مروری بر رویدادهای مرتبط با گوشی در نمایشگاه CES 2018
تمام گوشی‌های CES 2018
نمایشگاه CES 2018 به آخرین ساعات برگزاری خود نزدیک می‌شود و تقریبا تمام محصولات جدیدی که قرار بود در این نمایشگاه رونمایی شوند معرفی شده‌اند. اگر اخبار مربوط به حوزه موبایل این نمایشگاه را دنبال نکردید، نگران نباشید چون ما در این مقاله قصد داریم مروری بر تمام رویدادهایی مرتبط با گوشی داشته باشیم که در نمایشگاه CES 2018 رخ دادند، با سایت شبکه همراه باشید.

مقدمه

حتما می‌دانید که نمایشگاه CES 2018 از روز نهم ژانویه مصادف با نوزدهم دی ماه آغاز شد و هم اکنون ساعات پایانی خود را طی می‌کند. بدین سبب تمام محصولاتی که قرار بود در این نمایشگاه معرفی شوند تاکنون رونمایی شده‌اند، پس می‌توان یک جمع‌بندی خوب از محصولات جدید معرفی شده در CES 2018 را ارائه کرد.

ال‌جی از نسخه صورتی گوشی وی 30 رونمایی کرد!

یکی از اولین خبرهایی که در رابطه با گوشی در نمایشگاه CES 2018 منتشر شد، خبر رونمایی از نسخه صورتی رنگ گوشی ال‌جی وی 30 بود. گوشی مذکور از نظر سخت‌افزار هیچ تفاوتی با نسخه‌های دیگر گوشی وی 30 ندارد و فقط رنگ آن تغییر پیدا کرده است. ال‌جی اشاره داشته که نسخه صورتی رنگ گوشی وی 30 را فقط در آسیا و اروپا عرضه می‌کند.

سونی از دو میان رده و یک پایین رده جدید رونمایی کرد!

به جرئت می‌توانیم بگوییم که سونی خبرسازترین یا بهتر بگوییم خوش‌خبر‌ترین شرکتی بود که در حوزه گوشی وارد نمایشگاه CES 2018 شد! سونی از دو گوشی میان رده جدید با نام‌های اختصاصی اکسپریا ایکس ای 2 (Sony Xperia XA2) و اکسپریا ایکس ای 2 اولترا (Sony Xperia XA2 Ultra) و یک گوشی پایین رده با نام اکسپریا ال 2 (Sony Xperia L2) رونمایی کرد.

گوشی اکسپریا ایکس ای 2 سونی از صفحه نمایشی 5.2 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) بهره‌مند است. تراشه اسنپدراگون 630 در آن بکار رفته و رم گوشی 3 گیگابایتی است. حافظه داخلی 32 گیگابایتی، دوربین اصلی 23 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، اندروید 8 اوریو و باتری 3300 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر مشخصات فنی این گوشی هوشمند به شمار می‌روند.

اما در سمت مقابل اکسپریا ایکس ای 2 اولترا از صفحه نمایشی 6 اینچی با وضوح تصویر مشابه فول اچ‌دی بهره می‌برد. تراشه اسنپدراگون 630 در آن بکار رفته و رم دستگاه ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه می‌کند. این گوشی از نظر حافظه داخلی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد و دوربین اصلی آن از سنسوری 23 مگاپیکسلی تشکیل شده است.اما جالب‌ترین ویژگی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا مربوط به دوربین سلفی آن می‌شود که از دو لنز 16 و 8 مگاپیکسلی تشکیل شده است. اندروید 8 اوریو روی گوشی نصب بوده و باتری آن ظرفیت 3580 میلی آمپر ساعتی دارد.

علاوه بر دو گوشی میان رده نام برده شده، سونی در نمایشگاه CES 2018 از یک گوشی پایین رده دیگر هم رونمایی کرد که اکسپریا ال 2 نام دارد. این گوشی هوشمند صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل را ارائه می‌کند. تراشه MT6737T مدیاتک در آن بکار رفته و رم گوشی ظرفیت 3 گیگابایتی دارد. حافظه داخلی این اسمارتفون از 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره‌مند بوده و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 13 و 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شوند. اندروید 7.1.1 نوقا روی این گوشی نصب است و باتری آن ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی دارد.

ایسوس تاریخ عرضه و قیمت زنفون مکس پلاس را مشخص کرد!

ایسوس در ماه نوامبر گوشی زنفون مکس پلاس یا  ام 1 (Asus Zenfone Max Plus) را معرفی کرده بود اما اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه این گوشی منتشر نساخت. در جریان نمایشگاه CES 2018 شرکت ایسوس ضمن به معرض نمایش قرار دادن گوشی مذکور اطلاعات مربوط به قیمت و زمان عرضه آن را ارائه کرد. بر این اساس گفته شد که عرضه گوشی از ماه فوریه آغاز می‌شود و قیمت نسخه پایه‌ای آن با رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی فقط 229 دلار است.

ویوو از نمایشگر با قابلیت اسکن انگشت کاربر رونمایی کرد!

در نمایشگاه‌هایی مثل CES 2018 باید جنبه‌های نوآورانه  جدیدی از تکنولوژی رونمایی شوند. ویوو از شرکت‌هایی بود که این موضوع را به اثبات رساند! این شرکت چینی در جریان CES 2018 رسما نمونه‌ای از گوشی هوشمندش را به معرض نمایش قرار دارد که صفحه نمایش آن قابلیت اسکن انگشت کاربر را ارائه می‌کرد. رونمایی و پیاده‌سازی این تکنولوژی توسط شرکت چینی ویوو بسیار جالب توجه و بحث‌برانگیز بود و یکی از جالب‌ترین خبرهای حوزه موبایل  CES امسال محسوب می‌شود.

آلکاتل جزئیات گوشی‌های سال 2018 خود را ارائه کرد!

شاید این خبر چندان حائز اهمیت نباشد اما در هر حال یکی از خبرهای حوزه موبایل نمایشگاه CES 2018 بود. شرکت آلکاتل در جریان این نمایشگاه اعلام کرد که در سال 2018 از سه رده گوشی مختلف با نام‌های آلکاتل 5، آلکاتل 3 و آلکاتل 1 رونمایی می‌کند که به ترتیب شامل محصولاتی بالا رده، میان رده و مقرون به صرفه و پایین رده هستند. آلکاتل اشاره داشته که رونمای یاز گوشی‌های جدیدش را به نمایشگاه MWC 2018 موکول کرده است.

جمع‌بندی

موضوعات فوق اصلی‌ترین خبرها و رویدادهای حوزه موبایلی بودند که در نمایشگاه CES 2018 شاهد آن‌ها بودیم. امیدوار هستیم که از این مقاله اختصاصی استفاده کرده باشید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟