مدیرعامل مایکروسافت: سرفیس‌فون یک گوشی تمام عیار است!
سرفیس‌فون با تراشه اسنپدراگون 835 معرفی می‌شود
علاقمندان به ویندوزفون‌ها چشم به راه معرفی سرفیس‌فون مایکروسافت (Microsoft Surface Phone) هستند. ویندوزفونی که شاید آخرین تلاش مایکروسافت برای بقاء در صنعت موبایل و رقابت با دو سیستم‌عامل محبوب اندروید و آی‌او‌اس باشد. به تازگی شاهد انتشار برخی مشخصات فنی منتسب به سرفیس‌فون مایکروسافت بودیم. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر این مشخصات داشته باشیم.

طرفداران ویندوزفون‌ها شاید از نظر کمیت در مقایسه با طرفداران اندروید و آی‌او‌اس به مراتب کم تعدادتر باشند، اما ویندوزفونی‌ها همواره نشان داده‌اند که به شدت از محصولات مورد پسند خود حمایت می‌کنند. متاسفانه طی چند سال اخیر آمار فروش ویندوزفون‌ها به شدت کاهش یافت و این موضوع سبب شد که فعالیت‌های مایکروسافت در این زمینه تقریبا متوقف شود. در این بین محصولی که همچنان علاقمندان به ویندوزفون‌ها را امیدوار نگه داشته، سرفیس‌فون مایکروسافت بوده است!

مطلب پیشنهادی

دستبندهای هوشمند؛ ابزارهایی مدرن برای کنترل سلامت
تکنولوژی و زندگی آسوده‌تر برای بشر

سرفیس‌فون در واقع می‌تواند آخرین تلاش مایکروسافت به منظور جلب توجه کاربران و رقابت به دستگاه‌های اندرویدی و آی‌او‌اسی باشد. مدت‌ها است که شایعات زیادی در رابطه با سرفیس‌فون مایکروسافت می‌شنویم. چندی پیش آقای ساتیا نادلا (Satya Nadella) مدیرعامل شرکت مایکروسافت یا اصطلاحا ردموندی‌ها در یک مصاحبه خبری صحبت‌های جالبی در مورد سرفیس‌فون ارائه کرد. وی این چنین عنوان داشت:

"هدف مایکروسافت پیروی یا دنبال کردن فعالیت‌های سایر شرکت‌ها نیست! سوال اصلی ما این است که مایکروسافت می‌تواند چه چیز منحصر به فردی را وارد صنعت موبایل کند؟! برای پاسخگویی به این موضوع ما تمام فاکتورهای مورد نیاز و مرتبط با تکنولوژی‌های مختلف و حتی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) را در نظر گرفته‌ایم و قصد داریم که با معرفی یک محصول کاملا نو در صنعت موبایل باقی بمانیم. هدف ما از فعالیت در این زمینه با هدف لیدرهای کنونی این صنعت تفاوت دارد! مایکروسافت به دنبال عرضه یک محصول تمام عیار و منحصر به فرد است!"

بدون تردید صحبت‌های آقای نادلا بسیار جالب هستند. به ویژه اشاره وی به تکنولوژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی توجه بسیاری از افراد را جلب کرده است. این موضوع می‌تواند به آن معنا باشد که سرفیس‌فون مایکروسافت از معیارهای مرتبط با این تکنولوژی روز بهره می‌برد. صحبت این چنین آقای ساتیا نادلا طرفداران ویندوزفون‌ها را به شدت امیدوار کرده است و به نوعی هم اکنون تمام علاقمندان به ویندوزفون‌ها چشم به معرفی سرفیس‌فون مایکروسافت دوخته‌اند!

اما کل ماجرا در این بخش به پایان نمی‌رسد! به تازگی شاهد انتشار مشخصات فنی بیشتری از سرفیس‌فون مایکروسافت بودیم. طبق گزارش تازه‌ای که به دست آمده، احتمالا سرفیس‌فون مایکروسافت طی اواخر سال 2017 میلادی معرفی می‌شود. سایت NokiaPowerUser اشاره داشته که اطلاعات جدید منتشر شده از منابع قابل اعتمادی به دست آمده‌اند. بنا به این گزارش، قرار است سرفیس‌فون مایکروسافت به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز شود و از نسخه 4.0 تکنولوژی شارژ سریع کوالکام یا همان Quick Charge 4.0 پشتیبانی به عمل آورد.

به احتمال زیاد سرفیس‌فون مایکروسافت به نسخه 64 بیتی سیستم عامل ویندوز 10 مجهز می‌شود و حافظه رم آن ظرفیت 6 گیگابایتی خواهد داشت. گفته شده که ممکن است نسخه‌ای از این ویندوزفون قابلیت اجرای برنامه‌های x86 را هم داشته باشد. منبع ارائه دهنده این خبر اشاره می‌کند که احتمال عرضه نسخه‌ای مجزا از سرفیس‌فون مایکروسافت با تجهیز به رم 4 گیگابایتی هم وجود دارد. صفحه نمایش 5.5 اینچی و با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل یا اصطلاحا QHD هم از دیگر مشخصات فنی سرفیس‌فون مایکروسافت خواهد بود.

متاسفانه در این گزارش اشاره‌ای به مشخصات دوربین سرفیس‌فون مایکروسافت نشده و هیچ خبری از بکارگیری هوش مصنوعی در آن ارائه نشده است. به نظر شما سرفیس‌فون مایکروسافت چگونه محصولی خواهد بود؟ آیا به واقع این ویندوزفون می‌تواند به یک‌باره به برگ برنده‌ای برای مایکروسافت تبدیل شود یا صحبت‌های آقای ساتیا نادلا در حد تبلیغات و سیاست‌های اجرایی هستند؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟