افزایش امنیت سطح خیابان‎ها با کفپوش‎های نورانی و خشک کننده رطوبت
کف‌پوش‌های خورشیدی خیابان‌ها را فرش می‌کنند
رویای ساخت جاده‎های خورشیدی که به پنل‎های جذب‌کننده نور خورشید مجهز باشند، یک گام به رسیدن به حقیقت نزدیک‌تر شده‎اند. معاونت بخش حمل و نقل ایالت میسوری آمریکا قصد دارد یک نسخه آزمایشی از کفپوش‎های خورشیدی مخصوص سطح خیابان را در یک پیاده‌روی کانوی نصب کند. هر چند هنوز چنین کاری در خیابان Route 66 عملیاتی نشده است، اما هدف این است که بررسی شود آیا این فناوری به اندازه‎ای قابل مشاهده است که بتوان آن را با امنیت کامل در سطح خیابان‎ها استفاده کرد.

اگر قبلا اخبار مربوط به جاده‎های خورشیدی را دنبال کرده باشید، واژه کفپوش‎های جاذب نور خورشید برای شما ناآشنا نیست. هر کدام از این کفپوش‎ها از یک سلول خورشیدی به همراه نور LED و یک عنصر حرارتی و شیشه گرم شونده تشکیل شده است که به اندازه‎ای مقاومت دارد که می‎تواند وزن یک کامیون نیمه سنگین را تحمل کند. اگر آزمايشات با موفقیت انجام شود، این پنل‎ها انرژی مورد نیاز این شبکه الکتریکی (در حالت ایده‎ال برق مورد نیاز خود این کفپوش‎ها) را تامین خواهند کرد و باعث می‎شود با روشن شدن مسیر جاده و همچنین خشک نگه داشتن جاده از باران و برف امنیت جاده‎ها بیشتر شود. تعمیر و نگهداری آنها نیز از آسفالت راحت‎تر است، چرا که دیگر نیازی نیست برای تعمیر شکاف‎های کوچک سطح جاده یا خیابان کل مسیر را کنده و دوباره آسفالت کرد.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: خانه‌ای شیشه‌ای گرداگرد یک درخت
برای افرادی که می‌خواهند در دل طبیعت زندگی کنند

مسلما اگر چنین ایده‎ای با موفقیت همراه باشد، انجام آن به سرعت صورت خواهد گرفت. آزمايش‌های نهایی زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که کفپوش‎های خورشیدی بتوانند اتومبیل‎های در حال گذر از Route 66 را با موفقیت تحمل کنند. ایالت میسوری آمریکا انگیزه بالایی برای تحقق این هدف دارد. یکی از مهندسان ناظر معاونت حمل و نقل این ایالت به نام تام بلیر معتقد است: قابل قبول نیست که در آینده خودروهای خودران را در جاده‎هایی به حرکت درآوریم که خود این جاده‎ها به اندازه کافی برای افزایش سطح امنیت هوشمند نیستند. قرار شده که تا پایان امسال این پروژه عملیاتی شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟