آخر هفته با شبکه
گالری عکس: انسان‌های سال 1900 چه تصوری از سال 2000 داشتند؟
بشر همواره این توانایی را داشته تا آینده را پیش‌بینی کند و به‌عقیده تعدادی از خبره‌های آب‌نبات چوبی در دوران اوج دومین انقلاب صنعتی، آینده‌ نمی‌توانست روشن‌تر از این باشد. در آغاز سده جدید، "هیلدبرند" که در آن زمان مشهورترین و شناخته شده‌ترین شرکت شکلات‌سازی آلمانی بود، مجموعه‌ای کارت تهیه کرد که در آن زندگی "شیرینی" که در سال 2000 میلادی انتظار ما را می‌کشید شرح داده شده بود.

حالا که 18 سال از آغاز هزاره جدید می‌گذرد و مدت‌هاست که سال 2000 میلادی را پشت سر گذاشته‌ایم خالی از لطف نیست که نگاهی داشته باشیم به این مجموعه عکس رویایی و خیالی که در زمان خود برای مردم آن دوره بسیار دور از انتظار بود.

مطلب پیشنهادی

آئودی از جدیدترین شاسی بلند Q8 رونمایی کرد + گالری عکس

ایده ترکیبی کشتی و خط آهن که سفر از یک کشور به‌کشور دیگر را ساده‌تر از همیشه می‌کند.

جای تأسف دارد که ماشین‌های پرنده شخصی هیچ‌گاه رنگ واقعیت به‌خود نگرفتند. فرض کنید اگر می‌توانستیم دو بال به‌پشت خود وصل کنیم و با خیال راحت به‌مقصدمان پرواز کنیم.

احتمالا تصویری که هلیدبرند از پایان قرن بیستم و آغاز قرن بیست و یکم داشته جابه‌جایی دائم خانه‌ها بوده است. به‌نظر شما بهتر نیست منظره روبروی خانه‌مان را هر چند وقت یک‌بار تغییر دهیم؟

یکی دیگر از تصورات سازندگان شکلات پیاده‌روهایی بوده که می‌توانستند حرکت کنند. این پیاده‌روها که به نیمکت هم مجهز هستند کمک می‌کنند تا انسان‌ها برای رفتن از یک طرف خیابان به طرف دیگر نیازی به راه رفتن نداشته باشند.

بهتر است امیدوار باشیم که هیچ‌گاه شاهد چنین صحنه‌ای نباشیم: گردش در قطب شمال تنها با یک ژاکت نازک و کفش مخصوص پیاده‌روی.

پخش تئاتر و کنسرت موسیقی در فضای باز به‌طوری که خانواده‌ها می‌توانند در هر نقطه‌ای که هستند کنار هم آن‌ها را تماشا کنند.

دیگر نگران خیابان‌های شلوغ و پرازدحام نباشید: بالون‌های هوایی هم مانند ماشین‌های پرنده شخصی بهترین حالت برای حمل‌ونقل خانواده‌ها هستند.

یکی دیگر از پیش‌بینی‌های سال 2000 مربوط به دستگاه اشعه ایکس پلیس بود که با استفاده از آن می‌توانستند طرف دیگر دیوارها را ببینند و مجرمان را در حال ارتکاب جرم دستگیر کنند.

"شهرهای مسقف در سال 2000" یکی دیگر از تصورات هیلدبرند برای آغاز قرن جدید بود.  با توجه به طراحان هوشمند و دوستدار محیط زیست که روی ساخت اهرامی با امکان سکونت میلیون‌ها نفر به‌همراه آسمان‌خراش‌ها و مجتمع‌های خرید کار می‌کنند شاید فاصله چندانی با عملی شدن شهرهای مسقف نداشته باشیم.

شاید کشف زندگی در زیر آب‌ها و بررسی گونه‌های جانوری در اعماق آب‌ها گام بعدی این برند شکلات‌سازی بود.

ایده بعدی استفاده از بالون‌های شخصی، قایق‌هایی در شکل و اندازه کفش و هم‌چنین چرخ آبی به‌همراه عبور یک اسب و کالسکه از روی آب بود.

تصور کنید که با استفاده از یک سوییچ بتوانید یک روز بد از نظر شرایط آب‌وهوایی را تغییر دهید. برای فعال کردن این قطار کنترل کننده هوا، دستگاه موردنظر را به سمت آسمان بگیرید و سوییچ آن را روشن کنید تا ابرها کنار بروند و خورشید شروع به‌تابیدن کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟