احتساب سابقه سربازی با پرداخت ماهانه 134 هزار تومان
04/05/1399 - 14:50
چگونه سابقه بیمه خدمت سربازی را بخریم + محاسبه سوابق بیمه سال 99
شاید برای برخی سربازان دوران خدمت و بیمه مربوط به آن چندان اهمیت نداشته باشد و به دلیل داشتن شغل آزاد و عدم علاقه به استخدام شدن در شرکت های دولتی و خصوصی بیمه سربازی چندان اهمیتی برایشان ندارد. اما بسیاری دیگر از سرباز وظیفه ها ترجیح می دهند بعد از خدمت سربازی در یکی از شرکت های دولتی یا خصوصی استخدام شوند؛ بنابراین اینکه بیمه سربازی در بازنشستگی منظور شود اهمیت زیادی برایشان دارد. شرایط محاسبه دوران خدمت سربازی در سوابق بیمه‌ای سال 1400 را در ادامه مطلب زیر مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی

شرایط و قوانین معافیت سربازی چیست؟
7 شرط اصلی معافیت سربازی و جزییات آن

خرید سابقه سربازی با پرداخت ماهانه 134 هزار تومان

  • بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که بر مبنای حداقل حقوق لیست ارسال می‌کنند می‌توانند با پرداخت ماهی 134 هزار تومان و به صورت غیرحضوری دوران خدمت سربازی خود را به سوابق بیمه اضافه کنند.
  • حسین امیری‌گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که در جمع کارگروه طرح 3070 سخن می‎‌گفت، افزود: با پرداخت احتساب دوران سربازی به عنوان سابقه بیمه‌شدگان دیگر نیازی به حضور شخص بیمه‌شده نیست و مخاطبان می‌توانند با بهره‌گیری از طرح  3070 و از هر نقطه ایران و در هر زمان با ورود به سامانه و احتساب دوران سربازی از طریق تبادل اطلاعات با سازمان نظام وظیفه و با داشتن  کارت پایان خدمت به صورت غیرحضوری اقدام کنند.
  • وی در خصوص نحوه محاسبه احتساب دوران سربازی گفت: دوران سربازی بر اساس قانون تنها با پرداخت سهم بیمه‌شده به میزان 7% و بر مبنای لیست ارسالی محاسبه می شود.
  • اگر قرار بود بر مبنای 30% احتساب سوابق سربازی محاسبه شود، بیمه‌شده باید بیش از 13 میلیون تومان پرداخت کند که بر اساس قانون و از سوی دولت و سازمان تامین اجتماعی 23% پرداخت می‌شود.

راهنمای استفاده از سرویس غیر حضوری احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه

کل میزان پرداختی سابقه دوران سربازی

  •  محاسبه احتساب سابقه دوران سربازی به میزان پرداختی لیست ارسالی از سوی کارفرما است که اگر مبنای لیست ارسالی حداقلی بیمه‌شدگان را در نظر بگیریم، کل میزان پرداختی احتساب دوران سربازی 3 میلیون و 295 هزار تومان می‌شود که این مبلغ در 24 قسط قابل پرداخت است.
  • مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: سقف محاسبه احتساب سابقه سربازی 24 ماه است.
  • وی اجرای طرح 3070 را تحولی بزرگ در سطح تامین اجتماعی و جامعه مخاطبان یاد کرد و گفت: پس از اجرای طرح ساماندهی سوابق، این طرح و در شرایط دشوار کرونایی می‌تواند منشا بسیاری از تحولات باشد.

شرایط خرید بیمه سربازی در سال 1400

  • تمام سربازان به راحتی می توانند 2 سال بیمه خدمت سربازی خود را خریداری کرده و سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند. خبر خوب این است که مهم نیست شما چه شغلی داشته باشید و بیمه را برای چه حرفه ای بخواهید؛ سابقه بیمه خدمت سربازی به کاری که در آن مشغول هستید افزوده خواهد شد.

دو شرط اصلی جهت خرید بیمه سربازی

  1. فرد مشمول باید حداقل 2 سال سابقه بیمه به صورت اجباری یا اختیاری داشته باشد. یعنی اگر فردی سابقه بیمه نداشته باشد نمی تواند سابقه بیمه سربازی خود را خریداری کند.
  2. هنگامی که درخواست خود را مبنی بر خرید سابقه بیمه سربازی می دهید، باید تحت پوشش یا اصطلاحا بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی باشید.

در صورت دارا بودن دو شرط بالا می توانید به راحتی سابقه بیمه سربازی خود را خریداری کنید.

 قیمت خرید سربازی در سال 1400 

* هفت درصد از میانگین حقوق و مزایای مبنای کسر حق بیمه ظرف آخرین دو سال قبل از تقاضا ضرب در مدت خدمت سربازی به ماه (تا سقف 30 ماه).

 

محاسبه قیمت خرید سربازی در سال 1400 :

اگر فردی به طور میانگین در آن دو سال سابقه کار خود در سازمان دیگر حقوق و مزایای 2 میلیون تومانی داشته و 24 ماه نیز خدمت کرده است مطابق فرمول زیر باید مبلغی بپردازد و در اصلاح سابقه بیمه سربازی خود را بخرد تا در سوابق بیمه کاری وی اضافه گردد:

(0.07) * (2 میلیون تومان) * (24 ماه) = 3 میلیون و سیصد و شصت هزار تومان

  • این مبلغ را می توانید بصورت اقساط در 12 ماه بپردازید. برای قسط بندی این مبلغ باید در هنگام درخواست در شعبه تامین اجتماعی 12 فیش واریزی با شناسه پرداخت حق بیمه جداگانه دریافت کنید و ماه به ماه آنرا بصورت حضوری و یا اینترنتی پرداخت کنید. برای پرداخت حق بیمه سایت ما را دنبال کنید.

خرید بیمه سربازی برای فردی با کسری خدمت

  • البته اگر فردی کسری خدمت هم داشته باشد به میزان مدت زمانی که خدمت کرده است با پرداخت هزینه می تواند بیمه خدمت خود را خریداری کند.نوربخش با اشاره به مبلغ پرداختی برای خرید بیمه خدمت به منظور اضافه شدن آن به سوابق بیمه ای گفت:‌ میزان پرداخت برای خرید حق بیمه خدمت برای متقاضیان متفاوت است و به ازای هر ماه با توجه به میزان دستمزد و حقوق، متقاضی باید هزینه ای پرداخت کند.
  • با توجه به شرح فوق خدمت سربازی در صورتی جزو سوابق بیمه ای فرد محاسبه خواهد شد که چنانچه قبل از تاریخ 7 مرداد 85 شخص دارای سابقه بیمه پردازی در تامین اجتماعی به صورت اجباری باشد و پس از ان نیز بیمه شده باشد در این صورت بدون پرداخت حق بیمه مدت سربازی وی جزو سابقه بیمه پردازی وی محسوب می شود و در غیر اینصورت و در بعد از زمان مذکور شخص باید با دارا بودن سابقه 720 روز نسبت به ارایه درخواست مبنی بر خرید ایام سربازی و پرداخت حق بیمه دوره سربازی را به سوابق خود اضافه نماید .

*حق بیمه متعلقه بر اساس میانگین حق بیمه آخرین دو سال در زمان تقاضا به ازای مدت خدمت سرباز

 

ایسوس

نظر شما چیست؟