تلاش برای احیای دوباره کلاود هیبریدی
آیا اپن‌استک می‌تواند فرشته نجات کلاود هیبریدی باشد؟
با توجه به مشکلاتی که برای کلاود هبیریدی پیش آمده این سئوال در بین کارشناسان IT مطرح شده که آیا پلتفرم اپن‌استک می‌تواند فرشته نجات کلاود هیبریدی باشد یا خیر. سئوالی که پاسخ‌های متفاوتی به‌آن داده می‌شود.

معماران کلاود هیبریدی باید به‌طور هم‌زمان در دو زمینه چیره‌دست باشند: آن‌ها باید میراث زیرساخت داده‌های سازمانی را به‌درستی با یکدیگر ادغام کنند و هم‌زمان، ارتباط یک‌پارچه با سیستم‌های موجود در کلاود عمومی را فراهم کنند.

اصلا جای تعجب نیست که هر دو سمت کلاود در حال روی آوردن به اپن‌استک (OpenStack) هستند تا به‌این وسیله، تفاوت‌های موجود را از بین ببرند. حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا مانند آمازون و مایکروسافت علاقه خاصی به راه‌کارهای متن باز دارند.

به‌همین علت است که «آلن کلارک»، رییس اپن‌استک، اخیرا اعلام کرد این پلتفرم به‌همراه جامعه‌ای که در حال پرورش آن است در آستانه ورود به یک عصر جدید هستند. به‌گفته وی، بعد از پشت سر گذاشتن تمام موانع مربوط به فناوری، افزایش تقاضا برای به‌کارگیری این پلتفرم موجب حرکت به‌سوی یک برنامه توسعه پیچیده‌تر و سازمان‌یافته‌تر است. به‌همین دلیل، این مؤسسه در حال پایه‌ریزی یک استراتژی جدید برای ارائه آموزش‌های مختلف در زمینه توسعه پیش روست.

حتی، در آخرین نسخه این پلتفرم به‌نام "پایک" شاهد پشتیبانی بیشتر از اصول اولیه عملکردهای مولتی کلاود هستیم و خبری از ویژگی‌های جدید نیست.

به‌عقیده برخی از کارشناسان، نگرانی‌هایی که در خصوص اپن‌استک وجود داشت از بین رفته و اکنون این سئوال مهم پیش روی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ است: آیا سرمایه‌گذاری در چشم‌انداز به‌شدت رقابتی و بسیار گسترده کلاود هم‌چنان منطقی به‌نظر می‌رسد؟ قبل از هر چیز، به‌کارگیری و پیکربندی این پلتفرم برای سیستم‌هایی است که به‌عنوان یک سیستم خیلی پیچیده شناخته می‌شوند، سیستم‌هایی که کار با آن‌ها فوق‌العاده سخت است.

به‌گفته «مارک بیکر» از Canonical، خیلی از مشکلاتی که سازمان‌ها و شرکت‌ها با اپن‌استک دارند به‌نوع سازماندهی خودشان برمی‌گردد. برخی از مجموعه‌هایی که در همان آغاز به‌استفاده از این پلتفرم روی آوردند گمان می‌کردند با ایجاد برخی تغییرات و اصلاحات می‌توانند مشکلات را برطرف کنند اما بعدا مشخص شد که تغییر کدها باعث شکل گرفتن مشکلات بعدی شده است. با انتشار نسخه‌های بعدی، تمام این سازمان‌ها در برابر رخنه‌های امنیتی آسیب‌پذیر شدند. بر اساس تخمین‌های صورت گرفته، بیشتر از سه‌چهارم کاربران اپن‌استک استفاده از نسخه پایدار این پلتفرم را متوقف کرده‌اند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟