Hackaball در ظاهر شبیه به یک توپ اسباب بازی معمولی است اما در داخل آن یک سنسور حرکتی شش محوره و چراغهای LED چند رنگه کار گذاشته شده است. با استفاده از این سنسور کودکان میتوانند آن را برنامه نویسی کرده تا همه جور کاری انجام دهد. وقتی شما آن را پرتاب میکنید و یا زمانی که آن را تکان میدهید میتواند تغییر رنگ دهد. ایده پشت ساخت این اسباب بازی این است که کودکان بتوانند همه نوع بازی را خلق کرده و اصول پایه برنامه نویسی را یاد بگیرند.
نمونه اولیه عرضه شده در نمايشگاه با پوسته سیلیکونی جهنده که تجهيزات الکترونیکی درون آن را محافظت میکند، بسیار خوش ساخت به نظر میرسد. یک روکش سیلیکونی اضافه دیگر نیز روی این توپ را پوشانده تا بتوان آن را راحتتر در دست گرفت. مدیر عامل Hackaball سباستین پوتر میگوید هدف دیگر قرار دادن این روکش این است که کودکان تشویق شوند تا این دستگاه را باز کرده و با جزئیات آن آشنا شوند.
شما میتوانید Hackaball را با استفاده از اپلیکیشنی که این شرکت برای آیفون و آیپد طراحی کرده برنامه ریزی کنید. اما موضوع جالب توجه در مورد این اپلیکیشن این است که به گونهای طراحی شده تا کودکان را به دستکاری این اسباب بازی علاقمند کند. فرامین کاملا واضح و قابل فهم جاگذاری شدهاند، و اپلیکیشن کودکان را راهنمايی میکند تا کارهایی مثل تغییر رنگ نور یا صدای حاصل از رفتارهای مختلف را خودشان برنامه ریزی کنند. حتی پشتیبانی از عبارات شرطی ابتدایی برنامه نویسی نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده است.
ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را میتوانید از کتابخانههای عمومی سراسر کشور و نیز از دکههای روزنامهفروشی تهیه نمائید.
ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه
ثبت اشتراک نسخه آنلاین
کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکهها
- برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network اینجا کلیک کنید.
کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون
- اگر قصد یادگیری برنامهنویسی را دارید ولی هیچ پیشزمینهای ندارید اینجا کلیک کنید.
نظر شما چیست؟