14/02/1397 - 21:48
 لغو  پیش فروش عمومی ارز دیجیتال تلگرام
تلگرام قصد دارد برنامه پیش فروش عمومی (ICO) ارز دیجیتال خود را لغو کند.

یک منبع ناشناس به وال‌استریت ژورنال گزارش داد که تلگرام پس از جمع آوری ۱٫۷ میلیارد دلار از ۱۶۵ سرمایه گذار بزرگ در طور دو دوره پیش فروش خصوصی، قصد لغو پیش فروش عمومی را دارد.

به گفته این منبع از نظر تلگرام، پول حاصل از دو پیش فروش خصوصی، برای توسعه بلاک چین این شبکه کافی است. در پیش فروش خصوصی فقط افرادی با سرمایه خالص بیش از ۱ میلیون دلار امکان سرمایه گذاری و خرید توکن‌های گرام را داشتند. همچنین ساکنین کشورهای تحت تحریم‌های سازمان ملل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، از جمله ایران حق شرکت در پیش فروش را نداشتند.

در گزارشات آمده است که رومن آبراموویچ، مالک روسی باشگاه چلسی و یکی از ثروتمندان مطرح جهان، با شرکت در این ICO، حدود ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. وکیل آبراموویچ مبلغ سرمایه گذاری وی را رد کرد اما درباره حضور یا عدم حضور وی در پیش فروش توکن‌های گرام اظهار نظری نداشت.

همچنین بنیان گذران مطرح شرکت‌های Qiwi و Wimm-Bill-Dann foods، به طور علنی از شرکت در پیش فروش خصوصی ارز دیجیتال تلگرام خبر داده‌اند.

احتمالاً یکی از دیگر از دلایلی که تلگرام قصد لغو پیش فروش عمومی را دارد، آماده نبودن شرایط و نگرانی پاول دروف از شرایط حقوقی و قانونی باشد. با این حال هنوز لغو شدن پیش فروش عمومی تلگرام به صورت رسمی تایید نشده است.

ارز دیجیتال تلگرام و شبکه بلاک چینی آن در طی چهار ماه اخیر مخصوصاً در کشورهای روسیه و ایران بسیار جنجال آفرین بوده است. این دو کشور در حالی اقدام به مسدود سازی تلگرام کرده‌اند که کارشناسان زیادی، یکی از دلایل اصلی این اتفاق را پدیده ارز دیجیتال می‌دانند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟