پیاده‌سازی یک مکانیزم امنیتی در برابر تهدیدات سایبری
بهترین ضد ویروس‌های  ویژه  اندروید در سال 2019
در این مقاله قصد داریم 8 مورد از ضدویروس‌هایی که برای سیستم‌عامل اندروید منتشر شده و در سال 2019 جزء بهترین‌ها شناخته شده‌اند را معرفی کنیم. برای انتخاب ضدویروس‌ها سعی کردیم، آن‌ها را آزمایش کنیم و بر مبنای بازخوردهای مثبت کاربران گلچینی از بهترین‌ها را معرفی کنیم.

1. ضدویروس بیت‌دیفندر مخصوص گوشی‌های اندرویدی

بیت‌دیفندر یکی از شناخته شده‌ترین محصولات امنیتی در دنیای سیستم‌عامل‌های دسکتاپی است که هر ساله امتیاز بالایی از آزمایشگاه AV-TEST دریافت می‌کند. در دنیای سیستم‌عامل‌های همراه و اندروید نیز ضدویروس این شرکت به‌نام Bitdefender Mobile Security عملکرد قابل قبولی دارد و همچون همتای دسکتاپی خود از گوشی‌ها و تبلت‌ها به بهترین شکل محافظت می‌کند. Bitdefender Mobile Security مجموعه‌ای قدرتمند از ویژگی‌های امنیتی مهم همچون یک شبکه مجازی خصوصی ایمن، قفل از راه دور و پاک کردن اطلاعات زمانی‌که گوشی گم شده یا به سرقت رفته را ارائه می‌کند. علاوه بر موارد یاد شده، قابلیت جالب توجه دیگری نیز دارد. اگر فردی سعی کند بدون داشتن گذرواژه به گوشی وارد شود از چهره فرد مزبور عکسی می‌گیرد. بیت‌دیفندر بدون پیچیدگی خاصی روی دستگاه‌های همراه نصب می‌شود و به دلیل طراحی درست المان‌ها به کمترین شکل از باتری دستگاه استفاده می‌کند. زمانی‌که بیت‌دیفندر را روی گوشی خود نصب می‌کنید، به‌طور مستمر ایمیل‌های شما را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل کند یک نقص داده‌ای حریم خصوصی را تهدید نخواهد کرد. 
ضدویروس فوق با Android Wear سازگار است و در همین ارتباط ویژگی WearON را ارائه می‌کند تا اگر گوشی در دسترس قرار نداشت و در صورت لزوم برای ساعت هوشمند اندرویدی هشداری ارسال کند.
Bitdefender Mobile Security روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی که نسخه سیستم‌عامل گوشی 4.1 یا بالاتر است اجرا می‌شود و اثرگذاری ناچیزی روی منابع دستگاه دارد. این برنامه امنیتی حجمی در حدود 29 مگابایت دارد. برای دانلود نرم افزار فوق به آدرس:
  Bitdefender Mobile Security & Antivirus Full 3.61.700 مراجعه کنید. 

2. Kaspersky Internet Security for Android
بهترین ضدویروس با درجه حفاظت نظامی

کسپرسکی پس از بیت‌دینفدر یکی از بهترین محصولات امنیتی حال حاضر را ارائه می‌کند؛ که البته یکسری حواشی پیرامون این شرکت امنیتی قرار دارد، اما هنوز هم محصولات امنیتی این شرکت جزء بهترین‌های دنیای امنیت هستند. کسپرسکی به‌طور منظم از آزمایشگاه‌های تخصصی بررسی محصولات امنیتی امتیاز بالایی کسب می‌کند که نشان می‌دهد محصولات ضدویروسی و سایر ابزارهای امنیتی این شرکت به خوبی می‌توانند از کاربران در برابر تهدیدات امنیتی دفاع کنند. در دنیای سیستم‌عامل‌های همراه نیز Kaspersky Internet Security یک مکانیسم امنیتی یکپارچه و قدرتمند برای دستگاه‌های همراه ارائه می‌کند و قادر به مقابله با هرگونه بدافزار، نرم‌افزار مخرب، برنامه‌های مشکوک، وب‌سایت‌ها و فایل‌هایی است که رفتاری غیر عادی دارند. این محصول امنیتی ضمن دفاع از دستگاه‌های همراه در برابر تهدیدات رایج، به ابزارهای ضد سرقت نیز تجهیز شده که در زمان بازیابی، به فروش رساندن گوشی، گم شدن یا سرقت کمک فراوانی به کاربر می‌کنند. ویژگی کنترل تماس و متن اجازه می‌دهد هرگونه فعالیت جاسوس‌افزاری را متوقف کنید و مانع ارسال یا دریافت پیام‌های مخرب شوید. کسپرسکی همچنین از فناوری یادگیری ماشین برای مقابله با تهدیدات ویروس‌ها و بدافزارهای جدید استفاده می‌کند، در نتیجه می‌تواند رفتارهای غیر عادی را تشخیص دهد. به عبارت ساده‌تر از دستگاه همراه در برابر اکسپلویت‌های روز صفر محافظت می‌کند. محافظت در برابر حملات فیشینگ، پویش خودکار و پشتیبانی از Android Wear در کنار یک برنامه ضد ویروس تقریبا عالی ویژه دستگاه‌های همراه هر آن چیزی که برای محافظت از گوشی یا تبلت خود به آن نیاز دارید را ارائه می‌کند. برای نصب Kaspersky Internet Security نسخه 4.2 به 150 مگابایت فضای ذخیره‌سازی روی گوشی نیاز دارد. 

مطلب پیشنهادی

از کجا بفمیم که گوشی ما هک شده است؟
همیشه مراقب هک شدن گوشی خود باشید

3. ضدویروس AVG
بهترین ضدویروس رایگان با ویژگی‌های کاربرپسند

ضدویروس AVG for Android نسخه رایگان یک بسته امنیتی کامل است که ویژگی‌هایی فراتر از نیازهای یک کاربر معمولی ارائه می‌دهد. سه ابزار ضدویروس، ضدبدافزار و ضد جاسوس‌افزار به خوبی می‌توانند از دستگاه‌های همراه در برابر سارقان، کاربران غیرمجاز و هکرها محافظت کنند. ضدویروس AVG می‌تواند یک قدم فراتر از پویش دستگاه‌های همراه برای شناسایی ویروس‌ها بردارد و در سطح شبکه در تعامل با یک اسکنر امنیتی وای‌فای تضمین دهد که شبکه وای‌فای در معرض خطر قرار نخواهد گرفت.
نرم‌افزار فوق یک پوشه ایمن برای تصاویر، برنامه قفل، یک شبکه خصوصی مجازی و مسدود کردن تماس‌ها ارائه می‌کند. ویژگی امنیتی دیگری که ابزار فوق ارائه می‌کند Camera Trap نام دارد که عکسی از کاربرانی که سعی می‌کنند به شکل غیرمجاز به دستگاه همراه دسترسی پیدا کند تهیه می‌کند. اگر کاربری سعی کند سه مرتبه به شکل متوالی به گوشی وارد شود و موفق به انجام این‌کار نشود، عکسی از او گرفته می‌شود. همچنین، قابلیتی برای پیدا کردن گوشی اندرویدی گمشده توسط گوگل‌مپس ارائه می‌کند تا بتوانید وضعیت گوشی را ردیابی کنید، گوشی را از راه دور قفل کنید و در صورت به سرقت رفتن، زنگ هشدار گوشی را به صدا در آورید. ضدویروس AVG برای دستگاه‌های اندرویدی نگارش 5 به بالا و با دستگاه‌های مجهز به پردازنده آرم سازگار است. 

مطلب پیشنهادی

چگونه بدافزارهای اندرویدی را شناسایی و پاک‌سازی کنیم
گوشی اندرویدی شما در برابر حملات بدافزاری ایمن‌ است؟

4. Trend Micro Mobile Security
بهترین گزینه ویژه شبکه‌های اجتماعی 

ترند میکرو (Trend Micro) یک نام شناخته‌شده در دنیای ضدویروس‌ها است که با اتکا بر ابر محصول امنیتی Trend Micro Mobile Security را برای دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌کند تا محصول امنیتی این شرکت بدون آن‌که هیچ‌گونه بار اضافی به دستگاه وارد کند یا منابع دستگاه را بیهوده هدر دهد از دستگاه‌های همراه محافظت کند. بسته امنیتی همراه ترندمیکرو همراه با ارائه یک ضدویروس قدرتمند و محافظت در برابر بدافزارها، برخی ویژگی‌های منحصر به‌فرد از جمله کنترل والدین برای مدیریت بر فعالیت‌های فرزندتان در هنگام استفاده از اینترنت را ارائه می‌کند. ترندمیکرو یک پویش‌گر یکپارچه قدرتمند برای فیسبوک آماده کرده تا تنظیمات پروفایل کاربر را بررسی کند و درباره هرگونه ضعف احتمالی که منجر به به خطر افتادن اطلاعات شخصی کاربر می‌شود اطلاع‌رسانی کند. یکی از مشکلات این بسته امنیتی در نمایش بیش از اندازه تبلیغات و هشدارهای مکرری است که برای ارتقا نشان می‌دهد. اگر با این دو مورد مشکل خاصی ندارید Trend Micro Mobile یک ابزار امنیتی ایده‌آل است. ابزاری که روی دستگاه‌هایی که نسخه سیستم‌عامل آن‌ها 4.1 و بالاتر است نصب می‌‌شود. 

مطلب پیشنهادی

قبل و بعد از به سرقت رفتن گوشی موبایل چه کارهایی باید انجام داد
به حداقل رساندن خسارت از دست دادن موبایل

5. Avast Free Antivirus for Android
بهترین برنامه ضدویروس رایگان

همان‌گونه که ضدویروس رایگان Avast برای کامپیوترهای شخصی در دسترس کاربران قرار دارد، ضدویروس رایگان Avast for Android نیز یک راهکار جامع و عالی برای مقابله با بدافزارها است. ضدویروس Avast علاوه بر محافظت از دستگاه اندرویدی در برابر ویروس‌ها‌، بدافزارها، تروجان‌ها و سایر تهدیدات اینترنتی، مکانیسمی برای مقابله با هرزنامه‌ها و تماس‌های ناخواسته ارائه می‌کند که به سهولت قابل استفاده است. شما می‌توانید Avast را روی گوشی خود نصب کنید و پیش از اتصال به یک شبکه وای‌فای ابتدا امنیت آن‌را بررسی کنید و از دیوارآتش این محصول برای محافظت از دستگاه خود استفاده کنید. مراحل نصب و راه‌اندازی Avast در مقایسه با نمونه‌های مشابه به زمان بیشتری نیاز دارد که با توجه به مکانیسم امنیتی یکپارچه‌ای که ارائه می‌کند قابل اغماض است. همانند نسخه ویژه کامپیوترهای شخصی، نسخه همراه با نمایش مکرر تبلیغات و ارتقا به نسخه حرفه‌ای همراه است. اگر به دنبال محصولی هستید که یک مکانیزم امنیتی یکپارچه و ایمن را ارائه دهد، Avast گزینه ایده‌آلی است. Avast روی گوشی‌های اندرویدی نسخه 4.1 یا بالاتر از آن نصب می‌شود. 

مطلب پیشنهادی

USSD چیست و خطرات امنیتی آن کدامند؟
آشنایی با معماری USSD و راهکارهایی برای بهبود مشکلات آن

6. McAfee Mobile Security
بهترین راهکار برای محافظت در برابر سرقت دستگاه‌های همراه 

McAfee Mobile Security نسخه اندرویدی از برنامه موفق ضدویروس دسکتاپی مک‌آفی است. همانند نسخه دسکتاپی، نسخه همراه نیز به دو فاکتور اسکن سریع و عمیق تجهیز شده‌ است. زمانی‌که ضدویروس فوق را روی یک گوشی نصب می‌کنید و اقدام به دانلود برنامه‌هایی می‌کنید، نرم‌افزار به سرعت برنامه‌ها، ضمیمه‌ها و فایل‌های دانلود شده و همچنین کدهایی که درون فایل‌های متنی قرار دارند را پویش می‌کند. مک‌آفی همچنین در هنگام گشت‌وگذار در وب از دستگاه همراه در برابر وب‌سایت‌های مخرب محافظت می‌کند. McAfee Mobile Security قابلیت‌های ضد سرقت قدرتمندی ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به Theft Cam که تصویری از افرادی که سعی می‌کنند بدون اجازه به گوشی شما دسترسی پیدا کنند و ارسال تصویر و موقعیت مکانی گوشی توسط پست الکترونیکی اشاره کرد. اگر مطمئن شدید که دستگاه واقعا به سرقت رفته، با ارسال یک پیام سفارشی امکان قفل گوشی وجود دارد و حتا برای افرادی که گوشی را سرقت کرده‌اند پیغامی ارسال کنید که گوشی را بازگردانند. ضدویروس مک‌آفی با دستگاه‌های اندرویدی نسخه 4.1 به بالاتر قابل استفاده است و همچنین با Android Wear نیز کار می‌کند. البته در ارتباط با Android Wear نگارش سیستم‌عامل دستگاه باید 5 به بالا باشد. 

مطلب پیشنهادی

فیشینگ تلفن همراه چیست و چگونه اطلاعات کاربران را سرقت می‌کند؟

7. Norton Mobile Security
یک نام دیرینه در دنیای امنیت سایبری 

نورتون یک نام قدیمی در دنیای ضدویروس‌ها است، بنابراین جای تعجب نیست که این شرکت به دنیای امنیت دستگاه‌های همراه نیز وارد شده باشد. برنامه Norton Mobile Security برای دستگاه‌های اندرویدی یک ضدویروس و ضدبدافزار قدرتمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد که قابلیت پویش اتصالات وای‌فای را دارد تا کاربران در زمان اتصال به شبکه وای‌فای اطمینان حاصل کنند ارتباط آن‌ها در وضعیت ایمن قرار دارد و ارائه‌دهنده هات‌اسپات به دنبال سرقت اطلاعات آن‌ها نیست. عاملی که باعث می‌شود Norton Mobile Security متمایز از سایر رقبا باشد به ویژگی‌های اطلاع‌رسانی یا در حقیقت مشاوره‌های این نرم‌افزار باز می‌گردد که گزارشی در ارتباط با حفظ حریم خصوصی به کاربر نشان می‌دهد و اعلام می‌دارد داده‌های حساس او در چه مکان‌هایی قرار دارند. 
هر دو ویژگی مشاوره و گزارش‌دهی به شکلی طراحی شده‌اند که به کاربر در درک خطراتی که پیرامون دستگاه‌های اندرویدی قرار دارد و نحوه کاستن از میزان خطرات کمک فراوانی می‌کنند. ترکیب ویژگی‌هایی همچون مسدود کردن تماس‌ها، جست‌وجوی ایمن در اینترنت و نظارت بر آدرس‌ وب‌سایت‌ها، نورتون موبایل سکوریتی را به ابزار قدرتمندی که یک دفاع یکپارچه را برای دستگاه‌های همراه به ارمغان می‌آورد تبدیل کرده است. Norton Mobile Security همانند سایر برنامه‌های امنیتی موبایل روی سیستم‌عامل نسخه 4.1 و بالاتر اجرا می‌شود. 

مطلب پیشنهادی

چگونه از شبکه وای‌فای در برابر یک حمله هکری محافظت کنیم؟
ایمن‌سازی شبکه‌های بی‌سیم خانگی و سازمانی

8. Sophos Mobile Security for Android
یک ضدویروس رایگان و قدرتمند

Sophos Mobile Security برای دستگاه‌های اندرویدی یک ضدویروس عالی و رایگان است. درست همانند نسخه دسکتاپی ضدویروس سوفوس، نسخه ویژه گوشی‌های اندرویدی، دستگاه را برای شناسایی تهدیدات پویش می‌کند و از مکانیسم همگام‌سازی بلادرنگ امضاء‌های ویروس‌ها استفاده می‌کند تا مطمئن شود بانک‌اطلاعاتی ضدویروس همیشه در وضعیت به‌روز قرار دارد.
Sophos Mobile Security به‌طور خاص برای سیستم‌عامل اندروید طراحی شده و در شناسایی برنامه‌های مخرب و ناخواسته عملکرد قابل قبولی دارد. همانند سایر برنامه‌های ضدویروسی که برای دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند، نرم‌افزار فوق به قابلیت ضد سرقت تجهیز شده که اجازه می‌دهد در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن گوشی داده‌های روی گوشی را به سرعت پاک کنید یا گوشی را قفل کنید. محصول امنیتی سوفوس به ویژگی امنیتی دیگری نیز تجهیز شده که یک مکانیزم احراز هویت کمکی است که اجازه می‌دهد در پیاده‌سازی و به‌کارگیری مکانیزم احراز هویت دوعاملی مشکل خاصی نداشته باشید. این بسته امنیتی با پویش کد QR اطمینان می‌دهد در حال بازدید از یک سایت مخرب نیستید. Sophos Mobile Security روی دستگاه‌های اندرویدی که نگارش آن‌ها 5.0 به بالاتر است نصب می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟