گامی‎ دیگر به سوی فناوری نمایشگرهای شفاف
نمایشگر شفاف OLED جدید سامسونگ برای فروشگاه‌های لباس
سامسونگ اولین آیینه نمایشگر شفاف OLED جدید خود را معرفی كرد. این شركت قصد دارد آن را در بازار خرید اختصاصی خود عرضه کند. همچنین سامسونگ قصد دارد برای استفاده از فناوری Real Sense با اینتل همکاری کند. این فناوری برای تعامل بین نمایشگر و بیننده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سامسونگ فعلا فناوری نمایشگر شفاف خود را به صورت بیلبورد تبلیغاتی و یک پایه آزمایش جواهرات مجازی به نمایش گذاشت، اما قصد دارد این فناوری را به اتاق‎های پرو مجازی اضافه کند، جایی که کاربران می‎توانند لباس‎های مورد نظر خود را قبل از پوشیدن امتحان کنند.

به نظر می‎رسد فناوری Real Sense اینتل نیز برای این نوع از فروشگاه‎ها مناسب باشد. پلتفرم Real Sense شامل مجموعه‎ای از دوربين‎های سه بعدی به همراه نرمافزار مخصوص است که می‎تواند افراد، حرکات و محیط پیرامون آنها را تشخیص دهد. (شبیه به کاری که دستگاه کینکت مایکروسافت انجام می‎دهد)

این فناوری از ابزار کنترل حرکات دست و ردگیری حرکات صورت پشتیبانی می‎کند، می‎تواند فاصله را اندازه گیری کند و می‎تواند اشیاء را برای منتقل شدن به محیط سه بعدی اسکن کند. این قابلیت‎ها می‎تواند در آینده برای فروشگاه‎های تعاملی و شیوه‎های نوین تبلیغاتی بسیار کارآمد باشد.

به عنوان فناوری یک نمایشگر واقعی، سامسونگ در بازار رقابتی نمایشگرهای شفاف سعی کرده تا امکانات بیشتری را به نمایشگرهای خود اضافه کند. این شركت می‎گوید فناوری OLED شفاف آن به میزان قابل ملاحظه‎ای از وسعت رنگ بیشتری برخوردار است، میزان شفافيت در آن افزایش داشته و زاویه دید آن نسبت به نمایشگرهای متداول LCD به مراتب بیشتر شده است. برای نمونه، سطح شفافيت نمایشگر سامسونگ در مقايسه با 10 درصد نمایشگرهای LCD، به 40 درصد رسیده است. سال گذشته فناوری مشابه به کار گرفته شده در نمایشگرهای ال‎جی به میزان شفافيت 30 درصد رسیده بود.

به عنوان یک پنل آیینه OLED، سامسونگ مدعی است که میزان انعکاس نور را به بیش از 75 درصد رسانده است و وسعت رنگ نیز به میزان زیادی بهبود پیدا کرده است. نرخ کنتراست 100,000:1 در مقايسه با 4,000:1 و زمان پاسخ‎دهی سریع‎تر از LCD (زیر یک میلی ثانیه در مقايسه با 8 میلی ثانیه) از دیگر مزایای این نوع از نمایشگرها است. یکی دیگر از مزایای فناوری OLED این است که به نور پس زمینه احتیاج ندارد که باعث نشت کمتر نور می‎شود.

در حال حاضر سامسونگ بازار هدف این فناوری را برای مقاصد تبلیغاتی در نظر گرفته است، اما ممکن است به تدریج و با پیشرفت قابلیت‎های فناوری OLED شفاف شاهد حضور آن در خانه‎های هوشمند و استفاده در مراکز درمانی نیز باشیم. مسلما سامسونگ تنها شرکتی نخواهد بود که مشغول كار روی فناوری نمایشگرهای شفاف است، بنابراین هر کس که اول وارد بازار شود جایگاه بالاتری در بین خریداران خواهد داشت. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟