کنفرانس WWDC 2015
اپل سیستم‌عامل مک El Capitan را معرفی کرد
همان‌طور که مدت‌ها قبل شایعه‌ها پیرامون نسخه جدید سیستم‌عامل مک قوت گرفته بود؛ اپل در کنفرانس WWDC خود ساعتی پیش نسخه OS X 10.11 را با ویژگی‌های پیشرویی معرفی کرد.

اپل می‌گوید 55 درصد کاربران دستگاه‌های مک از نسخه یوسمیتی استفاده می‌کنند و این نسخه سریع‌ترین به‌روزرسانی را داشته است.

بعد از نام Yosemite National Park، نوبت به نام El Capitan برای سیستم‌عامل جدید رسیده است. اپل به وضوح روی کارایی و تجربه کاربری این سیستم‌عامل کار کرده است و قابلیت‌های چند وظیفه‌گی مانند کار با دو پنچره کنار یکدیگر را بدان افزوده است. در مک او اس جدید می‌توانید در سافاری سایت‌های پین کنید، می‌توانید صدای درون یک تب مرورگر را بدون اینکه کل صدای سیستم را قطع کنید، متوقف کنید، از دستوارت صوتی در سافاری استفاده کنید و کلمات کلیدی را در گوگل جست‌وجو کنید.

در بخش مدیریت پنجره‌ها می‌توانید به طور خودکار همه‌ی پنجره‌ها را به یک سو کشیده یا منظم کنید.اپل می‌گوید نسخه جدید سیستم‌عامل مک 1.4 برابر سریع‌تر است و دلیل آن نیز استفاده از یک شتاب‌دهنده گرافیکی به نام Metal است. متال سال گذشته برای iOS معرفی شده است. متال قدرت محاسباتی OpenCL و قدرت گرافیکی OpenGL را با هم ترکیب می‌کند. کاربران افترافکت می‌توانند تا 8 برابر از سرعت رندر بالاتری برخوردار باشند. با این قابلیت جدید، قدرت مک روی بازی‌های به شدت افزایش یافته است. اپل در کنفرانس زنده خود چندین بازی را روی صحنه پخش کرد که باعث هیجان زیاد حاضرین شد.

 

ال کاپیتان پاییز امسال به صورت رایگان ارائه خواهد شد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟