هوشمندی و راحتی به ماشین‌های رده سنگین رسید
اولین کامیون خودران دل به جاده زد
چند روز پیش اولین کامیون بدون سرنشین مجوز رانندگی در جاده‌های عمومی را گرفت و سوالی که بیش از پیش قوت گرفت این است که آیا واقعا Autobotها در میان ما هستند؟ نه کاملا!

 اما شرکت Freightliner Inspiration درحال رویاپردازی برای تحول صنعت کامیون‌سازی است. این کامیون جدید قادر است تا در بزرگ‌راه‌ها در کنار ما براند، سرعت مجاز را حفظ کند، بین خطوط بماند و وقتی علائم راهنمایی را می‌بیند از سرعت خود بکاهد.

این کامیون از دو نوع رادار و چندین دوربین برای درک مسیر و محل قرارگیری ماشین‌های دیگر در جاده استفاده می‌کند. رادار دور برد حواسش به جاده است تا اتفاقات مسیر تا فاصله 250 متری را رصد کند و در همین حین رادار کوتاه برد حرکات دیگر ماشین‌ها تا فاصله 70 متری را رهگیری می‌کند. دوربینی در جلوی کامیون قرار گرفته که خطوط جاده را تشخیص می‌دهد.

اما با این همه فناوری باز هم باید یک راننده دارای گواهی‌نامه در کابین حضور داشته باشد تا اگر اوضاع خراب شد یا وقتی کامیون از بزرگ‌راه خارج می‌شود کنترل را بدست گیرد، چرا که این کامیون فقط در بزرگ‌راه‌ها می‌توانند به صورت خودکار رانندگی کنند.

Freightliner با محول کردن کارهای خسته کننده در هنگام رانندگی به ماشین امیدوار است تا راننده کامیون، حتی در ترابری‌های طولانی مدت استرس کمتری داشته باشد و هوشیارتر باشد. اما احتمالا مدتی زمان می‌برد تا یکی از این کامیون‌ها را در جاده‌ها ببینید چرا که فقط دوتا از آن‌ها مجوز گرفته‌اند و هردو هم در ایالت نوادا، یکی از چهار ایالتی که قوانین عبور و مرور اتومبیل‌های خودکار در آن‌ها وضع شده است، مشغول به کار‌اند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟