کنفرانس WWDC 2015
سیستم‌عامل جدید ساعت هوشمند اپل با انبوهی ویژگی معرفی شد
یکی از مهم‌ترین خبرهای کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل، معرفی نسخه جدیدی از سیستم‌عامل ساعت هوشمند این شرکت به نام watchOS2 بود. بزرگ‌ترین ویژگی جدید این سیستم‌عامل، اجرای برخی از اپلیکیشن‌ها به صورت محلی (Native) روی خود ساعت بدون نیاز به اتصال آیفون است.

این سیستم‌عامل پاییزماه به صورت رایگان عرضه می‌شود و البته از هم‌اکنون در اختیار توسعه‌دهندگان برنامه‌های اپل قرار خواهد گرفت. ظاهر و UI این سیستم‌عامل تغییراتی داشته است و مثلاً چهره بخش‌های Photo Album و Time-Lapse تغییر کردند. می‌توانید تصاویر یا ویدیوهای ارائه شده در این بخش‌ها را به عنوان تم اصلی ساعت انتخاب کنید. مزیت این ویژگی این است که توسعه‌دهندگان اپل می‌توانند ترکیب‌های مختلفی از این تم‌ها را برای نمایش روی ساعت بسازند.

ویژگی جدید دیگر، نمایش اطلاعاتی مانند زمان پرواز، زمان شارژ، وضعیت خانه، نتایج ورزشی و غیره را روی صفحه اصلی ساعت نمایش دهید. شما می‌توانید با خاصیتی به نام Time Travel زمان را جلو ببرید تا ببینید هریک از این اطلاعات چه وضعیتی پیدا می‌کنند. در هنگامی که دارید ساعت را شارژ می‌کنید، می‌توانید زمان را هم مشاهده کنید. این قابلیت قبلاً وجود نداشت.

می‌توانید دوستی را به Digital Touch دعوت کنید تا برای هم شکلک بکشید. اپلیکیشن‌های سلامتی اپل از جمله برنامه‌هایی هستند که می‌توانند بدون نیاز به آیفون روی ساعت اپل اجرا شوند. این خبر بسیار خوبی است. همچنین از طریق این ساعت می‌توانید به طور مستقل به ایمیل‌ها جواب بدهید. نقشه روی ساعت مسیرهای حمل و نقلی را نشان می‌دهد و می‌تواند راهنمای خوبی باشد.

ویژگی جدید دیگر این ساعت، دسترسی به میکروفون و بلندگو است. توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌هایی بسازند که با میکروفون و بلندگوی ساعت در ارتباط باشند و از آن استفاده کنند. بسیاری دیگر از بخش‌های ساعت برای توسعه‌دهندگان باز شده است و به ان‌ها امکان توسعه قابلیت‌های Apple Watch را می‌دهد. این ساعت با برخی قابلیت‌های خودرو نیز سازگار می‌شود. می‌توانید دمای خودرو را کنترل کنید، بخش‌های مختلف خودرو را از طریق ساعت مدیریت و کنترل کنید و ...

نسخه بتای این سیستم‌عامل از امروز در دسترس توسعه‌دهندگان است و نسخه نهایی پاییزماه عرضه می‌شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟