ویرو از پیش برنده یا بازنده زودهنگام
اپلیکشین ویرو چیست، چه قابلیت‌ها و چه مشکلاتی دارد؟ + لینک دانلود
همان‌گونه که در مطلب آشنایی با ویرو خواندید، ویرو اپلیکیشینی است که به سرعت در حال جذب کاربران اینستاگرام است و به عقیده برخی از کارشناسان این پتانسیل را دارد تا حتا کاربران شبکه محبوب تلگرام را نیز از آن خود کند. در حالی که هنوز هم هیچ کس به درستی نمی‌داند که ویرو چرا به یکباره با رشد کاربران روبرو شده است، اما به نظر می‌رسد یک موضوع قطعی است، ما یکبار دیگر شاهد هنرنمایی یک شبکه اجتماعی جدید خواهیم بود، هر چند در حال حاضر کاستی‌هایی وجود دارد.

1606683296_1_0.gif

اگر کاربر شبکه‌های اجتماعی محبوب باشید به خوبی می‌دانید که تبلیغات مکرر و بدون وقفه امان همه کاربران را بریده‌اند. کاربران این روزهای فضای مجازی تمایلی ندارند تا برای مراجعه به پست‌های مورد علاقه خود به‌طور مکرر تبلیغات را مشاهده کرده یا پست‌ها را گزینشی مشاهده کنند. این درست همان نقطه‌ای است که اپلیکیشن ویرو روی آن دست گذاشته است. البته این‌گونه به نظر می‌رسد که شبکه‌های تبلیغاتی خاصی در پس‌زمینه این داستان وجود دارند که برنامه‌ای که نزدیک به سه سال است در فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ‌استور حضور داشت را به یکباره زنده کردند تا به رقیب جدیدی اپلیکشین‌های محبوب تبدیل شود.

برخی از کارشناسان بر این باور هستند که رشد تصاعدی این اپلیکیشن ممکن است یک حباب زودگذر باشد که تا چند وقت دیگر خواهد ترکید. در حالی که استقبال از این اپلیکشین چشم‌گیر بوده و به این برنامه اجازه داده است در صدر بهترین برنامه‌های شبکه اجتماعی اپ استور قرار بگیرد، اما در عین حال تنها موفق شده است از کاربران دو ستاره دریافت کند که آمار چندان جالبی نیست.

در پلی استور نیز این اپلیکشین موفق شده است تنها سه ستاره از آن خود کند که آمار متوسطی است.

گزارشی که سایت دیجیتال ترندز منتشر کرده به این موضوع اشاره دارد که حتا کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام در چند هفته و به ویژه چند روز اخیر از دنبال‌کنندگان خود درخواست کرده‌اند که در شبکه ویرو آن‌ها را دنبال کنند.

فوربس می‌گوید تعداد مشترکان ویرو به مرز سه میلیون نفر رسیده‌اند

الگوریتم‌ها سرنوشت شبکه‌های اجتماعی را تعیین می‌کنند

از جمله دلایلی که باعث شده است اینستاگرام تا حدی محبوبیت خود را نزد کاربران از دست بدهد به نمایش الگوریتمی مطالبی باز می‌گردد که این شبکه از یک سال پیش تصمیم گرفت از آن استفاده کند. الگوریتمی که تا به امروز تنها شکایت و گلایه کاربران را به همراه داشته است. اگر کاربر اینستاگرام باشید به خوبی از این موضوع اطلاع دارید که این شبکه بر مبنای رفتار و بنا بر تشخیص خود مطالبی که احساس می‌کند برجسته‌تر و در ارتباط با عکس-‌نوشته‌ایی است را پیش از مطالب دیگر به کاربر نشان داده و منتشر می‌کند. رویکردی که به شکل دیگری در شبکه اجتماعی لینکدین نیز شاهد اجرای آن هستیم. اما تقریبا اکثر کاربران تمایلی ندارند تا محتوایی را مشاهده کنند که الگوریتم‌ها برای آن‌ها انتخاب می‌کنند.

به‌طوری که در بعضی از شبکه‌ها همچون لینکدین شاهد هستیم که مخاطبان پروفایل خود را به‌طور کامل پاک کرده و از نو آن را ایجاد کرده و در ادامه به شکل گزینشی مخاطبان را انتخاب می‌کنند تا فقط پست‌های با اهمیت را مشاهده کنند. نکته دیگری که به رشد چشم‌گیر ویوو منجر شده به عدم نمایش تبلیغات باز می‌گردد. این برنامه وعده داده است که در آینده نیز بر همین منوال کار خواهد کرد و تبلیغات را به کاربران نشان نخواهد داد و هزینه‌های خود را از طریق حق اشتراک تامین خواهد کرد.

همه شبکه‌های اجتماعی از الگوریتم‌های هوشمند استفاده می کنند

همه شبکه‌های بزرگی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرند از الگوریتم‌های هوشمند خود برای مرتب‌سازی مطالب استفاده می‌کنند، اما با گذشت یکسال هنوز هم کاربران اینستاگرام از الگوریتمی که این شبکه از آن استفاده می‌کند نارضی بوده و به اشکال مختلف این نارضایتی را اعلام کرده‌اند.

ویژگی‌های شاخص ویرو چیست؟

اگر بخواهیم به شکل فهرست‌وار به ویژگی‌های ویرو اشاره داشته باشیم باید بگوییم که این شبکه اجتماعی به شما اجازه می‌دهد مخاطبان خود را دسته‌بندی کنید و در نتیجه مطالبی که جنبه شخصی دارند را تنها به مخاطبان نزدیک‌تر خود نشان دهید. ویرو در طول سه سال گذشته نشان داده است در شیوه برخورد با کاربران بسیار انعطاف‌پذیرتر از تلگرام و اینستاگرام عمل می‌کند. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ارائه شده در به اشتراک‌گذاری ساده لینک‌ها خلاصه می‌شود. کاربر به راحتی قادر است یک پیوند را در محیط ویرو کپی کرده، عکسی را برای آن مشخص کرده، توضیحی را برای لینک خود ارائه کرده و به این شکل به کاربران اجازه دهد به ساده‌ترین شکل به محتوایی که آماده کرده دسترسی داشته باشند. در حالی که در اینستاگرام شما با دردسرهای بسیاری در این زمینه روبرو هستید. سومین مزیت ویرو در ارتباط با پیشنهادهایی است که در ارتباط با موضوعات مختلف می‌توانید ارائه کنید. ویرو اجازه می‌دهد از درون برنامه به جست‌وجوی محتوای موردنیاز خود بپردازید. در نهایت ویرو به شما اجازه به‌اشتراک‌گذاری مطالب دیگران را می‌دهد، قابلیتی که هنوز مدیران اینستاگرام نمی‌دانند باید آن‌را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند یا خیر.

معایب ویرو چیست؟

اما ویرو نیز همانند سایر اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی دارای ضعف‌هایی است که با فراگیر شدن مشکلات آن خیلی زود خود را نشان دادند. در مقطع فعلی اگر با این برنامه کار کنید ممکن است به لحاظ تجربه کاربری زیاد این برنامه نپسندید. اغلب کاربران گزارش کرده‌اند که در زمان ثبت نام کردن با مشکلات مختلفی روبرو بوده‌اند. این حرف به معنای آن است که این برنامه یا بهتر بگوییم سرورهای مورد استفاده از سوی این برنامه هنوز آمادگی آن‌را ندارند تا به خیل عظیم درخواست‌ها به درستی پاسخ دهند. جالب آن‌که این برنامه در پیامی که در سایت خود منتشر کرده از ثبت‌نام نزدیک به سه میلیون کاربر ابزار شگفتی کرده است. مشکل دیگر به هرم مدیریتی باز می‌گردد که پشتیبان مالی این برنامه بوده و کارمندان برای آن‌ها کار می‌کنند. مدیرانی که بنابر شایعات با کارکنان خود رفتار زیاد خوبی ندارند. این موضوع برای کاربران برخی از کشورها حائز اهمیت است که مدیران یک برنامه با کارمندان زیردست خود به خوبی برخورد کنند، در غیر این صورت تصمیم می‌گیرند، برای همیشه از کار کردن با یک برنامه صرفنظر کنند.

حساب کاربری خود در ویرو را چگونه می‌توانیم حذف کنیم؟

در کمال تعجب باید به شما بگوییم که حذف حساب کاربری شما در ویرو زیاد ساده نیست. در حال حاضر هیچ گزینه Delete account در ویرو وجود ندارد. با این وجود دو راهکار پیش روی شما قرار دارد که از طریق آن می‌توانید حساب کاربری خود را حذف کنید. در هر دو روش شما باید به شکل روشن درخواست خود را ارائه کنید، اما ضمانتی وجود ندارد تا حساب کاربری شما حذف شود. در اولین راهکار باید به سایت ویرو مراجعه کرده و درخواست خود را در آن ثبت کنید.

 در ادامه باید اعلام دارید که چرا می‌خواهید حساب کاربری خود را حذف کنید. راهکار دوم از درون خود برنامه در دسترس شما قرار دارد و البته کمی شفاف‌تر است. برای این منظور باید به منوی support وارد شوید و گزینه Delete my account را از درون منوی Who would like to contact انتخاب کنید. در ادامه باید توضیحات خود را ارائه کرده و دلایل مدنظر را وارد کنید. پس از پشت سر گذاشتن این مراحل باید صبر کنید تا ویرو پاسخی به شما بدهد. البته به واسطه خیل عظیم کاربران این پاسخ‌گویی ممکن است زمان‌بر باشد و پیغام as soon as possible را مشاهده کنید. در حال حاضر کمپینی به نام  #DeleteVero در فضای مجازی در همین ارتباط به وجود آمده است.

یک تجربه کاربری از یک عکاس معروف

جس سلیگ، عکاسی که در اینستاگرام 28 هزار دنبال‌کننده دارد یکی از عکاسانی بود که تصمیم گرفت به واسطه الگوریتم آزاد بازه زمانی به سراغ ویرو برود. پس از متحمل شدن رنج فراوان در پست‌های ایسنتاگرامی که منتشر می‌کرد در نهایت اعلام کرده که الگوریتم تعیین بازه زمانی ویرو ارزش آن‌را داشته است که به این شبکه اجتماعی مهاجرت کرده است. اما خیلی زود با تجربه کاربری ناامید کننده‌ای از این شبکه روبرو شد و درخواست حذف حساب کاربری را ارائه کرد. او پس از ثبت درخواست خود از ویرو پاسخی را دریافت کرد که در ادامه می‌خوانید: «با سلام، ما درخواست شما مبنی بر حذف حساب از ویرو را دریافت کردیم. حساب کاربری شما برای همیشه از ویرو حذف خواهد شد و در ادامه تاییده‌ای مبنی بر حذف شدن برای شما ارسال خواهد شد. با توجه به ترافیک بسیار بالا، سرورهای ما در حال حاضر بیش از حد مشغول هستند. در نتیجه فرآیند حذف حساب شما کاری زمان‌بر خواهد بود. ما به سرعت در حال کار هستیم تا بتوانیم به درخواست حذف حساب شما رسیدگی کنیم. از صبر و شکیبایی شما تشکر می‌کنیم. لطفا به این پیام پاسخ ندهید که انجام کارها فرآیندی زمان‌بر است. با تشکر ویرو»

با این وجود اگر تمایل دارید اطلاعات بیشتری در خصوص این برنامه به درست آورید به آدرس این برنامه به نشانی https://www.vero.co/ مراجعه کنید.

دانلود نسخه iOS

دانلود Vero

دانلود نسخه Android

دانلود Vero

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟