سرمایه‌گذاری 2.8 میلیارد دلاری تویوتا در حوزه خودران‌ها
تویوتا متعهد شده تا سال 2020 خودروهای خودران را به‌خیابان‌ها بیاورد
چندی پیش، شرکت خودروسازی تویوتا از هدف اصلی خود برای تست خودروهای الکتریکی و خودران تا سال 2020 پرده برداشت. آن‌ها، برای رسیدن به‌این هدف شرکت جدیدی به‌نام "مؤسسه تحقیقاتی تویوتا-توسعه پیشرفته" راه‌اندازی کرده‌اند.

تویوتا برای این شرکت جدید که در توکیو تأسیس شده سرمایه عظیم 2.8 میلیارد دلاری تعیین کرده است. به‌گفته وال استریت ژورنال، وظیفه این شرکت که به‌اختصار TRI-AD گفته می‌شود طراحی و تولید نرم‌افزار برای خودروهای خودران یا بدون راننده است. این شرکت کار خود را با 300 کارمند شروع می‌کند اما خودروساز ژاپنی امیدوار است که با آغاز این پروژه جاه‌طلبانه تعداد کارمندان آن‌ها به یک هزار نفر رشد پیدا کند.

تویوتا سال 2020 را به‌عنوان آخرین فرصت ممکن برای تست خودروهای الکتریکی و خودران تعیین کرده است زیرا این پروژه بخشی از هدف بزرگ‌تر تویوتا برای گسترش قابلیت‌ها و توانایی‌های خودروهای بدون راننده است.

اولین باری که تویوتا هدف 2020 خود را اعلام کرد، به‌این نکته اشاره کرد که ممکن است خودروهای خودرانِ در حال توسعه، با قابلیت‌ها و امکانات AI همراه باشند و این می‌تواند منجر به‌تسهیل ارتباط و مکالمه بین خودروها و سرنشیان خودرو شود.

هدف اصلی TRI-AD اطمینان از توسعه نرم‌افزار قابل اتکاء برای خودروهاست. «جیمز کافنر»، مدیر جدید تویوتا در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: "با توسعه نرم‌افزار خودران برای رانندگی که در تمام دنیا در حال وقوع است، شاهد طیف وسیعی از تولید نرم‌افزارهای گوناگون با کیفیت‌های مختلف هستیم."

اما چرا تویوتا برای تقابل با این موضوع تصمیم به‌تأسیس یک شرکت کاملا جدید گرفت؟ آن‌طور که «ژان ایوز ژالت»، سخنگوی تویوتا به وال استریت ژورنال توضیح داد، بخشی از آن به‌نیازهای این شرکت برای استخدام نیروهای تازه در این حوزه مربوط می‌شود. "ایده اصلی تأسیس شرکتی است که با هیچ محدودیتی روبرو نباشد. ما نیاز به‌استخدام و به‌کارگیری یک تیم جهانی داریم و بهترین راه رسیدن به‌این هدف تأسیس یک شرکت جدید مجزا از "تویوتا موتور" است، یعنی شرکتی که قوانین متفاوتی داشته باشد، درست مثل یک استارت‌آپ."

شاید ایده خودروهای بدون راننده در خیابان‌ها به‌این زودی در دسترس نباشد، اما هم‌اکنون شاهد حضور خودروهای خودران در چندین شهر هستیم. این خودروها توانایی ایمن‌تر کردن خیابان‌ها را دارند و با وجود شرکت‌هایی مانند تویوتا که با جدیت تمام در پی سرمایه‌گذاری و بهبود این فناوری هستند می‌توان امید داشت که تا سال 2020 شاهد عمومیت یافتن این خودروها باشیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟