Nexus 6P رسما معرفی شد
با نکسوس پرچم‌دار جدید گوگل آشنا شوید!
کم و بیش از قبل مشخص بود که تلفن پرچمدار نکسوس بعدی توسط هواوی تولید خواهد شد و نام آن 6P است. حالا گوگل این خبر را در مراسم خود در سانفرانسيسكو به طور رسمی‎ اعلام کرده است. طبیعتا این تلفن جدید آخرین نسخه از سیستم‌عامل آندرويد 6.0 مارشمالو را اجرا می‎کند. با کمال تعجب این دستگاه کمی‎ از نکسوس 6 کوچک‌تر است.

نکسوس 6P یک صفحه‌نمایش 5.7 اینچی دارد که با دقت 1440p م(518 پیکسل در هر اینچ مربع) کار می‎کند. گویا چنین نرخ بالایی به یک امر طبیعی در دستگاه‎های پرچمدار تبدیل شده است. ساختار بدنه این تلفن نیز از مواد ممتاز تشکیل شده است، گوگل می‎گوید این تلفن از آلومینیوم به کار رفته در صنعت هوانوردی ساخته شده است.

یک سنسور اثر انگشت  جدید با نام Nexus Imprint نیز به این تلفن اضافه شده است و طبق گفته گوگل می‎توان در آینده این سیستم تشخیص اثر انگشت را درون تمام اپلیکیشن‎ها به کار گرفت. بعد از طی شدن مراحل آموزش، این سنسور می‎تواند اثر انگشت شما را ظرف کمتر از 600 میلی ثانیه تشخیص دهد و با مرور زمان نیز اطلاعات اثر انگشت شما را با دقت بیشتری یاد خواهد گرفت. طبیعتا، این سیستم با Android Pay هم کار می‎کند.

با نگاهی دقیق‎تر به ویژگی‎های این دستگاه بیشتر جذب آن خواهید شد. نکسوس 6P از یک دوربين پشتی 12.3 مگاپیکسلی به همراه دیافراگم منحصر به فرد f/2.0 برخوردار است و همین باعث می‎شود تا یک سیستم فوکوس خودکار عالی را برای آن به همراه داشته باشد. گوگل می‎گوید این دوربين از لیزرهای مادون قرمز برای کمک به فوکوس خودکار استفاده می‎کند، قابلیتی که ما در دستگاه‎هایی مثل G4 ال‎جی شاهد آن بوده‎ایم. شاید هنوز برای چنین قضاوتی کمی‎ زود باشد، اما احتمالا ما شاهد اولین تلفن نکسوس هستیم که از یک چنین دوربين فوق العاده‎ای برخوردار است. دوربين جلوی این تلفن نیز با رزولشن 8 مگاپیکسلی و یک دیافراگم f/2.4 از ویژگی‎های چشم‎گيری بهره مند است.

همچنین این دوربين به نسبت نکسوس 6 اصلی به طور قابل ملاحظه‎ای پیکسل‎های بزرگتری را توليد می‎کند و همین باعث می‎شود در زمان عکاسی در نور کم چه در محیط‎های داخلی یا خارجی در زمان تاریک شدن هوا به طور چشم‎گيری تصاویر بهتری تولید شود. یک حالت عکاسی متوالی نیز در این تلفن تعبیه شده است که عکس‎هایی با 30 فریم در هر ثانیه را ذخيره می‎کند. این دوربين همچنین می‎تواند ویدیوهای اسلو موشن 240 فریم در ثانیه‎ای توليد کند و امکان فیلم‎برداری با کیفیت 4K نیز با این دوربين وجود دارد. شما می‎توانید برای دسترسی مستقیم به دوربين، تنها روی دکمه آنلاک دابل-کلیک کنید. نمونه عکس‎های نمایش داده شده توسط گوگل بسیار با کیفیت هستند، اما برای قضاوت صحیح در مورد نحوه عملکرد این دوربين‎ها باید خودتان آن را امتحان کنید.

نکسوس 6P توان پردازشی خود را از یک پردازنده Snapdragon 810 v2.1 می‎گیرد و 3 گیگابایت حافظه رم نیز در آن تعبیه شده است. گوگل فضای مورد نیاز برای همه کاربران را نیز در نظر گرفته است و این تلفن را در ظرفیت‎های 32، 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار خواهد کرد. همچین این تلفن اولین دستگاه نکسوس گوگل است که به یک پورت اتصال USB Type-C مجهز شده است.

در مورد قیمت و زمان عرضه نیز گوگل می‎گوید در حال حاضر نکسوس 6P در فروشگاه آن‎لاین گوگل برای آمریکا، انگلستان، ایرلند و ژاپن قابل پیش خرید است. این محصول طی چند هفته آینده در کشورهای بیشتری نیز عرضه خواهد شد. قیمت 6P از 499 دلار برای مدل 32 گیگابایتی آغاز می‎شود و از ماه اکتبر به دست مصرف كننده خواهد رسید. پشتیبانی از Project Fi نیز به این دستگاه اضافه شده است. گوگل با هر خرید یک حساب کاربری رایگان 90 روزه برای Google Play Music و یک اعتبار 50 دلاری برای Google Play را نیز در نظر گرفته است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟