ویژگی کاربردی Color Lookup Tables در فوتوشاپ
چگونه در فوتوشاپ با یک کلیک افکت جدید روی تصویر اعمال کنیم
فوتوشاپ یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های طراحی است و روش‌های متعددی برای ایجاد افکت روی عکس‌ها دارد. اما، اسرار پیچیده فوتوشاپ چندین نوع تنظیمات تک کلیک برای ویرایش‌های خیلی سریع و آنی بر روی عکس دارد. یکی از این ویژگی‌ها که ادوبی آن‌را "Lookup Table" نامیده افکت‌های جالبی به‌تصاویر و عکس‌ها می‌دهد.

افکت‌های تصویر با استفاده از ویژگی فوتوشاپ Color Lookup Table

جدول مراجعه رنگ یا همان LUT برای تنظیم رنگ با تنها یک کلیک به‌کار می‌رود. جداول Color Lookup بیشتر در ویرایش فیلم‌ها برای اضافه کردن تم‌های رنگ آن‌ها در مراحل پس از تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما، ادوبی از زمان انتشار فوتوشاپ CS6 این قابلیت را برای عکس‌ها نیز در دسترس قرار داده است.

جداول مراجعه دارای چندین پیش‌تنظیم هستند. هر پیش‌تنظیم می‌تواند بر روی یک عکس معمولی اعمال شود و آن‌را به‌طور کامل تغییر دهید. این پیش‌تنظیم‌ها تفاوت چندانی با فیلترهای قدیمی که در اپ‌های موبایلی ویرایش تصویر مانند اینستاگرام یا VSCO می‌بینید ندارند.

برای این منظور:

1- ادوبی فوتوشاپ را راه‌اندازی و عکس موردنظرتان را باز کنید.

2- در پانل Layers روی آیکون Adjustment Layer کلیک و گزینه Color Lookup را انتخاب کنید.

3- یکی از سه دسته موجود برای پیش‌تنظیم‌های Lookup را انتخاب کنید. دسته 3DLUT File بیشتر تنظیمات را در برمی‌گیرد. دسته Abstract نیز شامل چندین پیش‌تنظیم برای ایجاد افکت‌های دراماتیک‌تر است.

4- از لیست موجود یکی را انتخاب کنید تا ببینید که چگونه پیش‌تنظیم رنگ با تنها یک کلیک عکس شما را به‌طور خودکار تغییر می‌دهد. بهتر است تمام آیتم‌های لیست را تست کنید و پیش‌تنظیمی که بیشتر به تصویر موردنظرتان نزدیک است را انتخاب کنید.

5- وقتی افکت به‌عنوان Adjustment Layer روی تصویر اعمال شد، می‌توانید ظاهر آن‌را با Blend Mode و اسلایدر Opacity که در پانل Layers هستند دست‌کاری کنید.

6- عکس‌تان را ذخیره کنید.

شما می‌توانید مجموعه‌های پیش‌فرض مربوط به Lookup Tables را در فوتوشاپ بارگزاری کنید اما نمی‌توانید یک پیش‌فرض جدید مخصوص به‌خودتان بسازید. ولی در سه دسته مورد اشاره به‌قدری انتخاب‌های گوناگون وجود دارد که می‌تواند تمام نیازهای شما را پوشش دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟