دسترسی به فهرست مخاطبان در هر مکان و هر وسیله
ساده‌ترین راهکار برای همگام‌سازی فهرست مخاطبان میان اندروید و آی‌فون
تاکنون چندمرتبه پستی را از یکی از دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده‌اید که به دلیل تعویض گوشی هوشمند خود شماره تلفن شما را درخواست کرده و همه مخاطبان خود را از دست داده است؟ همین مشکل ممکن است برای خود شما نیز رخ داده باشد. اما در این مقاله با راهکاری آشنا خواهید شد که اجازه می‌دهد در صورت خرید یک گوشی اندرویدی یا آی‌فون جدید بازهم بتوانید به مخاطبان خود دسترسی داشته باشید.

ما در این مقاله راهکارهایی برای همگام‌سازی مخاطبان میان دستگاه‌های مختلف اندرویدی و آی‌فون را معرفی خواهیم کرد. راهکاری که بر مبنای جیمیل و سرویس‌های اینترنتی مشابه در اختیار شما قرار دارد. مهم‌ترین مزیت همگام‌سازی در این است که شما نیازی ندارید تا شماره تلفن‌ها، ایمیل‌ها و آدرس‌ها را تک به تک استخراج کرده و یادداشت کنید، به واسطه آن‌که با اتکا بر سرویس‌های ابری ارائه شده از سوی شرکت‌هایی همچون گوگل، اپل، مایکروسافت و... فرآیند همگام‌سازی به ساده‌ترین شکل انجام می‌شود.

چگونه مخاطبان ذخیره شده روی آی‌فون را با سایر محصولات اپل از طریق آی‌کلاود همگام‌سازی کنیم؟

برای همگام‌سازی مخاطبان از طریق آی‌کلاود، ابتدا باید به منوی Settings روی آی‌فون وارد شده و سپس گزینه Accounts & Passwords را لمس کنید.

اکنون منوی iCloud را باز کرده و سپس اطمینان حاصل کنید گزینه Contacts فعال باشد. اگر یک حساب iCloud ندارید، گزینه Add Account را لمس کرده و سپس Apple ID و گذرواژه خود وارد کرده و در نهایت سوییچ مربوط به همگام‌سازی مخاطبان را فعال کنید.

تمام شد. از این پس مخاطبانی که روی آی‌فون ذخیره کرده‌اید یا در آینده روی آن قرار خواهید داد به شکل خودکار روی سرویس iCloud ذخیره‌سازی می‌شوند و اگر از دستگاه‌های دیگر اپل به حساب کاربری خود متصل شوید، فهرست مخاطبان به شکل خودکار به دستگاه شما اضافه می‌شوند.

چگونه می‌توانیم فرآیند همگام‌سازی را در ارتباط با محصولات اندرویدی مدیریت کنیم؟

بسته به نسخه اندرویدی که در حال استفاده از آن هستید همگام‌سازی مخاطبان ممکن است به شکل متفاوتی انجام شود. ما در این مقاله سعی می‌کنیم به شکل ساده‌ای این مراحل را توضیح دهیم.  توجه داشته باشید که روش فوق بر مبنای جیمیل کار می‌کند. در نتیجه روی گوشی اندرویدی خود باید به حساب جیمیل دسترسی داشته باشید. صرفنظر از گوشی که در حال استفاده از آن هستید به منوی تنظیمات (Settings) بروید. در این مرحله بسته به نسخه اندروید ممکن است مجبور شوید به مسیر متفاوتی بروید.

اندروید 8 (Oreo): به بخش Users & Accounts رفته، به  حساب کاربری گوگلی خود رفته، Account Sync را لمس کرده و دست آخر Contact را لمس کنید تا فعال شود.

اندروید 7 (Nougat): به مسیر Account> Google رفته، در ادامه به حساب کاربری گوگلی خود وارد شده و گزینه Contacts را فعال کنید.

Samsung Galaxy Phones: به مسیر Cloud and Accounts > Account > Google و در ادامه حساب کاربری خود رفته و Contacts را فعال کنید.

از این پس هر زمان مخاطبی را به گوشی اندرویدی خود اضافه کنید، به شکل خودکار همگام‌سازی با حساب گوگلی انجام شده و روی گوشی‌هایی که در آینده خریداری خواهید کرد نیز به فهرست مخاطبان دسترسی خواهید داشت.

چگونه می‌توانیم فرآیند همگام‌سازی مخاطبان آی‌فون را از طریق سرویس Google Contacts مدیریت کنیم؟

اگر از سیستم‌عامل iOS استفاده می‌کنید، اما تمایل دارید تا مخاطبان را با اتکا بر سرویس ابری گوگل و جیمیل همگام‌سازی کنید، برای شما نیز راهکاری وجود دارد. ابتدا روی آی‌فون به منوی Settings وارد شده و سپس گزینه Accounts and Passwords را انتخاب کنید.

در مرحله بعد گزینه Add New Account را لمس کرده و Google را انتخاب کنید.

اکنون به حساب گوگلی خود وارد شده و گزینه Contacts را فعال کنید. زمانی که فرآیند فوق به پایان رسید گزینه Save را انتخاب کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟