همراه با ویژگی‌های قدرتمند
اوبونتو 15.04 برای دسکتاپ، گوشی، کلاود و اینترنت اشیا منتشر شد
نسخه جدید سیستم‌عامل اوبونتو تمرکز ویژه‌ای روی کاربران دستکاپ، تجهیزات همراه و اینترنت اشیا دارد. به طوری‌که کانونیکال همچون دیگر شرکت‌های بزرگ فعال در عرضه سیستم‌عامل‌ها در نظر دارد به طور مستقیم به دنیای اینترنت‌ اشیا وارد شود.

 نسخه جدید سیستم‌عامل اوبونتو نگارش 15.04 با اسم رمز Vivid Vervet از روز پنج‌شنبه 23 آوریل برای دانلود رایگان منتشر شد. این نسخه شامل مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌ها است. به طوری که همگرایی ویژه‌ای با دستکاپ، تجهیزات همراه و به‌ویژه اینترنت‌اشیا دارد. همچنین به‌روزرسانی‌‌های مهمی در ارتباط با استقرار روی سرورها در آن وجود دارد. کاملا مشخص است اوبونتو بخش عظیمی از توانایی خود را روی پلتفرم محاسبات ابری OpenStack قرار داده است. مارک بیکر، مدیر محصول سرور اوبونتو درباره این نگارش می‌گوید: «نسخه جدید اوبونتو در ارتباط با کانتینرها، در ارتباط با OpenStack و در ارتباط با OpenStack همراه با کانتینرها است. »

"Linux Container یک روش مجازی‌سازی سطح سیستمی برای اجرای چند سیستم لینوکس ایزوله شده روی یک میزبان مرکزی است. به عبارت دیگر کانتینر یک ماشین مجازی فراهم نمی‌کند، اما در عوض یک محیط مجازی که پردازشگر مرکزی، حافظه اصلی، واحدهای ورودی و خروجی، شبکه و...  خاص خودش را دارد فراهم می‌کند. "

نسخه‌ای از OpenStack که همراه با اوبونتو عرضه می‌شود، Kilo نام داشته و همراه با ویژگی‌های به‌روزشده OpenStack که برای پشته شبکه و سرویس‌های شناسایی الکترونیک شخصی است، عرضه می‌شود. اوبونتو همراه با نگارش پیش‌انتشار یافته جدید OpenStack که مطابق با زمان‌بندی‌ها قرار است 30 آوریل عرضه شود، آماده شده است. بیکر می‌گوید: « Kilo در تاریخ 30 آوریل عرضه خواهد شد در حالی‌که محصول ما در تاریخ 23 آوریل عرضه خواهد شد و در نتیجه این احتمال وجود دارد که ما یک به‌روزسانی zero-day را بعد از این تاریخ منتشر کنیم.»

این به‌روزرسانی همچنین شامل هایپرویژر LXD (سرنام Linux Container Daemon) است که برای گسترش کانتینرها که با OpenStack نیز کار می‌کنند است. این هایپرویژر جدید نوامبر سال گذشته میلادی در پاریس معرفی شد. پروژه‌ای که بر مبنای پروژه LXC اوبونتو که از ساختار و فناوری کانتینر Docker طبعیت می‌کند ساخته شده است.

Hypervisor که در بعضی منابع به آن ناظر ماشین مجازی نیز گفته می‌شود نوعی برنامه کامپیوتری بوده که برای ساخت و اجرای ماشینهای مجازی مورد استفاده قرار میگیرد. به کامپیوتری که روی آن یک هایپروایزر اجرا میشود و یک یا چند ماشین مجازی روی آن تعریف میشوند، کامپیوتر میزبان گفته میشود و هر ماشین مجازی به نام ماشین میهمان نامیده میشود.

بنا بر ادعای کوانیکال LXD به شما اجازه می‌دهد از حداکثر سرعت و کارایی Docker بهره برده و یک مجازی سازی کامل را تجربه کنید. اساسا، LXD به طراحان اجازه می‌دهد که مجازی‌سازی سنتی و کانتینرها را تجربه کنند. در حالی‌که در نگاه اول به نظر می‌رسد، LXD به عنوان یک رقیب برای Docker است؛ اما LXD می‌تواند برای اجرای کانتینرهای Docker مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین رقابت بیشتر در سمت توسعه‌دهندگانی قرار دارد که در فکر به‌اشتراک‌گذاری و ابزارهای مدیریتی کانتینر نسبت به ساختار خود کانتیرها قرار دارند، متمرکز خواهد شد. سالها پیش اوبونتو یک نسخه ویژه و کوچک از سیستم‌عامل خودش را برای سیستم‌های توکار عرضه کرد. در 14 فوریه سال جاری میلادی نسخه آلفا snappy را بر مبنای هسته مرکزی سیستم‌عامل اوبونتو همراه با به‌روزرسانی در ارتباط با تراکنش‌ها عرضه کرد. این اولین باری است که اوبونتو به رویارویی مستقیم با Microsoft Azure می‌پردازد. اما نسخه جدید اوبونتو اولین نسخه پایداری از Snappy Ubuntu Core است. یک نسخه ساده‌تر و خلاصه‌تر شده از این سیستم‌عامل که برای میزبانی کانتینرها و دستگاه‌های متصل کوچک عرضه  شده است. انتظار می‌رود Snappy Ubuntu Core را روی طیف گسترده‌ای از محصولات از هواپیماهای بدون سرنشین گرفته تا دیگر محصولات مشاهده کنیم. این نسخه پایدار از Snappy Ubuntu Core  توانایی پشتیبانی از معماری 64 بیتی اینتل و ARM HF را دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره Snappy به این آدرس مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟