سئوالی که همیشه کاربران گوشی‌های اندروید از خود می‌پرسند
گوشی شما قرار است چه زمانی با اندروید اوریو به‌روزرسانی شود؟
زمانی‌که خبر به‌روزرسانی‌های اندروید به گوش‌مان می‌رسد همیشه این سئوال را از خود می‌پرسیم که: گوشی من چه زمانی این به‌روزرسانی را دریافت می‌کند؟ در این‌جا، نگاهی داریم به مشهورترین و معروف‌ترین گوشی‌ها و وضعیت فعلی آن‌ها در خصوص "اندروید اوریو".

1606683296_1_0.gif

گوگل

در حال حاضر، گوشی گوگل پیکسل پرچم‌دار نخست این شرکت در حوزه اسمارت‌فون‌های اندروید است. اگر دوست دارید که بهترین و خالص‌ترین اندروید را در اختیار داشته باشید، باید آن‌را مستقیما از منبع اندروید بگیرید. و البته، این منبع گوگل است و پیکسل سردمدار فعلی آن‌ها در بازار است که برای به‌نمایش گذاشتن قابلیت‌های اندروید طراحی و تولید شده است.

از آن‌جایی که، گوشی‌های پیکسل توسط گوگل ساخته می‌شوند، می‌توان گفت خیلی زودتر از دیگران به‌روزرسانی‌های سیستم‌عاملی را دریافت می‌کنند. به‌همین دلیل است که تمام گوشی‌های سری پیکسل، یعنی اسمارت‌فون‌های پیکسل 1، پیکسل XL، پیکسل 2 و پیکسل 2XL،  با آخرین نسخه اندروید، که هم‌اکنون 8.1 است، به‌روزرسانی شده‌اند.

Essential

فعلا، Essential یک گوشی در صف محصولات خود در زمینه اسمارت‌فون‌ها دارد و البته این گوشی هم شروع چندان خوبی نداشته و با مشکلات زیادی روبرو شده است. مدل Essential PH-1 در تاریخ آگوست سال 2017 میلادی معرفی و عرضه شد و از آن زمان راه طولانی را پشت سر گذاشته و شرکت سازنده آن برای برطرف کردن باگ‌ها و اشکالات موجود و هم‌چنین مجهز کردن آن از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری فوق‌العاده عمل کرده است.

در شرایطی که خیلی از شرکت‌های تولید کننده اسمارت‌فون در تلاش برای به‌روزرسانی گوشی‌های خود به اندروید 8.0 هستند، Essential بدون توجه به اندروید اوریو ترجیح داد تا مستقیما سراغ آخرین نسخه موجود یعنی 8.1 برود. پس، تنها محصول این شرکت یعنی PH-1 از آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید برخوردار است.

سامسونگ

سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های اندروید در جهان است و محصولات زیادی برای به‌روز نگه داشتن دارد. به‌همین دلیل، این شرکت پرچم‌داران خود را در بالاترین اولویت برای دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها قرار می‌دهد. در نتیجه، سری گلکسی S و نوت‌ها همیشه اولین محصولات این شرکت هستند که به‌آخرین نسخه‌های اندروید مجهز می‌شوند.

با این‌حال، هنوز هم این شرکت نسبت به‌رقبای خود کندتر عمل می‌کند و عجله‌ای برای به‌روزرسانی محصولات‌اش ندارد. اما، در طی سال‌های اخیر عملکرد سامسونگ در این خصوص کمی بهتر شده، ولی هم‌چنان کار زیادی در پیش است.

گوشی‌های سامسونگ گلکسی +S9/S9، گلکسی +S8/S8، گلکسی S8 اکتیو، نوت 8، گلکسی S7 و S7 Edge، و در نهایت نوت 5 در حال حاضر با اندروید 8.1 به‌روزرسانی شده‌اند.

ال‌جی

در طول چند سال گذشته، ال‌جی عملکرد فوق‌العاده‌ای برای اصلاح و بهینه‌سازی گوشی‌های خود انجام داده و بیشترین تمرکزش را روی دو گوشی بالا رده یعنی سری G و سری V قرار داده است. با این‌که، تصور می‌شد سری G، گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت برای مدت زمان طولانی باشند، اما گوشی‌های سری V جای آن‌ها را گرفته و به‌آخرین، جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و طراحی‌های روز دنیا مجهز هستند.

در حال حاضر، تنها یک محصول ال‌جی با نسخه اوریو به‌روزرسانی شده که آن‌هم آخرین مدل از خانواده V است، اما قرار است سایر گوشی‌های این شرکت هم به‌زودی با آخرین نسخه به‌روزرسانی شوند.

گوشی V30 با اندروید اوریو به‌روزرسانی شده و گوشی‌های V30 Plus، V20، G6 و G5 در صف انتظار قرار دارند.

وان‌پلاس

شرکت وان‌پلاس بیشتر از لحاظ معرفی و ارائه گوشی‌های بالارده اما با قیمت‌های مناسب و مقرون به‌صرفه به‌خود می‌بالد، اما خیلی‌ها بر این عقیده هستند که این شرکت چندان مورد اعتماد نیست.

با این‌که، راستی و درستی این شرکت جدا بحث‌برانگیز است، اما نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که وان‌پلاس در به‌روز نگه داشتن گوشی‌های خود با آخرین نسخه‌های اندروید عالی عمل کرده است و تمام آخرین مدل‌های تولید شده این شرکت یعنی 3، 3T، 5 و 5T با اندروید 8.1 به‌روزرسانی شده‌اند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟