نمایشگر بعدی آی‎فون را چه کسی تامین خواهد کرد؟
سفارش صد میلیون پنل OLED سامسونگ برای آی‌فون 2017
طبق گزارش Korea Herald طی یک قرارداد جدید سه ساله به ارزش 2.59 میلیارد دلار قرار است خط تولید نمایشگرهای شرکت سامسونگ یکصد میلیون پنل 5.5 اینچی OLED در سال برای اپل تولید کند. این گزارش اعلام می‎کند که این نمایشگرها مربوط به آی‎فون 7 نبوده و قرار است در آی‎فون‎های 2017 به کار گرفته شود.

در ماه مارچ گذشته حدس و گمان‎ها بر این بود که اپل با هر دو شركت تولیدکننده پنل OLED یعنی سامسونگ و ال‎جی برای مدل آی‎فون 2017 به توافق رسیده است. اما با این خبر جدید به نظر نمی‎رسد ال‎جی نقشی در فراهم کردن نمایشگرهای آینده اپل داشته باشد. ال‎جی در گذشته به عنوان یک شریک کاری نقشی کلیدی را در تولید پنل‌های آی‎فون داشته است و همین سال گذشته بود که ال‎جی اعلام كرد قصد دارد یک OLED پیشرفته را توليد کند.

فناوری OLED در یک صفحه نمایش باریک‎تر تجربه بصری بهتری را به کاربر ارائه می‎کند، اما از طرف دیگر تولید آن از نمایشگرهای LED مشکل‎تر است. همین امر باعث می‎شود تا اپل برای تامین پنل‌های مورد نیاز خود برای استفاده در دستگاه‎هایش با چالش بزرگتری مواجه باشد. اما گزارش شده بود که تقریبا یک سال پیش بخش Samsung Display یک گروه 200 نفری را برای تمرکز روی تامین نیاز نمایشگرهای اپل سازماندهی کرده است. این آمادگی باعث می‎شود تا سامسونگ برای تامین تعداد پنل مورد نیاز اپل آمادگی کامل داشته باشد.

در تضاد با این خبر، تحلیلگر KGI، مینگ چی کو، کسی که در پیش‌بینی شایعات در مورد اپل سابقه خوبی هم دارد، ادعا کرده است که آی‎فون 2017 یک صفحه نمایش 5.8 اینچی AMOLED خواهد داشت و از هر دو سمت پشت و جلو منحنی خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟