وقتی صدایم را نمی‌شنود
چگونه مشکل میکروفن را در گوشی‌های اندروید برطرف کنیم
درصد بالایی از کاربران تلفن‌های هوشمند از گوشی‌های اندروید استفاده می‌کنند، یکی از دلایل موفقیت تلفن‌های هوشمند اندروید این است که این دستگاهها با قیمت های متنوعی عرضه می‌شوند. بعضی از اوقات تولیدکنندگان این تلفن‌های هوشمند برای صرفه جویی در هزینه تولید از قدرت و کیفیت دوربين، بلندگو، میکروفن، فضای ذخيره سازی و غیره کم می‌کنند. به همین دلیل است که گوشی‌های اندروید به مراقبت بیشتری نسبت به آی‌فون‌ها نیاز دارند. یکی از مشکلات رایجی که کاربران با آن مواجه هستند عدم ارسال صدا از طریق میکروفن دستگاه آنها است. اما چگونه میتوان این مشکل را برطرف کرد؟

یکی از مشکلات رایجی که کاربران تلفن‌های هوشمند اندروید با آن مواجه هستند عدم ارسال صدا از طریق میکروفن دستگاه آنها است. دلایل متعددی می‌تواند وجود داشته باشد که باعث می‌شود میکروفن گوشی شما به ویژه در زمان برقراری تماس تلفنی کار نکند. در این مقاله با برخی روش‌های رفع مشکل میکروفن روی تلفن‌های هوشمند اندروید آشنا خواهید شد.

اما قبل از آشنا شدن با این روش‌ها، اجازه دهید ابتدا دلایلی که ممکن است باعث از کار افتادن میکروفن گوشی شما شود را بررسی کنیم.

مشکلات شبکه – معمولا مشکلات مربوط به شبکه مخابراتی می‌تواند در ظاهر باعث بروز مشکل میکروفن شود. اگر شما در حال مکالمه تلفنی هستید و ناگهان مخاطب شما در آن سوی خط اعلام می‌کند که نمی‌تواند صدای شما را بشنود، به احتمال زیاد شبکه برقرار کننده ارتباط شما دچار مشکل شده است.

مسدود شدن میکروفن – گاهی اوقات ما در حین مکالمه تصادفا انگشت خود را روی میکروفن قرار می‌دهیم و به این شكل راه عبور صدا را مسدود می‌کنیم. بنابراین حین مکالمه مطمئن شوید كه راه میکروفن را مسدود نکرده باشید.

انباشت گرد و غبار – مسدود شدن شیار میکروفن در اثر انباشت گرد و غبار و آلودگی نیز می‌تواند باعث عدم عبور صدا به سمت میکروفن شود. چنین مشکلی یک شبه رخ نمی‌دهد، اما به مرور زمان و بعد از گذشت چند ماهی از خرید گوشی ممکن است لازم باشد محفظه‌های آن را گردگیری کنید.

اپلیکیشن های ثالث – انواع مختلفی از اپلیکیشن‌ها در اینترنت وجود دارد که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در میکروفن شود. این مورد صدمات سخت افزاری در پی نخواهد داشت، اما می‌تواند با تغییر برخی فایل‌ها و تنظیمات میکروفن را از کار بیاندازد.

چگونه مشکل میکروفن را روی اندروید برطرف کنیم؟

در اینجا با برخی روش‌های رفع مشکل میکروفن روی تلفن‌های هوشمند اندروید آشنا خواهید شد.

1. ری‌استارت دستگاه

چگونه مشکل میکروفن را در گوشی‌های اندروید برطرف کنیم

اولین اقدامی‌ که شما برای رفع مشکل میکروفن روی دستگاه‌های اندروید باید انجام دهید ری‌استارت کردن آن است. یک شروع به کار تازه برای یک دستگاه اندروید نه تنها این مشکل که بسیار دیگری از خطاهای اندروید را نیز برطرف خواهد کرد. بعد از ری‌استارت کردن یک بار تماس تلفنی برقرار کنید و ببینید آیا مشکل میکروفن برطرف شده است یا خیر.

2. چند ثانیه دستگاه خود را خاموش كنيد

چگونه مشکل میکروفن را در گوشی‌های اندروید برطرف کنیم

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند باعث حل مشکل میکروفن روی گوشی اندروید شما شود اين است که آن را برای چند ثانیه خاموش کنید. بعد از خاموش كردن دستگاه 10 تا 30 ثانیه منتظر باشید و بعد مجدد آن را روشن کنید. با این کار سخت افزار شما نوسازی شده و ممکن است بتواند مشکل میکروفن را برطرف کند.

3. محفظه میکروفن را با یک سنجاق تمیز کنید

چگونه مشکل میکروفن را در گوشی‌های اندروید برطرف کنیم

همان‌طور که قبلا هم اشاره شد مسدود شدن شیار میکروفن در اثر انباشت گرد و غبار و آلودگی نیز می‌تواند باعث عدم عبور صدا به سمت میکروفن و خرابی آن شود. در صورتی که برای مدت طولانی از گوشی خود در محیط‌های پر گرد و خاک استفاده کرده‌اید، با استفاده از یک سنجاق باریک حفره میکروفن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که این کار باید با دقت بسیار بالا انجام شود، در غیر این صورت ممکن است به خود میکروفن صدمه فیزیکی وارد کنید. شما همچنین می‌توانید از یک اسپری فشار هوا که مخصوص تمیز کردن دستگاه‌های الکترونیکی تولید شده است نیز استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید این کار برای شما دشوار است از یک متخصص کمک بگیرید.

4. قابلیت کاهش نویز را غیرفعال كنيد

چگونه مشکل میکروفن را در گوشی‌های اندروید برطرف کنیم

تلفن‌های هوشمند جدید به یک قابلیت به نام Noise Reduction یا کاهش سر و صدای مزاحم مجهز شده‌اند. در واقع این قابلیت صداهای مزاحم پس زمینه را در حین مکالمات کاهش می‌دهد تا صدای شما واضح‌تر ارسال شود. اما در صورت وجود باگهای نرم افزاری گاهی اوقات این قابلیت کل صدای دریافت شده را مسدود می‌کند. بنابراین اگر مشکل میکروفن شما مربوط به کاهش نویز باشد باید قابلیت Noise Reduction را غیرفعال كنيد.

  • ابتدا به بخش Settings گوشی خود بروید.
  • در صفحه Settings، روی گزينه Call تقه بزنید.
  • حالا در صفحه تنظیمات Call، گزینه Noise Reduction را پیدا کرده و آن را غیرفعال كنيد.
  • حالا یک بار گوشی خود را ری استارت کنید تا از اعمال تنظیمات اطمینان پیدا کنید.

5. اپلیکیشن ثالث مقصر را پیدا کرده و حذف کنید

همان‌گونه که قبلا اشاره کردیم انواع مختلفی از اپلیکیشن‌ها در اینترنت وجود دارد که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در میکروفن شود. این مورد صدمات سخت افزاری در پی نخواهد داشت، اما می‌تواند با تغییر برخی از فایل‌ها و تنظیمات میکروفن را از کار بیاندازد. اگر هیچ کدام از روش‌های بالا مشکل میکروفن دستگاه اندروید شما را برطرف نکرد، فکر کنید ببینید اخیرا چه اپلیکیشن‌های جدیدی را نصب کرده‌اید. اگر مشکل میکروفن شما درست بعد از نصب یک اپلیکیشن اتفاق افتاده است، تلفن خود را در حالت safe mode بارگذاری کرده تا تمام اپلیکیشن‌های ثالث موقتا غیرفعال شود، سپس میکروفن را امتحان کنید و ببینید آیا به درستی کار می‌کند یا خیر. در صورت مثبت بودن پاسخ باید آخرین اپلیکیشن‌های نصب شده را به ترتیب پاک کنید تا اپلیکیشن مقصر پیدا شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟