نسخه بتای یک دنیای پیشرفته مجازی
مایکروسافت کدهای آموزش دِرون‌ها و خودران‌ها را منتشر کرد
مایکروسافت نسخه بتای یک دنیای پیشرفته مجازی را برای آموزش و تعلیم دِرون‌های خودران و سایر گجت‌هایی که بدون نیاز به نیروی دیگر و با تکیه بر قابلیت‌های خود حرکت می‌کنند؛ در دسترس قرار داد.

1606683296_1_0.gif

این نرم‌افزار که در گیت‌هاب قرار گرفته؛ شرایطی مانند سایه‌ها؛ بازتا‌ب‌ها و سایر احتمالات بالقوه‌ دنیای واقعی که منجر به نوعی سردرگمی می‌شود را با دقت بسیار زیاد؛ با تمام جزئیات و یک محیط مجازی فوق‌العاده ایده‌آل بدون به‌خطر انداختن موارد واقعی و حقیقی دوباره‌سازی می‌کند. مایکروسافت ادعا می‌کند این حرکت در راستای برقراری دموکراسی در بین روباتیک‌ها در رابطه با حرکت است. این امکان می‌تواند دستیار دیگران؛ محققان و شرکت‌هایی باشد که در خصوص تست سیستم‌هایی که یا غیرممکن هستند یا باعث ایجاد زحمات زیاد برای مالک آن هستند؛ می‌شود.

ولی چرا باید دِرون‌ها و سایر دستگاه‌های خودناوبر را به‌جای دنیای واقعی؛ در دنیای مجازی تست کنیم؟ دلیل کاملا مشخص است. تست‌های شبیه‌سازی شده به‌دلیل این‌که بخشی از فرآیند موجود کمک می‌کند تا آموزش و تعلیم خودناوبری امکان تشخیص بین چیزهایی مانند دیوارهای رنگ شده و سایه‌ها را داشته باشد قابل انجام و تا حدودی مقرون به‌صرفه است.

مطلب پیشنهادی

پیک‌های دِرون آمازون با چتر نجات بسته‌ها را تحویل می‌دهند

اگر از یک دِرون که دارای مغز پیشرفته آنبورد است بخواهید به سمت چیزی که سفت و سخت است پرواز کند؛‌ به‌احتمال زیاد با یک شکست سنگین و پرهزینه روبرو خواهید شد. ولی اگر این کار را در دنیای مجازی انجام دهید تنها چیزی که از دست می‌دهید تنها چند ثانیه خواهد بود. حتی ممکن است برق برق برای روشن کردن پی‌سی را نداشته باشد.

البته؛‌ شبیه‌سازی باعث می‌شود تا سرعت تست و یادگیری حالت‌های مختلف بیشتر شود و آموزش سیستم‌های AI با تأثیر بیشتری صورت گیرد. ولی مورد مهم دیگر در این رابطه نیاز به آموزش نرم‌افزار خودران پروازی است که از طرف دیگر از دقت زیادی برخوردار باشد.

به‌گفته مایکروسافت؛ این شبیه‌ساز از پیشرفت‌های مهمی که طی ماه‌های گذشته به‌ویژه در فناوری پردازش گرافیکی رخ داده؛ سود می‌برد. این فناوری باعث می‌شود تا نسخه‌های مجازی کاملا دقیق از شرایط دنیای واقعی با توضیحاتی مانند سایه‌ها؛ اشعه خورشید و خطرات دیگر در دسترس قرار گیرد.

علاوه بر این؛ سیستم فوق می‌تواند برای تست سیستم‌های رانندگی خودران مورد استفاده قرار گیرد. «آشیش کامپیوتر» از مایکروسافت با اتنشار این خبر می‌گوید: می‌توان این فناوری را به دیگر نسخه‌های روبات‌ها تعمیم داد چون آن‌ها نیاز دارند راه خودشان را در محیط پیدا کنند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟