19/01/1398 - 09:58
خرید لوازم یدکی اصلی تویوتا و مزدا
بیش از 75 سال است که کمپانی خودروسازی تویوتا مشغول به کار شده و در طول این مدت توانسته خود را در زمره غول‌های صنعت اتومبیل‌سازی جای داده و به یکی از بزرگترین کمپانی‌های سازنده اتومبیل در دنیا تبدیل شود. این کمپانی تا به‌حال چندین مدل خودرو روانه بازار کرده که هر یک کاملا با استقبال عام مواجه شده و در میان افراد و خانه‌ها جای خود را باز کرده‌اند که در این میان می‌توان به تویوتا کورولا، هایلوکس، هایلندر، RAV4 و Celica اشاره کرد.

دلایل موفقیت خودروسازی‌های ژاپنی

 یکی از دلایل اصلی موفقیت کمپانی‌های ژاپنی نظیر مزدا و یا تویوتا تعهد آن‌ها در ارائه خودرو با کیفیت، تولید لوازم یدکی و قطعات مناسب و توجه به نیازها و نظرات مشتری است. کیفیت خودروها و قطعات تولیدی مزدا و تویوتا دلیل اصلی اعتماد افراد به این دو برند و عملکرد بسیار قابل قبول این دو غول صنعت اتومبیل‌سازی است.

مشکلات پیش رو در پیدا کردن لوازم یدکی خودروهای ژاپنی

اما مانند هر خودروی دیگری ممکن است بعد از مدتی خودروی ژاپنی شما نیز نیاز به تعویض قطعه و یا تعمیر داشته باشد و گاهی پیدا کردن لوازم یدکی تویوتا و یا لوزام یدکی مزدا می‌تواند برای صاحبان این خودروها نگران‌کننده باشد زیرا از طرفی نمی‌توان نیاز اتومبیل به تعویض قطعه را نادیده گرفت و از طرفی پیدا کردن لوازم یدکی خودروهای ژاپنی با کیفیت ممکن است کار دشواری به نظر برسد.
علاوه بر این مراجعه به مغازه‌های مختلف تامین لوازم یدکی مزدا و لوازم یدکی تویوتا و توضیح مشکل ماشین و یافتن لوازم یدکی مناسب می‌تواند خسته‌کننده و در عین حال بسیار وقت‌گیر باشد. بنابراین شاید بهترین راه پیدا کردن یک مرکز فروش آنلاین و یا مراجعه به مراکز خدماتی خودرو باشد.

خرید لوازم یدکی اصلی تویوتا و مزدا

پیشگیری از خرید لوازم یدکی تقلبی و فیک

به هر صورت خواه اقدام به خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی دست دوم می‌کنید، چه به صورت آنلاین اقدام به تهیه لوازم یدکی مزدا یا لوازم یدکی تویوتا کنید، یا حتی به مراکز ارائه خدمات و تعمیرات مراجعه کنید، حتما باید مراقب باشید که لوازم یدکی تقلبی و فیک خریداری نکنید.

  • برای پیشگیری از این موضوع باید حتما شماره شناسایی VIN روی قطعه و یا شماره شاسی خودروی خود را برداشته و در هنگام خرید لوازم یدکی خودروهای ژاپنی دقت کنید که شماره روی قطعه خریداری شده با شماره خودرو و قطعه شما همخوانی داشته باشد.
  • گاهی حتی ممکن است لوازم یدکی مزدا یا لوازم یدکی تویوتا که خریداری می‌کنید دارای همان شماره شاسی یا شماره شناسایی VIN باشد، اما آیا واقعا این همان قطعه است و آیا اصل است؟ امروزه قطعات زیادی در بازار وجود دارد که دقیقا مشابه لوازم یدکی اصلی تولید می‌شوند اما تولیدکنندگان آن‌ها کمپانی‌هایی به جز کمپانی خودروسازی تویوتا و یا مزدا است. این مساله به ویژه در خریدهای آنلاین بسیار رایج و متداول است.

روش‌های تشخیص لوازم یدکی اصلی

اما اصلا نگران نباشید. همچنان راه‌هایی برای مقابله با مشکل لوازم یدکی تقلبی و شناسایی آن‌ها وجود دارد. در نظر گرفتن نکات و جزئیاتی مثل غلط‌ها و اشتباهات املایی کلمات هک شده روی جعبه یا روی خود قطعات اتومبیل، درج لوگوهای اشتباه روی محصول یا جایگذاری اشتباه لوگوها، می‌تواند در تشخیص لوازم یدکی اصلی خودروهای ژاپنی به شما کمک کند. لوازم یدکی تقلبی و فیک اغلب ضعیف‌تر بوده و دارای کیفیت پایینی هستند و در نتیجه عملکرد مناسبی روی خودرو نخواهند داشت و ممکن است موجب آسیب زدن به خودرو و یا تعویض زودهنگام قطعه شوند.

خرید قطعات موثر در ظاهر اتومبیل

یکی دیگر از مواردی که باید در خرید لوازم جانبی و لوازم یدکی مزدا و لوازم یدکی تویوتا در نظر گرفت، مربوط به خرید لوازم یدکی و قطعات خارجی خوردو می‌شود. در این مورد باید حتما به رنگ قطعه خریداری شده توجه کنید.
گاهی ممکن است برخی افراد پس از تحویل گرفتن اتومبیل اقدام به تعویض رنگ آن کنند، در این صورت هنگام خرید لوازمی که با ظاهر خودرو سر و کار دارند حتما باید این نکته را در نظر داشته باشید و از فروشنده بخواهید آن را به رنگ ماشین شما رنگ کند.
مورد دیگری که در خرید این‌گونه لوازم یدکی خودروهای ژاپنی باید به آن توجه کرد این است که اگرخودرو شما به رنگ فابریک کارخانه است و قطعه خارجی که قصد خرید آن را دارید، با رنگ اتومبیل شما همخوانی ندارد، احتمال فیک و تقلبی بودن آن بسیار زیاد است و بهتر است در خرید آن تجدید نظر کنید.
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

ایسوس

نظر شما چیست؟