بررسی جدیدترین گوشی پرچم‌دار، ساعت و تلویزیون هوشمند هواوی
هوآوی از قدرتمندترین پرچم‌دار خانواده میت 30 رونمایی کرد + گالری عکس
هوآوی مطابق با سنت هر ساله خود از پرچم‌دار جدید خانواده میت 30 رونمایی کرد. تا به امروز تصاویر مختلفی از این گوشی قدرتمند منتشر شده و شایعات مختلفی در ارتباط با ویژگی‌های پرچم‌دار جدید به گوش می‌سید. کنفرانس امروز هوآوی از یک جهت متفاوت از سایر کنفرانس‌های این شرکت است. پرچم‌دار جدید در شرایطی معرفی شد که هوآوی از سوی امریکا تحریم شده و حتا همکاری گوگل با این تولیدکننده چینی نیز قطع شده است. برای آن‌که با جدیدترین شاهکار هوآوی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم با مجله شبکه همراه باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

همانند هر مراسم رسمی بین‌المللی کنفرانس هوآوی راس ساعت 16:30 دقیقه به وقت تهران آغاز شد. در ابتدای کنفرانس یک دستیار صوتی با صدای یک زن اعلام کرد من میت جدید هستم. در ادامه مدیر تجاری بخش مشتریان هوآوی روی صحنه رفت و آماری از فروش موفقیت‌آمیز گوشی‌های هوشمند هوآوری و رشد برند هوآوی ارائه کرد. هوآوی می‌گوید تا به امروز بیش از 16 میلیون گوشی از خانواده میت 20 و 17 میلیون گوشی از خانواده پی 30 پرو به فروش رفته است، اما هوآوی قصد دارد این مرزها را بشکند. در ادامه این کنفرانس مدیرعامل هوآوی دو گوشی میت 30 و میت 30 پرو به رنگ‌های بنفش و آبی را به حضار نشان داد و گفت هوآوی به دنبال یک طراحی کاربرپسند است. قاب پشتی دستگاه دارای یک طراحی با لبه‌های خمیده است تا در دست گرفتن آن به راحتی امکان‌پذیر باشد. لبه‌های صفحه‌نمایش نیز خمیدگی زیادی دارند. صفحه میت 30 پرو اندازه 6.53 اینچ دارد، در حالی که اندازه صفحه میت 30 برابر با 6.62 اینچ است. به لطف حاشیه‌های کم صفحه‌نمایش و خمیدگی زیادی که لبه‌های صفحه دارد، وزن دستگاه از آیفون‌ 11 پرو مکس کمتر است و اندازه شاسی با وجود بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش هم اندازه با آیفون 11 پرو مکس است. در میت 30 پرو کناره‌های صفحه‌نمایش 0 میلی‌متر حاشیه دارد. در حقیقت اصلا حاشیه‌ای پیرامون صفحه‌نمایش وجود ندارد. حاشیه بالایی میت 30 پرو نیز بسیار کم است. ناچ هم خیلی کوچک‌تر از قبل شده است. داخل ناچ دوربین سلفی، حس‌گرهای نور و مجاورت، دوربین تشخیص عمق سه بعدی و حس‌گرهای حرکتی قرار دارند. خروجی صدای مخاطب شبیه به پی 30 پرو حذف شده و از صفحه‌نمیاش برای انتقال صدا به گوش کاربر استفاده می‌شود. همچنین هیچ کلیدی در اطراف گوشی نیست و از طریق لمس لبه‌های صفحه‌نمایش برای کم و زیاد کردن صدا استفاده می‌شود. این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، بنفش، سبزآبی و البته نارجی به بازار عرضه خواهد شد.

ویژگی ضد آب بودن یا همان IP68 برای گوشی فوق در نظر گرفته شده است. میت 30 پرو در 6 رنگ به بازار عرضه خواهد شد. پیت‌ست گوشی اولین چیپ‌ست 7 نانومتری جهان است که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. کایرین 990 نام چیپ‌ست جدید است. ‌پردازنده گرافیکی توربرو 60 درصد عملکرد بهتری پیدا کرده و تجربه بهتری در انجام بازی‌ها را رقم می‌زند. در مجموع 21 آنتن در گوشی قرار دارند که 14 آنتن برای استفاده در شبکه‌های 5G است. در حالی که آی‌فون 11 پرو مکس از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند، اما میت 30 پشتیبانی فراگیری از این شبکه دارد. در این کنفرانس هوآوی نتیجه آزمایش تست سرعت شبکه 5G میان دو گوشی گلکسی نوت 10 پلاس و میت 30 پرو را به حضار نشان داد. همچنین عملکرد دو گوشی در زمان استفاده از شبکه 4G نیز نشان داده شد. میت 30 دو سیم کارته است که هر دو سیم کارت قابلیت پشتیبانی از 5G را دارند. میت 30 و میت 30 پرو در حقیقت نسل دو گوشی‌های هوشمند مبتنی بر 5G هستند.

باتری میت 30 پرو 4500 و باتری میت 30 برابر با 4200 میلی‌آمپر است. سامانه خنک کننده‌‌ای هم برای میت 30 در نظر گرفته شده است. هر دو گوشی از شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این شارژ بی سیم سریع 27 واتی هم برای گوشی‌ها در نظر گرفته شده است. شارژ معکوس هم 3 برابر سریع‌تر از نسل قبلی شده است. در این کنفرانس هوآوی از یک پاوربانک 40 واتی و شارژ فندکی برای ماشین‌ها که قابلیت پشیتبانی از شارژ سریع 40 واتی دارد، نگه دارنده گوشی در خودرو که با نزدیک شدن گوشی باز می‌شود و گوشی را گرفته و به صورت بی‌سیم هم دستگاه را شارژ می‌کند رونمایی کرد. 

هوآوی چه تغییراتی در دوربین خانواده میت 30 اعمال کرده است؟

در میت 30 از 4 لنز اولترا واید، لنز اصلی با نام سوپرسنسینگ و لنز تلفوتو استفاده شده است. زوم میت 30 سه برابر اپتیکال، 30 برابر دیجیتال و 45 برابر ترکیبی است. هوآوی قابلیت نایت شات میت 30 را با آی‌فون مقایسه کرد تا نشان دهد عملکرد میت 30 به مراتب بهتر از آی‌فون است. در ادامه تصاویری اولترا واید ضبط شده همراه با نمونه عکس‌های ماکرو گرفته شده با این گوشی به حضار نشان داده شد. همچون گذشته امکان عکس گرفتن از فاصله 2.5 سانتی‌متر برای گرفتن تصاویر ماکرو وجود دارد. در میت 30 پرو دوربین از 4 لنز اصلی 40 مگاپیکسلی اولترا واید، لنز 40 مگاپیکسلی سوپرسنسینگ، لنز 8 مگاپیکسلی تلفوتو و لنز تشخیص عمق سه بعدی بهره می‌برد. میت 30 پرو حس‌گرهای دوتایی یکی RGGB و دیگری RYYB دارد. جالب آن‌که لنز اولترا واید هم به قابلیت نایت شات تجهیز شده است. قابلیت عکاسی چهره در حالت زوم به درستی مورد توجه قرار گرفته و عملکرد هر دو گوشی در این زمینه یکسان است. لنز اولترا واید از HDR+ نیز پشتیبانی می‌کند. هوآوی همچنین افکت‌های بوکه را برای دوربین میت 30 پرو تعبیه کرده است. دوربین سلفی میت 30 به یک لنز 24 مگاپیکسلی و دوربین سلفی میت 30 پرو به لنز 32 مگاپیکسلی تجهیز شده است. هوآوی میت 30 پرو قادر است با کیفیت 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه به همراه HDR+ و بکه همزمان فیلم‌برداری کند. جالب است که میت 30 پرو حتا در محیط‌هایی که نور متوسطی دارند قادر است به خوبی فیلم‌برداری کند. فریم‌ریت فیلم‌برداری دوربین میت 30 پرو بسیار قدرتمند و برابر با 7690 است که می‌توانید با این گوشی فیم‌های آهسته فوق‌العاده جذابی را تهیه کنید. این در حالی است که این نرخ فریم‌ریت در آی‌فون 11 پرو مکس برابر با 240 و گلکسی نوت 10 برابر با 960 است. هوآوی در ویدویی که به حضار نشان داد عملکرد دوربین این گوشی در حالت فیلم‌برداری با نرخ 1920 فریم در ثانیه را نشان داد. فیلم‌برداری بوکه نیز به میت 30 پرو وارد شده است. میت 30 پرو به کاربر اجازه می‌دهد با کمترین لرزش ممکن به فیلم‌برداری با گوشی بپردازد. تایم لپس با کیفیت 4K یکی دیگری از ویژگی‌های دوربین این گوشی است. اوزمو موبایل 3 شریک تجاری هوآوی در ساخت و توسعه میت 30 است.

در ادامه هوآوی به سراغ معرفی اموشن یو آی 10 رفت. در دمویی که هوآوی نشان داد ویژگی‌های اموشن یو آی 10 شبیه به آلویز آن، دارک مود و پشتیبانی از حرکات ویزه برای کنترل گوشی بدون نیاز به کلیدهای ناوبری را نشان داد. آلویز بهبود پیدا کرده و تم‌های آلویز آن با ساعت هوشمند کاربر هماهنگ می‌شود. دارک مود قابلیت دوست‌داشتنی دیگری است که به تاگزی به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد شده است. هوآوی از متور مخصوصی برای تولید دارک مود در اموشن یو آی 10 استفاده کرده که برای هر برنامه متناس ببا خودش دارک مود را ایجاد می‌کند. فلودموشن مدل جدیدی از سوایپ کردن است که بدون لمس گوشی اجازه می‌دهد با حرکت دست جلوی گوشی آن‌را پیمایش کنید. هوش مصنوعی گوشی قادر است چشمان کاربر را دنبال کرده و اگر گوشی نیاز به روتیت کردن تصویر داشته باشد، تصویر را برای کاربر بچرخاند در حالی که چرخش نسبت تصویرتغییر نکند. کاربران می‌توانند با استفاده از مولتی اسکرین گوشی را لپ‌‌تاپ متصل کنند و با قابلیت کشیدن و رها کردن فایل‌ها را میان گوشی و کامپیوتر انتقال دهند. M Pen قلمی است که می‌توانید از آن در پی 30 پرو استفاده کنید. Hi Car نیز اجازه می‌دهد ماشین خود را به درستی کنترل کنید. 
در ارتباط با ویژگی‌های امنیتی گوشی‌های جدید میت 30، هوآوی‌ می‌گوید تنها کاربر به فضای ابری خود و اطلاعاتش دسترسی خواهد داشت. اگر اعلانی برای کاربر ظاهر شود که خیلی محرمانه است، اگر فقط کاربر روبروی گوشی باشد، اعلان برای کاربر نشان داده می‌شود و زمانی‌که فرد دیگری به کاربر نزدیک شود، به‌طور خودکار اعلان پنهان می‌شود. 

پورشه دیزاین

در ادامه کنفرانس هوآوی از میت 30 پورش دیزاین رونمایی کرد. طراحی پورشه دیزانی کاملا با طراحی نسخه‌های اصلی تفاوت دارد. نام نسخه جدید پورشه دیزانی Mate 30 RS است. در قاب پشتی گوشی از چرم استفاده شده است. علاوه بر این شیشه نیز به کار رفته است. تمی که برای گوشی پورشه دیزاین طراحی شده همانند قاب پشتی گوشی است. دو رنگی مشکی و قرمز برای میت 30 آر اس در نظر گرفته شده است. برای گوشی لوازم جانبی شبیه به نگه‌دارنده انگشت و پایه آماده شده است. میت 30 آر اس به 12 گیگابایت حافظه اصی و 512 گیگابایت حافظه داخلی تجهیز شده است. برای کم و زیاد کردن صدا در این گوشی شبیه به نسخه اصلی باید کار کرد. کاربر باید دو بار به کناره گوشی ضربه بزند تا کنترل صدا ظاهر شود و با پایین و بالا کشیدن انگشت صدا کم و زیاد می‌شود. 

ساعت هوشمند


در ادامه این کنفرانس هوآوی از ساعت هوشمند جدیدی رونمایی کرد. هوآوی واچ جی تی 2 به یک باتری با عمر 2 هفته‌ای تجهیز شده است. جی تی 2 صفحه‌نمایش اولد با کیفیت اچ دی دارد. صفحه ساعت همیشه روشن است و وزانی برابر با 29 گرم دارد و تم‌های متنوع با بندهای متنوع برای آن در نظر گرفته شده است. این ساعت در نسخه‌های 42 و 46 میلی‌متری عرضه می‌شود. پردازنده این ساعت کایرین A1 است. عمر باتری در شرایط عادی برابر با 2 هفته است. همچنین 15 تنظیم ورزشی هوشمند برای این ساعت تعریف شده است. ساعت فوق از بلوتوث نسخه 5.1 پشتیبانی می‌کند. بارومتر و قطب نمایش داخلی ای ویژگی‌های جالب توجه این ساعت است. در نسخه 46 میلی‌متری اسپیکر و میکروفون تعبیه شده است. حافظه داخلی ساعت 4 گیگابایت است. قیمت ساعت‌های جی تی 2 برای نسخه‌ها ی46 میلی‌متری برابر با 248 یورو و برای 42 میلی‌متری برابر با 229 یورو در نظر گرفته شده است. 

تلویزیون هوشمند هوآوی و هوآوی فری بادز 3


در این کنفرانس هوآوی از فری بادز 3 نیز رونمایی کرد. هوآوی از تلویزیون جدید خود که به هوش مصنوعی تجهیز شده است نیز رونمایی کرد. کیفیت 4K این تلویزیون از فناوری کوانتوم دات استفاده می‌کند. هوآوی ویژن در نسخه 55، 65 و 75 اینچی روانه باز می‌شود که به یک سیستم صوتی 5.1 کاناله تجهیز شده است. بالای تلویزیون چشم هوش مصنوعی قرار گرفته است. کنترل دستگاه از بلوتوث 5 پشتیبانی کرده و همچنین یک صفحه لمسی نیز دارد. دوربینی که بالای تلویزیون قرار گرفته قابلیت به شکل پاپ‌آپ طراحی شده تا بیرون بیاید تا امکان برقراری مکالمه نیز فراهم شود. 
میت 30 با قیمت پایه 799 یورو برای نسخه 7 گیگابایت حافظه اصلی و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. قیمت میت 30 پرو 1099 یرور برای نسخه پایه و 1199 یورو برای نسخه 5G است. قیمت میت 30 پورشه دیزاین نیز برابر با 2095 یورو است. هوآوی میت 30 پرو به سیستم‌عامل اندروید 10 تجهیز شده و از رابط کاربری EMUU 10 استفاده می‌کند، اما هیچ‌یک از سرویس‌های گوگل به شکل پیش‌فرض روی آن قرار نگرفته است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟