استفاده از اینترنت پرسرعت در داخل خودروها تبدیل به یک نیاز می‌شود
افزایش ۲۰۰ درصدی ارتباطات 4G LTE داخل خودروها
خودروسازان مشهور دنیا ارتباطات دیتا را به‌عنوان یک ویژگی پیش‌فرض در خودروهای جدید به‌کار می‌گیرند و این رویه به‌سرعت در حال انجام است. چنین امکانی روی نحوه استفاده‌ها تأثیر می‌گذارد. یکی از این شرکت‌های خودروساز؛ شورلت است که اخیرا گزارشی از تعداد خودروهای مجهز به این فناوری ارائه داد.

بر اساس این گزارش؛ تعداد خودروهای شورلت که در حال استفاده از ارتباط دیتای 4G LTE به‌نام OnStar هستند در سال 2016 میلادی حدود 200 درصد نسبت سال پیش از آن رشد داشته است. حتی این افزایش در بین برخی از پرفروش‌ترین مدل‌های این شرکت یعنی SUVهای Tahoe و Suburban رقم خیره‌کننده 260 درصد است.

کل دیتایی که در سال 2016 توسط مالکان این دو مدل استفاده شد؛ 713 هزار و 669 گیگابایت است. شورلت برای این‌که درک این عدد را ساده‌تر کند، توضیح می‌دهد که این مقدار دیتا یعنی حدود 3 میلیون ساعت پخش ویدیو یا 25 میلیون ساعت پخش موسیقی. به‌نظر می‌رسد این عدد در آینده هم‌چنان در حال افزایش باشد چون شورلت ارتباط 4G LTE را به‌عنوان یکی از تجهیزات استاندارد در همه مدل‌های این شرکت تعیین کرده است. البته مالکان باید یک حق اشتراک جداگانه برای دیتای اضافه پرداخت کنند.

مطلب پیشنهادی

۷ اتفاق بزرگ امسال در دنیای خودروهای بدون راننده + عکس
تا چند سال آینده همه از رانندگی در خیابان‌های پرترافیک خلاص می‌شویم

این میزان افزایش در دیتای استفاده شده در داخل خودرو؛ اهمیت زیادی دارد چون شرکت‌های سازنده خودرو با بررسی این آمار و ارقام شیوه‌های جدیدی را برای کسب درآمد پس از فروش از مالکان خودرو به‌کار می‌گیرند. هم‌چنین؛ طبق تحقیق جدیدی که در این زمینه صورت گرفت؛ مشخص شد خودروهای متصل می‌توانند درآمدی حدود ۱۰ برابر خودروهای معمولی در طول عمر مفیدشان داشته باشند.

از سویی دیگر؛ اهمیت در اختیار داشتن ارتباطات داده‌ای برای خودروها و مالکان خودرو نیز روزبه‌روز در حال افزایش است. چون فناوری خودروهای خودران؛ بدون راننده و دستیار راننده در حال گسترش است در نتیجه خودروها بیش از پیش به ارتباطات داخل خودرو و بین خودروها نیاز خواهند داشت.

شاید هنوز ده سال تا رسیدن به خودروهایی که از هر لحاظ بی‌نیاز از راننده باشند؛ زمان باقی مانده باشد اما تصمیم شرکت‌های خودروساز برای استفاده از فناوری‌های مدرن در داخل محصولات‌شان حرکتی هوشمندانه است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟