آنتن‌های آرایه فازی برای موبایل‌های آینده
گروهی از محققان دانشگاه شانگهای چین یک آنتن آرایه فازی 28 گیگاهرتزی طراحی کرده‌اند که قابل جایگذاری در یک گوشی تلفن همراه است. اگرچه تا پیش از این روش‌هایی برای جاسازی اقتصادی چنین آنتن‌هایی (موسوم به آنتن‌های آرایه فازی) در گوشی‌های تلفن همراه ارائه شده بود، اما این نخستین بار است که روشی برای جاسازی این نوع آنتن‌ها در گوشی‌های با بدنه تمام ‌فلزی پیشنهاد می‌شود.

آنتن ارائه شده توسط این محققان را می‌توان در گوشی‌های تمام فلزی نسل بعدی موبایل‌ها (5G) قرار داد و بدین ترتیب بر کیفیت ارتباطات همراه آینده افزود. برقراری ارتباط و کنترل کردن اجزا و آرایه‌های آنتن، توسط یک فرستنده ـ گیرنده RFIC انجام می‌شود و فاز و دامنه هریک از اجزای آنتن تنظیم می‌شود تا موج برآیند در جهت دلخواه ارسال شود. در این تحقیق، بیشتر روی روش پیاده‌سازی آرایه آنتن و فرستنده ـ گیرنده RFIC تأکید شده است، اما این محققان اذعان می‌کنند که باید بر روی جنبه‌های مختلف دیگر به‌ویژه روی الگوریتم به کار رفته کار بیشتری صورت گیرد تا نیازمندی‌های تلفن‌ همراه را پوشش دهند. اگرچه این روش جدید، سادگی مجتمع‌سازی اجزا، کاهش هزینه تولید و قابلیت جاسازی در فضای محدود گوشی‌های امروزی را به همراه دارد، اما با چالش‌هایی نیز مواجه است. 
به عنوان مثال، بخش‌هایی که امواج رادیویی را بین آنتن و بخش RFIC جابه‌جا می‌کنند، باید به طور مناسبی طراحی شوند تا بتوان این سامانه را در تولید انبوه مورد استفاده قرار داد. از سوی دیگر باید بهبودهایی در فرآیند تولید صورت گیرد تا بتوان اجزای مورد نیاز برای کار در فرکانس امواج میلی‌متری (فرکانسی که نسل 5G در آن کار خواهد کرد) را با دقت خوبی ساخت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟