شاهکار نرم افزاری گوگل در دنیای سخت افزارها
گوشی‌های گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل XL معرفی شدند
بر خلاف سایر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند، گوکل علاقه چندانی به مخفی‌کاری ندارد. تقریبا از دو یا سه ماه پیش، اکثر مشخصات دو گوشی جدید این شرکت، یعنی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 XL مشخص شده بود. اما مشخصا، چیزهایی وجود داشتند که نمی‌شد آن‌ها را با عدد و رقم نشان داد. برای مثال، پیکسل 3 و پیکسل 3 XL حتی از دوربین دوگانه هم بهره نمی‌برند؛ اما این مسئله باعث نشده است دوربین این گوشی‌ها همیشه در زمره بهترین دوربین‌های به کار رفته روی گوشی‌های هوشمند نباشد.
بیایید نگاهی نزدیک‌تر داشته باشیم به پرچم‌داران جدید گوگل. خانم‌ها، آقایان، این شما و این سری جدید گوشی‌های گوگل: Pixel 3 و Pixel 3 XL.

گوگل علاقه‌ای به میان‌رده و پایین‌رده ندارد. این شرکت همان طور که خودش را در بسیاری از زمینه‌ها به عنوان پیشتاز معرفی کرده است، در زمینه گوشی هوشمند هم تنها در بخش رده بالا و پرچم‌دار فعالیت می‌کند. هردو گوشی معرفی شده امروز، رقبایی سرسخت برای سایر پرچم‌داران سال 2018 خواهند بود. اما چه چیزی در این گوشی‌ها آن‌ها را به گوشی‌هایی هم‌تراز آیفون‌های قدرتمند و پرچم‌داران سامسونگ تبدیل می‌کند؟ با هم به بررسی خواهیم نشست. همراه ما باشید.

طراحی

بر خلاف نسل‌های قبلی گوشی‌های پیکسل، این بار هر دو گوشی معرفی شده مشابه هم نیستند. پیکسل 3 شباهت زیادی به نسل قبلی پیکسل، یعنی پیکسل 2 دارد. در بالا و پایین نمایشگر پیکسل 3 حاشیه نسبتا قابل توجهی وجود دارد و نمایشگر آن تنها حدود 77 درصد از سطح جلویی آن را پوشش داده است. بدنه هر دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 XL از شیشه ساخته شده است و . جنس شیشه به کار رفته در هر دو گوشی از نسل پنجم گوریلا گلس است که خیال کاربر را بابت محافظت از گوشی در برابر خط و خش تا حد زیادی راحت کند.

در طرف دیگر، پیکسل 3 XL با طراحی مدرن‌تر و بی هیچ شباهتی به نسل قبل پیکسل‌ها قرار گرفته است. مهم‌ترین تغییر، استفاده از ناچ یا همان بریدگی بالای نمایشگر است. 

هم گوگل پیکسل 3 و هم پیکسل 3 XL دارای مقاومت بالایی در برابر گرد و خاک و رطوبت هستند و این مسئله از برخورداری هر دوی این گوشی‌ها از گواهینامه IP68 مشخص است. 

نمایشگر

صفحه نمایش گوگل پیکسل 3 یک نمایشگر 5.5اینچی با نسبت طول به عرض 18 به 9 است. پنل مورد استفاده در این نمایشگر از نوع P-OLED است. رزولوشن مورد استفاده در این نمایشگر 1080 در 2160 است که منتج به داشتن تراکم پیکسلی 443 پیکسل بر هر اینچ شده است. این نمایشگر 100 درصد رنگ‌های استاندارد DCI-P3 را پوشش می‌دهد و از قابلیت HDR نیز برخوردار است. به لطف بهره‌مندی از پنل OLED، این نمایشگر از قابلیت Always On Display نیز پشتیبانی می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟