امیدهایی برای درمان
گجتی برای درمان وحشت‌ شبانه کودکان
در این مقاله شما را با دستگاهی آشنا می‌کنیم که به زودی می‌تواند به خانواده‌ها و کودکانی که با وحشت‌های شبانه دست و پنجه نرم می‌کنند، کمک کند.

وحشت‌های شبانه می‌تواند برای کودکان بسیار مشکل‌ساز باشد، اما پدران و مادران را هم از خواب می‌اندازد. حالا Lully Sleep Guardian آمده تا خانواده‌ها را از این گرفتاری نجات دهد.

به گفته NPR، این محصول شبیه یک توپ کوچک است و اندازه‌ای حدود یک گوی هاکی دارد. محافظ خواب لالی با فناوری بلوتوث کار می‌کند و با یک اپلیکیشن آیفون جفت می‌شود. این توپ را زیر متکای کودک‌تان بگذارید و این محصول وقتی که معمولا وحشت‌های شبانه رخ می‌دهد به آرامی می‌لرزد. بر طبق اطلاعات KidsHealth، این زمان برای کودکان معمولا در دو یا سه ساعت ابتدایی خواب است.

در طی وحشت شبانه فرد ممکن است شروع به دست و پا زدن کند یا در طول خواب فریاد بزند. متخصصان می‌گوید که بهتر است فرد را ناگهان بیدار نکنید. اما یک وحشت شبانه می‌تواند تا نیم ساعت به طول بینجامد و در طی زمان، همین سبب می‌شود تا هم کودک و هم والدین زمان بسیار زیادی از وقت خواب خود را از دست بدهند.

به عنوان شیوه‌ای کنش‌گرایانه برای جلوگیری از وحشت‌های شبانه، محافظ خواب لالی پالس‌های ملایمی از طریق متکا به نیم‌تنه فرد ارسال می‌کند. این کار از ورود کودک به حالت "ناسالم" خواب که موجب وحشت‌های شبانه می‌شود جلوگیری می‌کند. اپلیکیشن آیفون که با محافظ خواب لالی جفت شده است، هر شب قبل از ساعت 11 به والدین یادآوری می‌کند که دستگاه را روشن کنند.

اندی رینک، یکی از بنیان‌گذاران لالی خواهر دوقلویی دارد که دچار وحشت‌های شبانه بوده است. وی با دانش به این‌که این وحشت‌های شبانه چقدر می‌توانند برای کودک زیان‌آور باشند، از تجربه شخصی خود برای ساخت این دستگاه استفاده کرده است. تا چهار درصد کودکان بین دو تا دوازده سال به وحشت‌های شبانه مبتلا هستند. در اکثر موارد کودکان با افزایش سن از این مشکل رهایی پیدا می‌کنند اما این وحشت‌ها بعضی اوقات می‌توانند جان‌فرسا باشند.

زمان عرضه محافظ خواب لالی پایان ماه ژوئن تعیین شده است و با قیمت 169 دلار ارائه خواهد شد. البته شما می‌توانید همین حالا آن را با قیمت 99 دلار از سایت شرکت پیش خرید کنید. سرانجام، خانواده‌هایی که با این شرایط زندگی می‌کنند می‌توانند خواب راحتی داشته باشند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟