شمارش معکوس دستیابی به سرعت مافوق تصور
تلاش‌ها برای ارایه  اولین موبایل‌های 5G به بازار
کوالکام می‌گوید: « ما به دنبال آن هستیم تا از مزایای بالقوه نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی در گوشی‌های هوشمند به بهترین شکل استفاده کنیم. بر همین اساس پیش‌بینی کرده‌ایم، اولین گوشی‌های نسل پنجم در سال 2019 میلادی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.»

استیون مولنکوفف، مدیرعامل کوال‌کام در جریان برگزاری نمایشگاه فرانکفورت اعلام کرد دیگر زمان زیادی باقی نمانده است تا شاهد حضور 5G در دستگاه‌های فیزیکی و ملموس کاربران باشیم. این دستگاه‌ها در ابتدا قرار بود سال 2020 به بازار عرضه شوند، اما با توجه به استقبال بسیار زیاد از شبکه‌های 5G برنامه‌ریزی تغییر کرد و قرار شد این دستگاه‌ها از سال 2019 در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

مطلب پیشنهادی

مدولاسیون شبکه‌های نسل پنجم(5G) و تعامل آن‌ها با اینترنت اشیا صنعتی

در فاز اول قرار است، گوشی‌های هوشمند مجهز به نسل پنجم ابتدا در ایالات متحده و آسیا (کشورهای ژاپن و کره‌ جنوبی) عرضه شود. البته چین را نباید در این زمینه نادیده گرفت. کشورهایی که از هم اکنون زیرساخت‌های مناسب برای شبکه‌های نسل پنجم را آماده کرده‌اند. مولنکوفف اطمینان داده است که سرمایه‌گذاری در این حوزه نه تنها کاملا سودبخش است، بلکه بازگشت سریع سرمایه را به همراه خواهد داشت. مولنکوفف در جریان سخن‌رانی خود در نمایشگاه فرانکفورت گفت: « اکنون یک جنبش جدید جهانی به راه افتاده است که 5G عنصر اصلی این جنبش خواهد بود. جنبشی که به دنبال آن است تا ماشین‌های خودران را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد. ماشین‌هایی که لقب ماشین‌های-اشیا به آن‌ها نسبت داده خواهد شد. این ماشین‌ها برای آن‌که بتوانند سیگنال‌های ترافیکی را از ماشین‌های دیگر گرفته یا به آن‌ها و حتا کاربران عادی انتقال دهند به شبکه‌های بسیار سریع نیاز خواهند داشت.»

مطلب پیشنهادی

۷ کار باورنکردنی که می‌توانید با 5G انجام دهید

در اوایل سپتامبر کوالکام؛ یک تراشه اختصاصی برای برقراری ارتباطات شبکه‌ای ویژه ماشین‌های خودران طراحی کرد. این تراشه‌ که 9150 C-V2X نام دارد از اواخر سال 2018 به طور رسمی عرضه خواهد شد. موفقیت 5G به شبکه‌های ارتباطی بستگی دارد و کوالکام در موفقیت این فناوری نقش به سزایی دارد. اما برای دستیابی به این موفقیت کوالمام با ورایزن و اسپرینت و شریک تجاری خود سافت‌بانک قرارداد‌هایی بسته است تا فناوری 5G را به‌طور جدی مورد آزمایش قرار دهند. در همین ارتباط کوالکام و نوکیا یک تیم فنی را برای آزمایش فناوری رادیویی 5G NR شکل دادند که نه تنها این فناوری را مورد آزمایش قرار دهد بلکه زیرساخت‌های لازم برای نسل بعدی سامانه‌های سلولی و به کارگیری آن‌ها در سال 2019 را پدید خواهد آورد. البته کوال‌کام در زمینه کار روی 5G تنها نیست. هوآوی و شرکت Deutsche Telekom در حال آزمایش 5G NR در برلین هستند. آن ها به دنبال آن هستند تا اولین ارتباط  3GPP 5G را برای کاربران اروپایی راه‌اندازی کنند. ارتباطی که سرعت آن 2 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود. سرویسی که به گفته هوآوی در سال 2020 کار خود را در اروپا آغاز خواهد کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟