آخر هفته با شبکه: جنس متفاوتی از هیجان
جگوار سریع‌ترین قایق الکتریکی جهان را معرفی کرد + عکس
تقریبا تمام ما جگوار را به تولید خودرو می‌شناسیم؛ اما این شرکت در کنار تولید خودرو، فعالیت‌هایی هم در زمینه تولید سایر وسایل نقلیه دارد. برای مثال، قایق‌های برقی!

اگر از آن آدم‌های عشق سرعت هستید که از خیابان‌ها خسته شده‌اید، بد نیست دلی به دریا بزنید! جگوار با معرفی Vector V20E که یک قایق سرعتی الکتریکی است، توانسته است رکورد سرعت جهانی قایق‌های فوق سریع الکتریکی را به طرز چشم‌گیری بهبود ببخشد.  

رکورد سرعت قبلی قایق‌های فوق سریع الکتریکی در سال 2008 به ثبت رسیده شده بود و برابر با 76.8 مایل بر ساعت بود؛ اما وکتور جگوار توانسته است این رکورد را تا 88.6 مایل بر ساعت افزایش دهد!

این سرعت قابل توجه نتیجه همکاری جگوار با تیم ویلیامز است. جالب است بدانید که جگوار در روند تولید خودروهای فرمول E (خودروهایی ماشبه خودروهای فرمول 1، اما با موتور برقی) نیز با همین تیم همکاری داشته است و در واقع از تکنولوژی‌های مشابهی روی این قایق فوق سریع استفاده شده است. 

در واقع ما دقیقا نمی‌دانیم بر روی این قایق از چه نوع باتری، چه نوع موتور و چه سیستم انتقال قدرتی استفاده شده است؛ اما حدس می‌زنیم که همان پیشرانه و موتوری باشد که بر روی خودروهای فرمول E این شرکت استفاده شده باشد.

جگوار آینده خود را به تولید خودروهای برقی گره زده است. اخباری که از این شرکت به بیرون درز کرده است حاکی از آنند که جگوار تا پایان سال 2020 تولید خودروهای سنتی خود را متوقف خواهد کرد و تنها به تولید خودروهای برقی خواهد پرداخت. اولین محصولی که قرار است توسعه پیدا کند هم بدون شک I-Pace خواهد بود که به زودی روانه بازار می‌شود. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟