نتایج دو تحلیل نشان داد
افت ده درصدی سالیانه بازار کامپیوترهای شخصی
حتی با آ‌ن‌که بعضی از ما با کارت‌های گرافیک و پردازشگرهای جدید هیجان‌زده می‌شویم و در مورد مزایای آخرین GPU های پرچم‌دار AMD با اشتیاق بحث می‌کنیم، اما بقیه دنیا دیگر مثل قبل کامپیوتر نمی‌خرند. به لطف دو تجزیه و تحلیل جداگانه در این صنعت، ما می‌دانیم که بازار پی‌سی‌ها نسب به همین زمان در سال گذشته ده درصد افت داشته است.

اولین تحقیق توسط موسسه گارتنر صورت گرفته که ادعا می‌کند در فروش جهانی با افت 9.5 درصدی مواجه بوده‌ایم و تحقیق دیگر از سوی موسسه International Data Corporation است که این افت را حتی بیشتر و در حدود 11.8 درصد اعلام می‌کند. هرچند که بین این دو تحقیق تناقضاتی در مورد شرکت‌های مختلف وجود دارد اما هر دو متفقالقولاند که در 12 ماه گذشته بازار خرید PC به شکل چشمگیری تحلیل رفته است.

با آن‌که این نتاییج ممکن است نگران کننده به نظر برسد اما موسسه تحقیقاتی IDC دلواپس نیست و تاکید دارد که این افت با پیش‌بینی‌ها در یک راستا هستند. این شرکت اظهار می‌کند که این افول به طور کامل با پایان پشتیبانی از ویندوز XP در سال گذشته وابسته است، چرا که به بسیاری از شرکت‌ها و افراد یادآوری شد که به منظور هم‌سو بودن با الزامات سخت‌افزاری جدیدتر، مجبور به ارتقا سیستم خود هستند.

اما گارتنر بر این باور است که این افت بیشتر به قدرت دلار در برابر واحدهای پولی در برخی نواحی مرتبط است. این مسئله سبب می‌شود تا افراد امکان وارد کردن سیستم‌های ساخته شده درون ایالات متحده را نداشته باشند. این موسسه همچنین به نفش منفی پایان یافتن پشتیبانی از ویندوز XP بر بازار اذعان داشته است.

با آن‌که هیچ‌کدام از این دو شرکت تحلیل‌گر در مورد این افول نگران به نظر نمی‌رسند اما شرکت‌های فروشنده سخت‌افزار احتمالا دلواپسی‌هایی دارند. درحالی که شرکت Lenovo موقعیت خود را به عنوان فروشنده برتر PC دنیا، با 19.7 سهم بازار حفظ کرده است، اما شاهد افت تقریبا یک میلیون واحدی در فروش کلی خود بوده است.

همین مسئله را می‌تواند در مورد غول‌های دیگر این صنعت از جمله HP، Dell و ASUS عنوان کرد، چرا که همگی افت 5 تا 10 درصدی میزان کلی فروش را تجربه کرده‌اند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟