با هدف ارسال سریع و ارزان کالای سفارشی به دست مشتری
آمازون برای تحویل سفارش مشتریان برج ویژه می‌سازد
آمازون برای تحویل و ارسال کالا با پهباد برج‌سازی می‌کند. هدف از ساخت این برج‌ها در داخل شهر امکان ارسال سریع و ارزان کالا به مشتریان در مناطق شلوغ و پرجمعیت است.

غول تجارت الکترونیک دنیا پتنت جدیدی به‌نام خود به ثبت رسانده و هدف آن ساخت "مرکز تحقق چند طبقه" است. به کمک این مرکز، پهبادها قادر خواهند بود بسته‌های مشتریان را در مناطق شهری به آن‌ها تحویل دهند. اساسا، این ایده بیشتر شبیه یک برج مجهز به روبات است که کار فرود و برخاست پهبادها را ساده و آسان می‌کند.

آمازون در توضیح این پتنت می‌گوید "امروزه نیاز شدیدی به داشتن این مراکز تحقق در داخل شهرها احساس می‌شود به‌خصوص برای مناطق مرکزی شهرها و اماکن بسیار شلوغ و پرجمعیت." این پتنت روز پنج‌شنبه هفته گذشته در اداراه پتنت و علایم تجاری آمریکا به ثبت رسید. علاوه بر آن، کاربردهای دیگری هم توسط آمازون برای استفاده از پهبادها ارائه شده است.

مطلب پیشنهادی

تماشا کنید: این پهباد بدون دخالت انسان حرفه‌ای‌ترین تصاویر را ثبت می‌کند

مرکوری نیوز، کاربردهای دیگری که برای این پتنت ارائه شده را شامل افزایش کارایی پهباد و کنترل نویز اعلام می‌کند. آمازون فعلا به درخواست‌ها برای توضیح بیشتر پاسخی نداده است. البته همان‌طور که می‌دانید ثبت یک پتنت به معنای این نیست که طرح‌های ارائه شده روزی رنگ واقعیت به خود می‌گیرند پس شاید طرح این مراکز در حد پتنت باقی بماند و هیچ‌وقت عملی نشود. آمازون پرایم ایر، بازوی تحویل کالا با پهباد این شرکت، در ماه مارس سال جاری اولین بسته خود را داخل خاک آمریکا به یکی از مشتریان تحویل داد. شرکت‌هایی مانند آماوزن، گوگل و یوپی‌اس در تلاش هستند با توسعه فناوری‌های ارسال کالا با پهباد، سفارش مشتریان را سریع‌تر و با قیمت کمتر به دست آن‌ها برسانند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟