راهنمای خرید: مقایسه کنید تا مناسب‌ترین سرویس اینترنت را داشته باشید
25/03/1398 - 15:20
ارزان‌‌ترین سرویس اینترنت ماهانه را کدام شرکت ارایه می‌دهد؟ - خرداد 98
اگر قصد خرید سرویس اینترنت ثابت را دارید و نمی‌دانید کدام شرکت ارائه دهنده اینترنت را انتخاب کنید و اگر قیمت بسته‌های اینترنتی برایتان مهم است و می‌خواهید نسبت به مبلغ پرداختی بیشترین حجم اینترنت را دریافت کنید، ما در جدول ادامه مطلب بسته‌های اینترنتی ۹ شرکت اینترنتی کشور را از نظر قیمت و حجم با یکدیگر مقایسه کردیم. با بررسی این جدول می‌توانید ارزان‌ترین اینترنت ماهانه متناسب با مصرف خود را انتخاب کنید.

توجه: جدول اینترنت ارزان ماهانه صرفا مقایسه‌ای است بر ارزان‌ترین قیمت اینترنت ماهانه بر اساس اعلام شرکت‌ها. این جدول درباره کیفیت سرویس‌ها نیست. اعداد و ارقامی که در این جدول مشاهده می‌کنید در سایت‌های این شرکت‌ها درج شده است و سایت شبکه تنها آن‌ها را گردآوری کرده است. همچنین از شرکت‌های دیگر ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی در کشور دعوت می‌کنیم که ما را از خدمات خود مطلع کنند تا در نسخه‌های بعدی این مطلب از آن‌ها استفاده شود.

ارزان‌ترین اینترنت ثابت ماهانه - خرداد 98

اینترنت ماهانه ارزان

1- رنگ سبز در هر ردیف، نشان‌دهنده بیشترین ترافیک ارائه شده یا مناسب‌ترین قیمت برابر با سایرین است. به زبان ساده‌تر، به‌صرفه‌ترین حجم در هر ردیف سبز شده است و شرکت های وب با داشتن بیشترین طرح به‌صرفه، ارزان‌ترین اینترنت را ارائه می‌دهد. 

2- ضریب اینترنت داخلی: در جدول ارزان‌ترین اینترنت یک‌ماهه حجم ترافیک برای درک بهتر به صورت بین‌الملل و داخلی درج شده است. رنگ ردیف ها نشان دهنده ضریب اینترنت است. ضریب اینترنت یعنی نسبت حجم داخلی به بین‌الملل. 

اپراتورهای قرمز دارای ضریب 4

اپراتورهای زرد دارای ضریب 3

و اپراتورهای آبی دارای ضریب 2 هستند.

برای مثال، ضریب اینترنت پیشگامان برابر با 3 است. اگر به طرح 512 کیلوبایت این شرکت توجه کنید متوجه می‌شوید که تا حجم ترافیک 10 گیگابایت می‌توانید از سایت‌های بین‌الملل (خارجی) و 10*3= 30 گیگابایت از اینتر نت داخلی (سایت‌های ایرانی) استفاده کنید.

3- در صورتی که حجم منصفانه‌ای که در جدول درج شده است به پایان برسد، اینترنت شما قطع نمی‌شود؛ بلکه با حد اقل سرعت (128 کیلوبایت بر ثانیه) به اینترنت متصل خواهید ماند. دلیل این که نام این طرح را در ابتدا «اینترنت نامحدود» گذاشته بودند، همین مسئله است. پس از پایان حجم با سرعت تعیین شده، شما باز هم می‌توانید بسته‌های حجمی با سرعت بالا خریداری کنید. قیمت هر گیگابایت حجم اضافه، 2000 تومان + عوارض و مالیات است.

مثال:

شما 12 گیگابایت طرحی با سرعت 512 کیلوبایت بر ثانیه را مصرف کرده‌اید. حالا سرعت اینترنت شما به 128 کیلوبایت در ثانیه کاهش یافته است. برای خلاص شدن از شر سرعت پایین اینترنت، با مبلغ 2300 تومان، یک گیگابایت دیگر حجم خریداری می‌کنید. اگر ضریب اینترنت بین الملل به اینترنت سایت‌های داخلی اپراتور شما 4 باشد، با این 1 گیگابایت حجم خریداری شده، می‌توانید 1 گیگابایت از سایت‌هایی مثل تلگرام و اینستاگرام استفاده کنید؛ اما در صورتی که سراغ سایت‌های منتخب داخلی بروید، بسته به ضریب تعیین شده توسط شرکت ارائه دهنده خدمات، می‌توانید 2، 3 و یا حتی 4 گیگابایت از آن استفاده کنید.

ارزانترین اینترنت ماهانه 512 کیلوبایت تا 4 مگابایت - خرداد 98

همانطور که در جدول ارزانترین اینترنت ماهانه مشاهده می‌کنید شرکت فن‌آوا کمترین قیمت‌ها را برای سرویس‌های خود در نظر گرفته است. در بخش اینترنت 512 کیلوبایت تا 2 مگابایت هم از نظر حجم و هم از نظر قیمت فن‌آوا ارزان‌ترین قیمت و بیشترین حجم  اینترنت را ارائه می‌دهد. در بخش اینترنت 3 مگابایت حجم اینترنت داخلی پیشگامان 10 گیگ بیشتر از فن آوا و در بخش اینترنت 4 مگ مبنا تلکام 25 گیگ اینترنت داخلی بیشتر نسبت به فن‌آوا ارائه می‌دهد. البته در مقایسه قیمت دوبرابری سرویس‌های این دو شرکت نسبت به فن آوا باید مصرف اینترنت خود را بررسی کنید و ببینید که ارزش پرداخت مبلغ بیشتر را دارد؟

ارزانترین اینترنت ماهانه 8 و 16 مگابایت - خرداد 98
(مخصوص پر مصرف ها)

از نظر قیمت در این بخش هم فن‌آوا ارزانترین اینترنت ماهانه را ارائه  ‌می‌دهد. ولی اگر مشترک پر مصرف اینترنت هستید بدونه شک پیشگامان را انتخاب کنید زیرا در ازای پرداخت مبلغ بیشتر نسبت به فن آوا از 3 برابر حجم اینترنت بیشتر (8 مگابایت) و بیش از 10 برابر حجم اینترنت بیشتر (16 مگابایت) برخوردار می‌شوید.

خواننده گرامی، در صورتی که در مورد سرویس‌های اینترنتی شرکت‌ها پیشنهاد یا پرسشی دارید از طریق کادر دیدگاه در انتهای این مطلب با ما در میان بگذارید. تلاش خواهیم کرد تا در اولین فرصت پاسخ آن‌ها را در سایت شبکه منتشر کنیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟