کارت‌هایی موفق‌تر از MicroSD
سامسونگ اولین کارت‌های حافظه فوق سریع UFS را معرفی کرد
بحث و گفتگوهای بسیاری در خصوص فضای ذخیره‌ای که در اسمارت‌فون‌ها وجود دارد؛ شنیده می‌شود. برخی در حمایت و طرفداری از آن‌ها و برخی بر علیه آن‌ها. اما همه در یک مسئله اتفاق نظر دارند: این فضا هرچه بیشتر باشد بهتر است. اما فقط حجم فضای ذخیره نیست که اهمیت زیادی دارد بلکه سرعت هم به یکی از فاکتورهای مهم در کارت‌های حافظه تبدیل شده است.

وقتی پای فیلم‌برداری ویدئوهای رزولوشن بالا در اسمارت‌فون و دِرون‌ها به میان می‌آید؛ سرعت یک عامل بسیار مهم محسوب می‌شود. حالا سامسونگ تصمیم گرفته تا رضایت‌خاطر کاربران را به‌دست آورد. آن‌ها اولین کمپانی هستند که خبر تولید کارت‌های حافظه بسیار سریع UFS یا Universal Flash Storage را اعلام کردند.

این کارت ۲۵۶ گیگابایتی با سرعت خواندن 530MB/s شبیه SSD عمل می‌کند. این سرعت برابر با نصف یک گیگابایت در ثانیه و ۵ برابر بالاترین سرعتی است که کارت‌های microSD فعلی ارائه می‌دهند. هم‌چنین سرعت نوشتن در این کارت معادل 170MB/s است که تقریبا دو تا سه برابر بالاترین سرعتی است که کارت‌های فعلی دارند.

اما از تمام این‌ها مهم‌تر ادعای جدید سامسونگ است. این کمپانی کره‌ای مدعی شده که این کارت 256 گیگابایتی دارای نرخ خواندن تصادفی 40 هزار IOPS است که ۲۰ برابر بیشتر از یک کارت microSD معمولی است. به همین ترتیب سرعت نوشتن تصادفی این کارت 35 هزار IOPS است که ۳۵۰ برابر بیشتر از استانداردهای فعلی است.

البته تا زمانی‌‌که دستگاه‌های پشتیبانی کننده از این کارت‌ها وارد بازار نشوند؛ نمی‌توان از نزدیک این سرعت‌های فوق‌العاده را لمس کرد. هم‌چنین شاید کارت‌های حافظه UFS و microSD از نظر ظاهری مشابه هم باشند اما نوع قرار گرفتن پین آن‌ها موجب می‌شود تا اشتباه گرفته نشوند.

فعلا باید منتظر خبرهای بعدی در خصوص این کارت‌ها باشیم. خیلی‌ها امیدوارند که گلکسی نوت ۷ که به‌زودی معرفی می‌شود اولین دستگاهی باشد که از این کارت‌های حافظه پشتیبانی می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟