کاربردهای دِرون بیشتر از عکاسی و فیلم‌برداری است
تماشا کنید: آیرودینامیک دِرون را با این ابرکامپیوتر ببینید
اگر تا به‌حال تجربه پرواز دِرون بالای سرتان را داشته‌اید؛ حتما از جریان هوایی که به سمت پایین حرکت می‌کند متعجب شده‌اید. دلیل این جریان شدید هوا چهار روتوری است که در طراحی و ساخت دِرون‌ها استفاده می‌شود و زمان چرخش باعث وقوع این پدیده می‌شوند.

1606683296_1_0.gif

اما ناسا برای این‌که بتواند به طراحی و خصوصیات پرواز دِرون‌های آینده کمک کند؛ ابرکامپیوترهای خود را وارد گود کرده تا بتواند نوع جریان هوا را شبیه‌سازی کند. حرکتی که پیاده‌سازی آن پیچیده و غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

ناسا در این شبیه‌سازی از مدل سه‌بعدی یک کوادکوپتر"فانتوم ۳" متعلق به شرکت DJI استفاده کرد. این شبیه‌سازی نه تنها نشان می‌دهد که چگونه هوا از اطراف پروانه‌ها به‌سمت خارج جریان پیدا می‌کند؛ بلکه نشان می‌دهد جریان هوایی که درست می‌شود به چه شکل با بدنه X شکل این دِرون تعامل برقرار می‌کند.

مطلب پیشنهادی

دِرونی که با ثبت فیلم‌های 4K در زیر آب ماهی می‌گیرد
دِرون؛ سنسور؛ واقعیت مجازی - فناوری در خدمت علاقه‌مندان به ماهی‌گیری

این تحقیق در مرکز تحقیقات «آمِس» که متعلق به ناساست انجام شد و نشان داد دو برابر کردن تعداد روتورهای دِرون باعث می‌شود نیروی پرتاب آن‌هم تقریبا دو برابر شود. بنابراین؛ با افزایش تعداد روتورها؛ دِرون می‌تواند اجسام سنگین‌تر را نیز حمل کند.

تا کنون بیشترین استفاده‌ای که از دِرون‌ها می‌شده فیلم‌برداری از مجالس و سفرهای تفریحی بوده است اما با این کار می‌توان دِرون‌هایی طراحی کرد که کاربردهای عملی‌تری داشته باشند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟