم به TD-LTE منتشر شد. اما به تازگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه بی‌سیم برای عمده فروشی خدمات دسترسی باند پهن ثابت را از طریق مزایده‌ به یک شرکت ایرانی واگذار کرد.

پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه ثابت بی‌سیم مبتنی بر تکنولوژی TD-LTE برای ارائه خدمات عمده‌فروشی به نام شرکت «فن‌آوران نوین بنیان پاسارگاد» صادر شده است. اعطای پروانه به شکل مزایده به دلیل محدودیت منابع فرکانسی بود و پیشنهاد این موضوع توسط رگولاتوری به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات داده شد.

مطلب پیشنهادی

یک باج‌افزار مخرب در کمین کاربران ایرانی!

پروانه این شرکت برای مدت 10 سال صادر شده و براساس شرایط تعیین شده در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، کنسرسیوم خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه در خرداد 95 با کسب امتیاز لازم در مزایده برنده شد. پس از برنده شدن این کنسرسیوم، شرکت فن‌آوران نوین بنیان پاسارگاد با در اختیار داشتن شش شرکت FCP به عنوان شرکت دریافت‌کننده پروانه معرفی شد.

دارنده پروانه ایجاد و بهره‌برداری شبکه ثابت بی‌سیم برای ارائه خدمات عمده‌فروشی موظف است ضمن ایجاد بستر ارتباطی، امکان ارائه هرگونه خدمت دسترسی رادیویی را مستقل از فناوری، برای دارندگان سایر پروانه‌های مجاز در چارچوب قرارداد عمده‌فروشی و قوانین و مقررات جاری کشور فراهم کند. دارنده این پروانه باید تا پایان سال دوم فعالیت در شهرهای بزرگ شامل تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز، اهواز و قم، تا پایان سال سوم برای تمامی مراکز استان‌ها و تا پایان سال چهارم برای شهرهای با جمعیت بیش از دویست هزار نفر، ظرفیت و پوشش رادیوئی و جغرافیائی ایجاد کند.

 

ایسوس

نظر شما چیست؟