احتمالا ال‌جی همکار اصلی اپل در این پروژه است
پتنت جدید اپل برای ساخت آیفون با نمایشگر تاشو ثبت شد!
شرکت اپل به طور رسمی جدیدترین پتنت یا حق اختراع خود مبنی بر ساخت آیفون با نمایشگر تاشو را ثبت کرد. بنابراین اپل در این راستا یک قدم رو به جلوی دیگر را برداشته است. با سایت شبکه همراه باشید.

سازمان ثبت حق اختراع و پتنت‌های ایالات متحده ساعاتی پیش جزئیات یک پتنت جالب ثبت شده از سوی شرکت اپل را منتشر کرد که در آن طرح یک آیفون مجهز به نمایشگر تاشو پیاده‌سازی شده است. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش خبرهایی در مورد مذاکرات اپل و ال‌جی به منظور توسعه پنل‌های نمایشگر با قابلیت تا شدن برای آیفون‌ها منتشر شده بود که جزئیات دقیق‌تر مربوط به آن را می‌توانید در مقاله "منتظر آیفون مجهز به نمایشگر تاشوی اپل باشید!" مطالعه کنید.

اما حالا اپل یک قدم رو به جلوی دیگر را برداشته و پتنت یا حق اختراع جدیدی را برای ساخت آیفون‌های با نمایشگر تاشوی خود ثبت کرده است. اگرچه علیرغم ثبت این پتنت نمی‌توان به صورت قطعی مدعی شد که اپل در آینده نزدیک آیفون‌های مجهز به نمایشگر تاشو تولید می‌کند، اما مطمئنا این مسئله نشان می‌دهد که اپل یک گام به هدف خود نزدیک‌تر شده است و منابع انسانی را صرف طراحی پتنت‌های مختلف مرتبط با آیفون‌های مجهز به نمایشگر تاشو می‌کند.

در این پتنت اشاره شده که نمایشگر گوشی می‌تواند کاملا مثل یک کتاب تا شود. همچنین پنل‌های LCD، OLED و MicroLED به عنوان پنل‌های قابل استفاده در این پتنت معرفی شده‌اند. با وجود تمام این تفاسیر هنوز مشخص نیست که چه زمانی آیفون‌های مجهز به نمایشگر تاشوی اپل روانه بازار می‌شوند. طبق پیش‌بینی سایت‌های خبری، اپل احتمالا در سال 2021 از اولین آیفون با نمایشگر تاشوی خود رونمایی می‌کند که به پنل MicroLED هم مجهز خواهد بود.

لازم به اشاره است که در این میان اپل تنها کمپانی نیست که بر روی پروژه تولید اسمارتفون‌های مجهز به نمایشگر خمیده سرمایه‌گذاری کرده و انرژی صرف می‌کند. شرکت سامسونگ هم از دیگر کمپانی‌های فعال در این عرصه محسوب می‌شود که پیش‌بینی شده در سال آینده به صورت رسمی از اولین گوشی مجهز به صفحه نمایش خمیده خود رونمایی کند. نظر شما در رابطه با گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش خمیده چیست؟ به نظر شما آیفونی با این ویژگی می‌تواند توجه کاربران را جلب کند؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟