توسعه در خفا
عینک گوگل زنده است؛ نسخه جدید به زودی!
غول جستجو با پروژه عینک متصل به اینترنت خود به پیش می‌رود و برای ساخت نسخه بعدی با سازنده Ray-Ban و Oakley مشارکت می‌کند. به نظر می‌رسد نسخه جدید عینک گوگل احتمالا به زودی بیرون می‌آید.

ماسیمو ویان، مدیر ارشد Luxottica، شرکت ایتالیایی سازنده عینک، می‌گوید شرکت‌اش مشغول کار روی یک محصول جدید است که به زودی عرضه می‌شود اما زمان دقیقی را مشخص نکرده است. Luxottica، شرکت سازنده محصولات Ray-Ban و Oakley از ماه می گذشته برای ساخت فریم‌های دستگاه با گوگل شراکت می‌کند.

گوگل پیش‌تر اعلام کرده بود: «تیمی سرگرم کار روی محصول است و ما در مورد شایعات و گمانه‌زنی‌ها اظهارنظری نمی‌کنیم.» اخبار قطعی حاکی از این است که گوگل محصول آزمایشی خود را ملغی نکرده است. این دستگاه از زمان معرفی در سال 2012، توسعه‌ای سخت و متزلزل داشت و با حرف و حدیث‌های زیادی روبه رو بود. حامیان حریم شخصی از دوربین داخلی این محصول انتقاد کرده‌اند و مردم هم آن را به‌خاطر اینکه فرد را بی‌عرضه و بچه‌ مثبت نشان می‌دهد مورد تمسخر قرار داده‌اند. اولین کاربران این محصول "Glassholes" لقب گرفته بودند.

در ماه ژانویه گوگل اعلام کرد که تولید نسخه فعلی این عینک را متوقف می‌کند و روند توسعه این محصول را تحت نظارت تونی فادل، بنیان‌گذار Nest، شرکت دستگاه‌های هوشمند خانگی که گوگل در فوریه 2014 تصاحب کرده بود قرار می‌دهد. Fadell مدیر پیشین اپل و لیدر سخت‌افزاری پخش‌کننده موسیقی iPod است.

این انتقالات سبب گمانه‌زنی‌هایی در مورد آینده این محصول شد، اما اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره گوگل در ماه مارس تائید کرد که این پروژه هنوز فعال است. اشمیت در آن زمان اعلام کرد: «این محصول یک پلتفرم بزرگ و بسیار مهم برای گوگل است.»

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟